Τη χαρακτηρίζουν ως Michael Bay της επιχειρηματικότητας και η ίδια δέχεται τη σύγκριση, αφού φέρνει ανατροπές και αλλαγές σε κάθε τομέα με τον οποίο καταπιάνεται – όπως έκανε και ο σκηνοθέτης και παραγωγός Michael Bay με τις ταινίες του (μία από τις πιο γνωστές είναι το «Αρμαγεδδών»).
Η Cindy Gallop, επιχειρηματίας από τη Νέα Υόρκη, έχει αλλάξει τον ρου του επαγγελματικό τομέα για τις γυναίκες και θεωρείται μία από τις influencer που σίγουρα «αφαιρούν» τη βαρετή διαδικασία από κάθε πλατφόρμα και συζήτηση για την επιχειρηματικότητα – γεγονός που διαπίστωσα όταν την άκουσα να μιλά ζωντανά σε συζήτηση που είχε με γυναίκες από όλους τους επιχειρηματικούς κλάδους στον χώρο του the Boardroom, του πρώτου clubhouse για καταξιωμένες γυναίκες επαγγελματίες και υψηλόβαθμα στελέχη, που επιθυμούν να καταλάβουν θέσεις σε Διοικητικά Συμβούλια και να συνεισφέρουν με την εμπειρία τους στην στρατηγική ανάπτυξη των εταιριών, στην Αθήνα.
Ξεκίνησε την καριέρα της από το γραφείο του διαφημιστικού πρακτορείου Bartle Bogle Hegarty (BBH) στις ΗΠΑ το 1998 στη Νέα Υόρκη και το 2003 πήρε τον τίτλο της Καλύτερης Γυναίκας Διαφημίστριας. Η συζήτησή μας, ωστόσο, δεν εστίασε στις παλιές επιτυχίες της, αλλά στις παρούσες ενασχολήσεις της και στις συμβουλές που θα μοιραζόταν με κάθε γυναίκα, ώστε να τη βοηθήσει να σταθεί στα πόδια της επαγγελματικά.
Ποια είναι και τι κάνει σήμερα η Cindy Gallop;
«Είμαι η ιδρύτρια του Make Love Not Porn, μιας πλατφόρμας το περιεχόμενο της οποίας εμπλουτίζεται από βίντεο χρηστών αναφορικά με το σεξ. Σκεφτείτε τη σαν ένα ντοκιμαντέρ γύρω από το σεξ. Ανοίγουμε ένα παράθυρο στον πραγματικό, αστείο και αγαπησιάρικο τρόπο που προσεγγίζουμε το σεξ στην καθημερινότητά μας – φυσικά, υπερέχει το στοιχείο της ενημέρωσης και της εκπαίδευσης. Πέρα από αυτό είμαι εισηγήτρια σε ομιλίες και σύμβουλος επιχειρηματικότητας. Μου αρέσει να ανατρέπω τα πράγματα.
Γι’ αυτό ήρθα εδώ με χαρά σήμερα. Επειδή η Ντιάνα (σ.σ. αναφέρεται στην κα. Ντιάνα Μαρκάκη- Bartholdi, διεθνή δικηγόρο με πολυετή εμπειρία σε διοικητικά συμβούλια και ιδρύτρια του the Boardroom) είναι μία γυναίκα που φέρνει επίσης την ανατροπή με ό,τι κάνει. Ενθαρρύνει τις γυναίκες σε όλη την Ευρώπη να σταθούν στα πόδια τους και να αλλάξουν τον τρόπο που ο επιχειρηματικός κόσμος λειτουργεί – κάτι που χρειαζόμαστε πολύ».
Πώς η σεξουαλική μας ζωή συνδέεται με την κοινωνική ή την επαγγελματική μας ζωή;
«Το σεξ είναι η βάση για όλα. Για πολλά χρόνια λέω πως όταν κάνουμε καλύτερο σεξ (αυτό που προσπαθούμε να διδάξουμε και μέσω του Make Love Not Porn) η παραγωγικότητα θα αυξηθεί. Ως κοινωνία είμαστε πολύ μπερδεμένη γύρω από το σεξ, γι’ αυτό και εστιάζουμε μόνο στην πράξη. Δεν είναι έτσι. Το σεξ είναι προσωπικότητα. Το ποιοι είμαστε σεξουαλικά έχει να κάνει με το πώς νιώθουμε για τον εαυτό μας, για τους άλλους ανθρώπους, για τις σχέσεις μας, την ευτυχία, τη ζωή μας.
