Η έκκληση στήριξης που έκαναν το Strand Book Store της Νέας Υόρκης και το ιστορικό βιβλιοπωλείο Shakespeare and Company του Παρισιού στους επισκέπτες τους δεν είναι απλά ένα σημείο των καιρών. Τα μικρά βιβλιοπωλεία, σε όλο τον κόσμο, καλούνται διαχρονικά να δώσουν μάχη για την επιβίωση τους. Αυτό όμως έγινε ακόμα πιο έντονο μέσα στην πανδημία. Για αυτό και οι καμπάνιες στήριξής τους είναι πέρα από ρομαντικές και ζωτικής σημασίας. Μια τέτοια ξεκίνησε πρόσφατα στην Αμερική με τον τίτλο “Boxed Out“.
Το 20% των ανεξάρτητων βιβλιοπωλείων της Αμερικής -που υπολογίζονται στα 1750- κινδυνεύουν να κλείσουν. Η αμερικάνικη ένωση βιβλιοπωλών εμπνεύστηκε αυτή την καμπάνια για να για να στρέψει την προσοχή στα μικρά βιβλιοπωλεία που θα δυσκολευτούν σε αυτές τις γιορτές αφού βρισκόμαστε όχι μόνο στην εποχή της πανδημίας αλλά και της κυριαρχίας του Amazon. Πώς; Με εγκαταστάσεις στους δρόμους της Νέας Υόρκης, του Λος Άντζελες και της Ουάσινγκτον καθώς και καμπάνια μέσα από τα social media.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Όταν κάποιο από τα ανεξάρτητα βιβλιοπωλεία κλείσει ο κορωνοϊός θα είναι η “αιτία θανάτου” αλλά υπάρχει και το προηγούμενο του Amazon. Τα καφέ κουτιά που έχουν σκορπιστεί στις εισόδους των κτιρίων “μπλοκάρουν” βιβλιοπωλεία και άλλες μικρές επιχειρήσεις σε όλη τη χώρα με αποτέλεσμα να χάνονται δουλειές στην τοπική αγορά, φόροι από τις πωλήσεις, οι κοινότητες και η στήριξη.
“Οι άνθρωποι δεν συνειδητοποιούν το κόστος και τις συνέπειες των “εύκολων” αγορών μέχρι να είναι πολύ αργά. Περισσότερα από ένα βιβλιοπωλεία την εβδομάδα κλείνουν από τότε που ξεκίνησε η υγειονομική κρίση. Την ίδια ώρα, μια αναφορά προβλέψει ότι το Amazon θα κερδίσει 10 δις δολάρια έσοδα στις 13 και 14 Οκτώβρη που είναι η κύρια προώθησή του. Ενώνοντας αυτές τις τελείες, είναι ξεκάθαρο ότι η ευκολία έχει κόστος και συνέπεια. Τα κλειστά ανεξάρτητα βιβλιοπωλεία αντιπροσωπεύουν την απώλεια των θέσεων εργασίας στην τοπική αγορά και τους φόρους, την απώλεια των κοινοτήτων, την απώλεια των ευκαιριών για τους αναγνώστες να ανακαλύψουν βιβλία και να συνδεθούν με άλλους αναγνώστες με έναν ουσιαστικό τρόπο δια ζώσης” ανέφερε στις αρχές Οκτώβρη η Allison K Hill, CEO της αμερικάνικης ένωσης των βιβλιοπωλών που ιδρύθηκε το 1900.
Μέχρι στιγμής τα installations της καμπάνιας “Boxed Out” έχουν τοποθετηθεί στη Νέα Υόρκη στο McNally Jackson στο Μανχάταν, στο Café con Libros, το Community Bookstore, στο Greenlight Bookstore στο Μπρούκλιν, στο Book Soup στο Δυτικό Χόλιγουντ και το Solid State στην Ουάσιγκτον.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Πάνω στα κουτιά που είναι τοποθετημένα στις εισόδους και αντιπροσωπεύουν τις παραγγελίες που κάνουν οι καταναλωτές από το Amazon γράφει “Αν θες το Amazon να είναι το μόνο κατάστημα λιανικής, συνέχισε να ψωνίζεις εκεί” και μικρά βιβλία τοποθετημένα σε βιβλιοθήκες γράφουν “Πώς να σκοτώσεις ένα τοπικό βιβλιοπωλείο”.
Τα μικρά βιβλιοπωλεία όλης της χώρας συμμετέχουν στην καμπάνια μέσα από τα social media ή με αφήσεις και αυτοσχέδιες κατασκευές. Κάποια έχουν κάνουν ακόμα πιο δυνατή την καμπάνια μέσα από το twitter.
Μια έρευνα που διεξήχθη τον Αύγουστο έδειξε ότι χωρίς επιπλέον έσοδα το 26% των μικρών επιχειρήσεων δεν θα επιβιώσουν τους επόμενους τρεις μήνες και 1 στις 5 αναφέρουν ότι δεν θα τα καταφέρουν για παραπάνω από 4 με 6 μήνες. Φυσικά, αυτή η πραγματικότητα δεν απέχει πολύ από τη δική μας, στην Ελλάδα. Οι μικρές επιχειρήσεις και ειδικά τα μικρά βιβλιοπωλεία χρειάζονται περισσότερη στήριξη