Οι πρόσφατες δηλώσεις του George Clooney ότι δεν θα συνεργαζόταν ποτέ ξανά με τον σκηνοθέτη David O Russell, επειδή έκανε τη ζωή του «μια κόλαση» στα γυρίσματα της ταινίας Three Kings, έφεραν ξανά στο προσκήνιο γνωστές και λιγότερο γνωστές ιστορίες διάσημων ηθοποιών που ήρθαν σε μεγάλη κόντρα με τους σκηνοθέτες που συνεργάστηκαν.
Η Julia Roberts βρήκε εμπόδια στο πλατό από την αρχή της καριέρας της, όταν εξασφάλισε τον πρωταγωνιστικό ρόλο στην ταινία Steel Magnolias, την οποία σκηνοθέτησε ο Herbert Ross. Σύμφωνα με την συμπρωταγωνίστριά της Sally Field, ο Ross «κυνήγησε εκδικητικά» την Roberts, η οποία, μερικά χρόνια μετά την πρεμιέρα της ταινίας, δήλωσε ότι ο σκηνοθέτης ήταν κακός απέναντί της και είχε ξεπεράσει κάθε μέτρο: «Αν πιστεύει ότι μπορεί να μιλάει έτσι υποτιμητικά για μένα χωρίς να απαντήσω, τότε δεν είναι με τα καλά του», είχε δηλώσει χαρακτηριστικά.
Όλες οι συμπρωταγωνίστριες της Roberts είχαν προβλήματα με τον Ross, ο οποίος ούτε λίγο ούτε πολύ τους είχε πει κάποια στιγμή πως καμία δεν ξέρει να ερμηνεύει. Το να λες κάτι τέτοιο σε ανθρώπους όπως η Shirley Maclaine, βέβαια, είναι μάλλον υπερβολικό. Η Dolly Parton, ωστόσο, όταν άκουσε για πολλοστή φορά από το στόμα του Ross ότι πρέπει να κάνει μαθήματα υποκριτικής, του απάντησε:
«Εγώ δεν είμαι ηθοποιός. Είμαι η Dolly Parton. Είμαι μια προσωπικότητα που προσελήφθη για να παίξει σε αυτή την ταινία. Εσύ είσαι ο σκηνοθέτης. Είναι δουλειά σου να με κάνεις να φαίνομαι ότι ερμηνεύω». Τουσέ, όπως λένε και στην Αμερική.
Η άσχημη συμπεριφορά ενός σκηνοθέτη μπορεί να φτάσει ως το σημείο να προκαλέσει και κλάματα στον πρωταγωνιστή του, ανεξάρτητα από το ταλέντο που μπορεί να διαθέτει. Αυτό συνέβη στο πλατό της ταινίας American Hustle εξαιτίας της συμπεριφοράς του David O Russell απέναντι στην Amy Adams. Λίγα χρόνια μετά την πρεμιέρα της ταινίας, η ηθοποιός εξομολογήθηκε ότι ο O Russell ήταν πολύ σκληρός μαζί της και πως αισθανόταν «απόλυτα δυστυχισμένη» στη διάρκεια των γυρισμάτων, καθώς μεταξύ άλλων της φώναζε πάρα πολύ, ακόμα και όταν ήδη είχαν ξεκινήσει να γυρίζουν μια σκηνή. Φυσικά, η Adams δεν συνεργάστηκε ξανά μαζί του.
Πίσω από αυτού του είδους τις συμπεριφορές βρίσκεται, πολύ συχνά, ο μισογυνισμός, όπως φαίνεται πως συνέβη στην περίπτωση της κόντρας ανάμεσα στην ηθοποιό Faye Dunaway και τον σκηνοθέτη Roman Polanski. Η ίδια έγραψε στην αυτοβιογραφία της ότι ο Polanski ήταν διαρκώς σκληρός απέναντί της, προσπαθώντας διαρκώς να την ταπεινώσει, ενώ η συμπεριφορά του θα μπορούσε οριακά να χαρακτηριστεί και σεξουαλική παρενόχληση. Στο πρόσφατο ντοκιμαντέρ για τη ζωή της, που προβάλλεται στο ΗΒΟ, ακούγεται η ιστορία για τα γυρίσματα του Chinatown, όπου ο Polanski, επειδή σε μια σκηνή πετούσε μία τρίχα από τα μαλλιά της Dunaway, σηκώθηκε από την καρέκλα του και την ξερίζωσε, με αποτέλεσμα η ηθοποιός να φύγει τρέχοντας για το καμαρίνι της και να ηρεμήσει μόνο μετά την παρέμβαση πολλών από τους συντελεστές της ταινίας.
Λιγότερο δραματικά ήταν τα πράγματα στα παρασκήνια της ταινίας Hook, όπου η Julia Roberts έπαιξε την Tinkerbel. H ηθοποιός δεν τα πήγαινε πολύ καλά με τον σκηνοθέτη Steven Spielberg, και ένας από τους λόγους ήταν το γεγονός πως έπρεπε να γυρίζει κάθε σκηνή χωρίς τους συμπρωταγωνιστές της, αφού ο χαρακτήρας της Tinkerbel θα ενσωματωνόταν στα πλάνα με CGI. Το αποτέλεσμα ήταν να περιμένει για πάρα πολλές ώρες στα καμαρίνια και να αναρωτιέται αν πηγαίνει κάτι λάθος εκ μέρους της. Ο Spielberg έχει παραδεχτεί πάντως ότι αυτή ήταν μια κακή περίοδος για όλους τους.
H Cher συνεργάστηκε με τον Peter Bogdanovich στην ταινία Mask του 1985 και η σχέση τους ήταν εκρηκτική. Ο Bogdanovich είχε δηλώσει, χρόνια μετά, ότι η Cher δεν εμπιστεύεται κανέναν, «ειδικά τους άνδρες».
Σε μία έξαρση μισογυνισμού, συμπλήρωσε: «Δεν της αρέσουν οι άντρες. Γι’ αυτό τη λένε Cher. Άφησε το επίθετο του πατέρα της, Σαρκισιάν. Δεν μπορεί να παίξει. Κέρδισε το βραβείο Καλύτερης Ερμηνείας στις Κάννες γιατί εγώ κάνω πολύ καλά γυρίσματα».
Η Cher, βέβαια, τον διέψευσε, καθώς το 1987 κέρδισε Όσκαρ Α΄ Καλύτερου Γυναικείου Ρόλου για τη συμμετοχή της στην ταινία Moonstruck. Επίσης, ποιος ειναι πιο διάσημος σήμερα, ο Bogdanovich ή η Cher (ακόμα κι αν «έχει παρατήσει το επίθετο του πατέρα της»;