Κάτι που λέω πάντα σε όλους είναι: “Σκεφτείτε αυτό το συναίσθημα που έχετε έπειτα από μια φανταστική ερωτική βραδιά που περάσατε. Σκεφτείτε τώρα να φέρνατε όλη αυτή τη θετική ενέργεια στον εργασιακό σας χώρο, στη ζωή σας γενικά”. Οπότε, ναι η σεξουαλική μας ζωή επηρεάζει κάθε τομέα της καθημερινότητας και της ζωής μας. Ένα από τα πράγματα που κάνουμε στο Make Love Not Porn είναι να δίνουμε στις γυναίκες την ικανότητα να κατανοήσουν, να αποφασίσουν και να ζητήσουν το είδος σεξ που θέλουν. Και αντίστοιχα δίνουμε στους άνδρες τη δυνατότητα να κατανοήσουν πόσο όμορφο είναι να περνούν και οι δύο όμορφα στη διάρκεια της σεξουαλικής πράξης. Αλλά όταν ως γυναίκα νιώθεις άνετα με τη σεξουαλικότητά σου, μπορείς να κάνεις τα πάντα».
Πώς καταφέρνετε να ανταπεξέρχεστε σε όλους τους ρόλους που έχετε αναλάβει;
«Για να είμαι ειλικρινής εστιάζω κυρίως στο Make Love Not Porn και όλα τα άλλα γυρίζουν γύρω από αυτό. Κάθε τι που κάνω, ομιλίες, η ασχολία με τα social media, εισηγήσεις, μεταφέρει ένα μήνυμα για τη δική μου δουλειά. Και στην ουσία είναι όλα το ίδιο. Έχω κάνει επάγγελμα τις αξίες μου. Σχεδίασα το Make Love Not Porn με βάση τις πεποιθήσεις και τα πιστεύω μου και τις μοιράζομαι στα social media και στις ομιλίες. Χρησιμοποιώ κάθε μέσο για να εμπνεύσω ανθρώπους και κυρίως γυναίκες για να καταπιαστούν με όσα ποτέ πριν δεν πίστευαν ότι μπορούν να κάνουν».
Τι θα συμβουλεύατε τις γυναίκες που θέλουν να δοκιμάσουν την τύχη τους στον επιχειρηματικό κόσμο; Δώστε μας τρία βασικά tips.
«Μου αρέσει πολύ να κρατάω τα πράγματα απλά. Δεν έχουμε καν σκεφτεί, δεν έχουμε καν προσεγγίσει την επιτυχία και την αλλαγή που κάθε τομέας της βιομηχανίας μπορεί να έχει αν μία γυναίκα ασχοληθεί πραγματικά μαζί του.
Ως γυναίκες, λοιπόν, θα έλεγα να δοκιμάσετε κάτι το οποίο ποτέ πριν δεν είχατε σκεφτεί να κάνετε. Ρίξτε μια πολύ καλή ματιά στον χώρο που θέλετε να δραστηριοποιηθείτε και αναγνωρίστε το κενό που βλέπετε πως υπάρχει. Τι θα θέλατε να κάνετε που δεν υπάρχει αυτή τη στιγμή; Τι πιστεύετε πώς μπορείτε να φέρετε στο προσκήνιο που μέχρι τώρα κανείς δεν έκανε; Ποια πιστεύετε πως είναι η μεγάλη ευκαιρία που κανείς δεν έχει προσπαθήσει να καλύψει ακόμα; Και καλύψτε το κενό.
Κατά κύριο λόγο οι γυναίκες δουλεύουν σε ανδροκρατούμενες επιχειρήσεις. Μένουν, λοιπόν, χωρίς να το καταλαβαίνουν, στον τρόπο σκέψης που λέει πως τα πράγματα έτσι έχουν και δεν αλλάζουν. Οπότε αυτή είναι η πρώτη μου συμβουλή: “Κοιτάξτε γύρω σας, δείτε τι λείπει και καλύψτε το κενό”.
Δευτερευόντως, όταν μιλάω με γυναίκες που θέλουν να ξεκινήσουν τη δική τους δουλειά ή να εξελιχθούν επαγγελματικά, λέω πως έχουν μια μεγάλη ευκαιρία. Να δημιουργήσουν κάτι ακριβώς όπως το θέλουν. Να σχεδιάσουν την επιχείρησή τους αποκλείοντας όλα εκείνα που τις εκνευρίζουν σε άλλα επαγγελματικά περιβάλλοντα και περικλείοντας όσα οι ίδιες θεωρούν απαραίτητα για την ορθή λειτουργία μιας επιχείρησης. Οπότε, σχεδιάστε την επιχείρησή σας όπως ακριβώς τη θέλετε και με αυτόν τον τρόπο θα προσελκύσετε ευκολότερα κόσμο που θα μοιράζεται τις ίδιες αξίες με εσάς και θα θέλει να συνεργαστεί μαζί σας. Με λίγα λόγια, σχεδιάστε την επιτυχία σας.
