Το online shopping γιγαντώνεται και μπαίνει όλο και πιο ενεργά στη ζωή μας. Εντούτοις, πολλοί από εμάς είμαστε ακόμα διστακτικοί στο να πραγματοποιήσουμε αγορές online, φοβούμενοι μήπως τυχόν και επιλέξουμε το λάθος μέγεθος. Η Maria Yelutina που είναι shopping expert, μας δίνει κάποιες χρήσιμες συμβουλές για το πώς να επιλέγουμε είδη online με τον πιο σωστό και άνετο τρόπο και υπογραμμίζει”Καταρχάς, επιβάλλεται να γνωρίζετε ποιο είναι το νούμερό σας και αυτό σημαίνει ότι πρέπει να μετρηθείτε. Να προσέχετε να κρατάτε την μεζούρα μέτρησης άνετη και ελαφρώς χαλαρή, χωρίς να την σφίγγετε πολύ, και όταν μετράτε θηλιές, καλό είναι να την τοποθετήσετε παράλληλα προς το πάτωμα. Εάν δεν έχετε πρόχειρη μια μεζούρα στο σπίτι, μπορείτε εναλλακτικά να χρησιμοποιήσετε ένα κορδόνι, το οποίο μετά θα το μετρήσετε με ένα χάρακα.”
Πάμε να δούμε βήμα βήμα πως γίνεται:
1) Ύψος.
Είναι προφανές.
2) Θώρακας – Στήθος.
Για τους άνδρες – τοποθετήστε την μεζούρα κάτω από τις μασχάλες σας, για τις γυναίκες – γύρω από το πιο ‘γεμάτο’ τμήμα του στήθους σας.
3) Μέση.
Η μεζούρα πρέπει να περαστεί γύρω από το στενότερο σημείο του σώματος, στη φυσική γραμμή της μέσης.
4) Περιφέρεια.
Η μεζούρα πρέπει να τυλιχθεί περιμετρικά γύρω από το φαρδύτερο μέρος των γοφών.
5) Το μήκος των μανικιών.
Σηκώστε το χέρι σας στο πλάι και μετρήστε την απόσταση από το μέσο του λαιμού έως τον καρπό. Λάβετε υπόψη σας ότι μερικές εταιρείες μετρούν τα μανίκια εσωτερικά.
6) To μήκος των παντελονιών.
Είναι προτιμότερο να μετρήσετε το παντελόνι που ξέρετε ήδη ότι σας ταιριάζει καλύτερα. Για τις γυναίκες, είναι εξίσου χρήσιμο να λάβουν υπόψη τους με ποιο μήκος φούστας αισθάνονται πιο άνετα. Το μήκος του παντελονιού μετριέται στο εσωτερικό τμήμα του ποδιού (από τον καβάλο έως τον αστράγαλο).
7) Λαιμός.
Στους άνδρες προτείνεται να μετρήσουν και… τον λαιμό τους. Αυτή η πληροφορία είναι απαραίτητη, ειδικά όταν αγοράζετε πουκάμισα.
8) Το ιδανικό μέγεθος σουτιέν.
Η καλύτερη λύση είναι να επισκεφθείς μία φορά ένα καλό κατάστημα εσωρούχων και να επιλέξετε το σωστό μέγεθος μαζί με μία ειδικό και έπειτα κάνε όσες online αγορές εσύ θες.
TIP 2: Ανά χώρα, τα μεγέθη ενδέχεται να διαφέρουν
Καταρχάς, παρότι μπορεί να μας φαίνονται οικεία – οι ετικέτες στα ρούχα ξεκινούν από το ΧS και φτάνουν τουλάχιστον στο XL – τα ακριβή μεγέθη μπορεί να διαφέρουν από χώρα σε χώρα. Τα συστήματα μέτρησης είναι περίπου τα ίδια στις Ηνωμένες Πολιτείες, την Μεγάλη Βρετανία, την Ιταλία, τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ιαπωνία και τη Ρωσία. Ωστόσο, υπάρχουν ταυτόχρονα διαφορές ανάμεσα στα ανδρικά, γυναικεία και παιδικά ενδύματα, καθώς και ανάλογα με τον τύπο του ρούχου. Μπορείτε να τσεκάρετε όλες τις διαφορές μεγέθους στις μηχανές αναζήτησης. Επιπλέον, τα περισσότερα ηλεκτρονικά καταστήματα διαθέτουν μετατροπέα μεγεθών. Εάν όχι, είναι εύκολο να τον βρείτε online και να τον αποθηκεύσετε για κάθε μελλοντική χρήση.
