Η εταιρεία Universal Music, που δραστηριοποιείται σε δεκάδες χώρες ανά τον κόσμο και εκπροσωπεί χιλιάδες καλλιτέχνες από διάφορα είδη μουσικής, διαφώνησε με την πλατφόρμα TikTok όσον αφορά τις αμοιβές που εισπράττει για τη διάθεση των τραγουδιών της μέσω αυτής κι έτσι υπάρχει μία σοβαρή πιθανότητα να εξαφανιστούν από το δημοφιλέστερο σήμερα μέσο κοινωνικής δικτύωσης χιλιάδες μουσικά κομμάτια.
Το TikTok αποτελεί ιδιοκτησία της κινεζικής εταιρείας τεχνολογίας ByteDance και σήμερα απαριθμεί σήμερα περίπου ένα δισεκατομμύριο χρήστες. Το μέσο σχεδιάστηκε με άξονα την αναπαραγωγή μουσικής και το χορό, πράγμα που σημαίνει πως, αν οι χρήστες του αποστερηθούν τα έργα της Taylor Swift, του Drake, του The Weekend και πολλών ακόμα σούπερ σταρ καλλιτεχνών, η χρήση του ενδέχεται να μειωθεί σημαντικά.
Η Universal κατηγόρησε την κινεζική εταιρεία για bullying στο πλαίσιο των διαπραγματεύσεών τους, ισχυριζόμενη ότι ήθελαν να πληρώσουν ένα ελάχιστο ποσό σε σχέση με όσα δίνουν άλλες πλατφόρμες για την πρόσβαση στην ίδια μουσική βιβλιοθήκη. Σε μία ανοιχτή επιστολή στους καλλιτέχνες του χώρου, η Universal, που ελέγχει παγκόσμια το 1/3 της μουσικής βιομηχανίας, υποστήριξε ότι το TikTok βασίζεται στη μουσική που ανήκει σε άλλους για να βγάζει κέρδη, χωρίς να πληρώνει αυτά που της αναλογούν για τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας.
Η εταιρεία επίσης υποστήριξε ότι κάνει όλη αυτή τη διαδικασία όχι μόνο για το δικό της κέρδος, αλλά και για την απόδοση των αμοιβών που αναλογούν στους καλλιτέχνες, καθώς και για την προστασία του ηθικού δικαιώματος των δημιουργών, σε όλες τις εκφάνσεις του. Αναφέρθηκε επίσης στους κινδύνους των εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης και την ασφάλεια των χρηστών της πλατφόρμας TikTok.
Παρά το γεγονός ότι τα έσοδα της Universal από το TikTok ανέρχονται μόλις στο 1% του τζίρου της, η στάση της είναι σωστή, καθώς η κυριαρχία μίας εταιρείας σε έναν κλάδο δεν πρέπει να σημαίνει την επιβολή των δικών της οικονομικών και άλλων όρων στη συνεργασία της με άλλα brands.
Φυσικά, από την πλευρά του TikTok προσπαθούν να διαχειριστούν την κατάσταση λέγοντας ότι η Universal παρουσίασε το θέμα με τρόπο ώστε να γίνει συμπαθής στο κοινό. Εντωμεταξύ, το συμβόλαιο ανάμεσα στις δύο εταιρείες λήγει σήμερα, 31 Ιανουαρίου, συνεπώς πρέπει να ληφθούν αποφάσεις πάρα πολύ σύντομα, αλλιώς αν θέλετε αύριο να κάνετε κάποιο βίντεο με μουσικό χαλί τους Beatles, τους Rolling Stones ή την Sophie Ellis-Bextor, που είναι και πολύ της μόδας τον τελευταίο καιρό, ίσως οι αναζητήσεις σας να μη βγάλουν κανένα αποτέλεσμα.