Και η τρίτη συμβουλή που μοιράζομαι με τις γυναίκες αφορά στο οικονομικό κομμάτι. Χωρίς δεύτερη σκέψη και ντροπή, ασχοληθείτε με το κομμάτι που θέλετε και εστιάστε και στα χρήματα, τόσο στη χρηματοδότηση όσο και στα κέρδη. Κατανοήστε πώς κερδίζει χρήματα η εταιρεία σας και σκεφτείτε τρόπους αυτά να αυξηθούν. Όταν καταφέρετε να βγάλετε όσα ελπίζατε και παραπάνω, θα μπορέσετε να τα χρησιμοποιήσετε για να χρηματοδοτήσετε και άλλες γυναίκες. Θα δώσετε στις γυναίκες τη χρηματοδότηση που δεν παίρνουν, επειδή, πρέπει να γνωρίζετε ότι, πέρυσι μόλις το 2% της παγκόσμιας οικονομικής χρηματοδότησης δόθηκε στις γυναίκες. Έχουμε φανταστικές ιδέες, οι οποίες δεν χρηματοδοτούνται. Επομένως, πρέπει να χρηματοδοτούμε τους εαυτούς μας».
Γιατί δεν υπάρχουν πολλές γυναίκες σε θέσεις ευθύνης;
«Ο λόγος που η αλλαγή δεν έρχεται είναι επειδή στην κορυφή υπάρχουν άντρες (λευκοί κατά κύριο λόγο) που μιλούν σε άλλους άντρες. Αυτοί οι άνδρες “κάθονται” πολύ όμορφα στα μεγάλα γραφεία τους, απαντούν στα τηλέφωνά τους, πληρώνονται πολύ καλά. Γιατί να θέλουν να αλλάξει αυτό; Εκτός του ότι πρέπει να μιλήσουν για τη διαφορετικότητα και τη συμπερίληψη. Πρέπει να μιλήσουν για τις γυναίκες ή τα άτομα που ανήκουν στην LGBTQ κοινότητα. Πρέπει να παίρνουν πρωτοβουλίες για τη διαφορετικότητα. Αλλά βαθιά μέσα τους δεν θέλουν αυτό να συμβεί. Το σύστημα λειτουργεί πολύ καλά γι’ αυτούς, έτσι όπως είναι. Για να συμβεί η αλλαγή, πρέπει να θέλουμε και να συμβεί».
Τι μπορούν να κάνουν οι γυναίκες για να μειωθεί η διαφορά στους μισθούς – το gender pay gap;
«Υπάρχει ένας απλός τρόπος. Δείτε τις μισθοδοσίες όλων στην εταιρεία και αυξήστε τους μισθούς στο ίδιο επίπεδο με τα μέλη της εταιρείας. Το πρόβλημα λύθηκε, όλοι θα έχουν ίδιο μισθό. Αν αυτό είναι δύσκολο, τότε υπάρχει και άλλος τρόπος όχι τόσο απλός. Δείτε πάλι τις μισθοδοσίες όλων των εργαζομένων στην εταιρεία και μειώστε τους μισθούς των υψηλόμισθων ανδρών στους μισθούς που παίρνουν οι γυναίκες. Και πάλι το πρόβλημα λύθηκε. Βλέπετε πως και το μισθολογικό κομμάτι κινείται γύρω από τις ευκολίες των ανδρών που βρίσκονται στις διοικητικές θέσεις;».
Πώς οργανισμοί και ομάδες, όπως το the Boardroom, μπορούν να βοηθήσουν τις γυναίκες να σταθούν στα πόδια τους και να κυνηγήσουν τα όνειρά τους;
«Στη διάρκεια της καριέρας μου έχω δει πολλούς αντίστοιχους οργανισμούς και τολμώ να πω ότι η δουλειά που γίνεται στο Boardroom είναι μοναδική. Νομίζω ότι η αποφασιστικότητα, η ενέργεια, η πειθώ και το πάθος για να αλλάξει η ρητορική γύρω από τις γυναίκες στον επαγγελματικό κόσμο, της Ντιάνα είναι απίστευτα. Αυτά είναι που χρειαζόμαστε για να επιτευχθεί επιτέλους η αλλαγή. Επίσης, έχει δημιουργήσει ένα περιβάλλον όπως εκείνη το ήθελε με αξίες βασισμένες στα δικά της πιστεύω. Ένα μοναδικό περιβάλλον που αντανακλά την ενέργειά μας και μας υποδέχεται ζεστά. Γενικά, οι άνθρωποι υποτιμούν το πόσο σημαντικό είναι το περιβάλλον για τη διάθεση και την ενέργειά μας. Η ειρωνεία είναι ότι οι άνδρες δεν αναρωτιούνται γι’ αυτό, αλλά όταν βρεθούν σε έναν χώρο που έχει επιμεληθεί μία γυναίκα, με προσοχή στη λεπτομέρεια, δεν θα θέλουν να φύγουν από αυτό. Αυτό γίνεται και στο the Boardroom. Έχει σχεδιαστεί ένα περιβάλλον που το νιώθουμε δικό μας, το οποίο μας εμπνέει να κυνηγήσουμε τα όνειρά μας».