TIP 3: Ακόμα και εντός της ίδιας χώρας, τα μεγέθη ενδέχεται να έχουν μικρές διαφοροποιήσεις από μάρκα σε μάρκα. Αυτό συμβαίνει λόγω του φαινομένου, που είναι γνωστό ως «μέγεθος ματαιοδοξίας» (vanity sizing). Οι εταιρείες συνηθίζουν να προβαίνουν σε ψυχολογικά τρικ – οι αγοραστές δείχνουν συχνά απρόθυμοι να αγοράσουν μεγάλα νούμερα, με αποτέλεσμα διάφορα brands να τα μειώνουν. Αυτό συμβαίνει στην τύχη, και κατά συνέπεια τα μεγέθη μπορεί να διαφέρουν ακόμα και μεταξύ της ίδιας μάρκας, εάν μάλιστα προέρχονται από διαφορετικούς κατασκευαστές.
Κάθε e-shop διαθέτει έναν ενδεικτικό πίνακα μεγεθολογίου.
Θα πρέπει να τον συμβουλεύεστε ανελιππώς, πριν από κάθε σας παραγγελία. Είναι επίσης πιθανό, ακόμα κι αν αγοράζετε συνήθως ρούχα μεγέθους Μ (medium), σε ένα άλλο κατάστημα να πρέπει να επιλέξετε είδη σε S (small).
Υπάρχουν συγκεκριμένα στερεότυπα, στα οποία βασιζόμαστε κατά την επιλογή των ρούχων.
Εταιρείες που απευθύνονται σε νέους όπως (H&M, TopShop, κ.α.) έχουν συνήθως μικρότερα πατρόν από τα είδη των εταιρειών που απευθύνονται σε μεγαλύτερες ηλικίες. Τα ρούχα αμερικανικής προέλευσης είναι παραδοσιακά ελαφρώς μεγαλύτερα. Στην Ασία (Κίνα, Κορέα), τα προϊόντα δεν είναι σχεδιασμένα για ψηλούς ανθρώπους, οπότε είναι καλύτερα να αγοράζετε προϊόντα σε μεγαλύτερο μέγεθος.
Σε περίπτωση που αγοράζετε χειροποίητα είδη, μεταχειρισμένα ή και vintage
Συνήθως προτείνεται η μορφή της «flat μέτρησης». Αυτό σημαίνει ότι συγκρίνονται με άλλα ρούχα, όταν είναι απλωμένα επάνω σε επίπεδη επιφάνεια. Στην περίπτωση αυτή, είναι επίσης καλό να δοκιμάζετε ένα παρόμοιο είδος, το οποίο σας ταιριάζει και ‘στρώνει’ καλά, προκειμένου να συγκρίνετε το μέγεθος.
TIP 4: Πολλά ηλεκτρονικά καταστήματα έχουν ξεκινήσει να προσφέρουν κάτι ιδιαίτερα χρήσιμο, όπως είναι οι κριτικές των προϊόντων. Είναι σημαντικό να τους ρίξεις μια ματιά. Από τις κριτικές καταλαβαίνεις για παράδειγμα, εάν ένα είδος σας ταιριάζει (έχει πολύ στενή φόρμα, ή μήπως είναι πολύ φαρδύ;), καθώς και άλλες μικροδιαφορές. Σημαντικό! Μην διστάσεις να απευθυνθείς απευθείας στους εμπόρους, ειδικά όταν πρόκειται για μικρό κατάστημα, προκειμένου να ζητήσεις διευκρινίσεις για τις διαστάσεις και άλλες τυχόν λεπτομέρειες.
TIP 5: Εάν ακόμα δεν είσαι σίγουρη για την επιλογή σας, καλή ιδέα είναι να να παραγγείλεις το ίδιο προϊόν σε διαφορετικά μεγέθη (ειδικά αν είναι η πρώτη σας παραγγελία από το συγκεκριμένο κατάστημα), και στη συνέχεια να επιστρέφεις όσα δεν σας κάνουν. Πολλοί έμποροι δέχονται επιστροφές για διάστημα μεγαλύτερο από το προβλεπόμενο από τον νόμο διάστημα των 14 ημερών – χρειάζεται πάντως να τσεκάρεις τους αντίστοιχους όρους εκ των προτέρων.
TIP 6: Καθώς αυξάνεται διαρκώς ο αριθμός των ενδυμάτων που πωλούνται online, οι εταιρείες εξακολουθούν να επινοούν νέους τρόπους για να επιλύσουν το πρόβλημα εύρεσης του κατάλληλου μεγέθους. Για παράδειγμα, το Virtusize προσφέρει «εικονικά δοκιμαστήρια», τα οποία ήδη εμφανίζονται σε μερικές ιστοσελίδες, Πρόκειται για το τέλειο εργαλείο fitting για να τσεκάρεις αν σου κάνει ή όχι!