Η Chelsea VonChaz είχε περίοδο όταν εντελώς ξαφνικά σκέφτηκε κάτι που θα την οδηγούσε να αφιερώσει τη ζωή της σε έναν σκοπό.
Εκείνο τον καιρό εργαζόταν ως στιλίστρια για μεγάλα show μόδας στο Χόλιγουντ. Καθώς ταξίδευε από πόλη σε πόλη για να οργανώσει αυτά τα shows είδε μία άστεγη γυναίκα να αιμορραγεί, λόγω περιόδου, χωρίς να έχει κάποιο προϊόν για να βοηθήσει τον εαυτό της.
«Ένιωσα σαν να μην τη σεβόταν κανείς και μετά σκεφτόμουν πως δεν δίνουμε σημασία σε εκείνους που μας κάνουν να νιώθουμε άβολα ή χαλούν την ωραία εικόνα που έχουμε στο μυαλό μας», είπε η νεαρή γυναίκα σε συνέντευξή της. «Η έκθεση αυτής της γυναίκας και η αδιαφορία μας με έκανε να θυμώσω πολύ». Η ίδια παραδέχτηκε πως έπειτα από αρκετά χρόνια εργασίας, αναζητούσε έναν μεγαλύτερο σκοπό στη ζωή της. Όταν είδε αυτή την γυναίκα, κατάλαβε ποιος ήταν αυτός.
Έτσι δημιούργησε έναν μη κερδοσκοπικό οργανισμό, ο οποίος προσφέρει είδη περιόδου σε σχολεία και ιδρύματα που φιλοξενούν γυναίκες και νεαρά κορίτσια. Έξι χρόνια μετά αυτό που ξεκίνησε ως μια ατομική προσφορά κατέληξε σε μια οργάνωση που συνεργάζεται με τις μεγαλύτερες εταιρείες ειδών υγιεινής και προσφέρει σε δεκάδες κορίτσια όχι μόνο πρόσβαση σε σερβιέτες και ταμπόν, αλλά και σωστή ενημέρωση γύρω από το θέμα της περιόδου.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Στη διάρκεια της πανδημίας, ωστόσο, η προσφορά αυτή σταμάτησε, λόγω των lockdowns και των αυστηρών μέτρων προστασίας που ανακοίνωναν οι κυβερνήσεις. Αφού δεν μπορούσε να συνεχίσει με φυσική παρουσία η Chelsea VonChaz σκέφτηκε να πρωτοτυπήσει και έφτιαξε ένα μηχάνημα που προσφέρει δωρεάν τα προϊόντα που κάθε γυναίκα έχει ανάγκη στη διάρκεια της περιόδου.
Ουσιαστικά, είναι ένα μηχάνημα που θυμίζει πολύ εκείνα που πωλούν αναψυκτικά ή σνακ, με τη μόνη διαφορά ότι αυτό δεν χρειάζεται χρήματα για να λειτουργήσει. Τα προϊόντα παρέχονται χωρίς χρέωση, ενώ συντηρείται από δωρεές ανθρώπων που επιθυμούν το έργο αυτό να συνεχίσει. Τι μπορεί να βρει μια γυναίκα σε αυτό; Σερβιέτες, ταμπόν, ακόμα και εσώρουχα, για να αλλάζει.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Πλέον, η δημιουργός του ελπίζει η ιδέα της να εφαρμοστεί σε όσο περισσότερα σημεία γίνεται και να βοηθήσει τις γυναίκες που το έχουν ανάγκη.
Το ζήτημα των τιμών και της φορολόγησης στα προϊόντα περιόδου απασχολεί εδώ και πολύ καιρό γυναικείες οργανώσεις ανά τον κόσμο, αλλά και γυναίκες καθημερινά, αφού αυτά φορολογούνται ως είδη πολυτελείας και όχι πρώτης ανάγκης.
Μάλιστα, χώρες, όπως η Σκωτία, προχώρησαν στη δωρεάν διάθεση ειδών περιόδου, με στόχο να διευκολύνονται οι γυναίκες που αντιμετωπίζουν οικονομικά προβλήματα. Ο νόμος της χώρας, πλέον, υποχρεώνει τους δήμους να διαθέτουν προϊόντα υγιεινής σε όλες τις γυναίκες που τα χρειάζονται.