Τι κάνει μια διαφήμιση επιτυχημένη σήμερα που τα social media καταλαμβάνουν τόσο χώρο στην καθημερινότητά μας;
«Τα social media είναι μια τεράστια ευκαιρία και ένα μεγάλο πεδίο δράσης για τις γυναίκες. Μπορούν να “χτίσουν” το ίντερνετ του μέλλοντος. Οι νέοι άντρες που έχουν ιδρύσει αυτές τις πλατφόρμες με τις οποίες ασχολούμαστε όλοι, δεν είναι οι κύριοι στόχοι του advertising ούτε online ούτε offline. Δεν είναι θύματα ρατσισμού, σεξιστικών σχολίων, υποτίμησης, βίας, σεξουαλικής κακοποίησης, επομένως δεν σχεδιάζουν τις πλατφόρμες τους με βάση αυτό. Εμείς που είμαστε σε μεγαλύτερο ρίσκο των παραπάνω συμπεριφορών και επιθέσεων σχεδιάζουμε ασφαλή εργαλεία και συμπεριληπτικές πλατφόρμες. Από την πλευρά των social media, λοιπόν, το timing είναι κατάλληλο για τις γυναίκες και τις ομάδες ατόμων που υποεκπροσωπούνται να αναλάβουν δράση. Εδώ υπάρχει το κενό που πρέπει να καλύψουν. Το ίδιο και από πλευράς διαφήμισης. Και σε αυτό το κομμάτι οι γυναίκες υποεκπροσωπούνται: θέματα γυναικείας υγιεινής και γονιμότητας, σεξουαλικότητας, εμμηνόπαυσης δεν διαφημίζονται ελεύθερα ή ανοιχτά. Υπάρχει λοιπόν μια πρόκληση και στο κομμάτι της διαφήμισης. Στο Make Love Not Porn, το οποίο επίσης δεν μπορούμε να διαφημίσουμε όπως θα θέλαμε, δίνουμε τη δυνατότητα στον κόσμο να διαφημιστεί όπως θα ήθελε».
Πώς βλέπετε το μέλλον της επαγγελματικής ζωής;
«Ξέρετε κάτι; Αυτή η ερώτηση διατυπώνεται πάντα με λανθασμένο τρόπο. Ο χρόνος που χρησιμοποιείται δεν είναι ο κατάλληλος. “Πώς θα είναι η εργασιακή ζωή”. Πρέπει να σας πω ότι το μέλλον είναι αυτό που εσείς και εγώ και όλες οι γυναίκες κάνουμε να συμβεί. Εγώ κάνω την αλλαγή να συμβεί. Αυτό είναι και ένα σημείο που αγαπώ στο Boardroom. Προωθούν αυτό το σκεπτικό. Μόνες μας μπορούμε να αλλάξουμε τη ρητορική του επαγγελματικού κόσμου. Εμείς αλλάζουμε και φτιάχνουμε το μέλλον μας».
Μια συμβουλή προς όλες τις γυναίκες.
«Να σταματήσουν να σκέφτονται το τι θα πουν οι άλλοι και πως δεν θα τα καταφέρουν επειδή είναι γυναίκες. Αυτή είναι η δική μου κρυφή δύναμη. Αδιαφορώ για το τι σκέφτονται οι άλλοι. Σημαντικό είναι, επίσης, να συζητάμε μεταξύ μας, ακόμα και τα πόσα χρήματα κερδίζουμε. Μοιραστείτε τις οικονομικές λεπτομέρειες της δουλειάς σας. Μη διστάσετε να ρωτήσετε ακόμα και άντρες για τους μισθούς τους. Έτσι θα γνωρίζετε πώς να κινηθείτε καλύτερα, αλλά και πώς να στηρίξετε και άλλες γυναίκες που βρίσκονται ή βρίσκονταν στη θέση σας. Δεν είναι ωραίο το να είστε “η μόνη γυναίκα στο δωμάτιο”, σωστά;».