Η απαγόρευση των κινητών τηλεφώνων και άλλων ηλεκτρονικών συσκευών μέσα στη σχολική τάξη θεωρείται αναγκαία από πολλούς εκπαιδευτικούς φορείς ανά τον κόσμο, και με αυτό συμφωνούν και πάρα πολλοί γονείς.
Οι μέθοδοι που χρησιμοποιούνται για να εφαρμόζεται αυτό το μέτρο είναι διαφορετικοί ανά χώρα και σχολείο. Καμιά φορά, λοιπόν, τα πράγματα ενδέχεται να ξεφύγουν και η αφαίρεση του κινητού τηλεφώνου ενός μαθητή να υπερβεί τα εκπαιδευτικά όρια. Αυτό συνέβη και στην περίπτωση της 15χρονης Hannah, όπως την περιέγραψε στο Reddit η μητέρα της, 41 ετών.
Μία μέρα η μητέρα της Hannah πήγε να την πάρει από το σχολείο και έμαθε πως η καθηγήτριά της, την οποία αναφέρει ως κυρία Κ., είχε πάρει το κινητό της γιατί το χρησιμοποιούσε την ώρα του μαθήματος. Η μητέρα της συμφωνούσε με αυτή την τακτική, ωστόσο έμαθε πως η καθηγήτρια είχε ακόμα στα χέρια της τη συσκευή, παρότι είχε τελειώσει το ωράριο του σχολείου.
Αυτό φάνηκε περίεργο στη γυναίκα, ωστόσο περίμενε πως την επόμενη το παιδί θα έχει ξανά στα χέρια του τη συσκευή. Παρά το γεγονός ότι η Hannah ζητούσε καθημερινά το κινητό της από την καθηγήτρια, εκείνη αρνιόταν να το επιστρέψει. Μετά από λίγες ημέρες, η μητέρα της Hannah έστειλε ένα email στην καθηγήτρια, ρωτώντας την για ποιο λόγο δεν επέστρεφε το τηλέφωνο και ζητώντας την να το κάνει άμεσα, γιατί ερχόταν το Σαββατοκύριακο. Δεν πήρε ποτέ καμία απάντηση.
Μετά από μία εβδομάδα, η Hannah είπε στη μητέρα της πως πλέον η κυρία Κ. αγνοούσε εντελώς την ύπαρξή της, καθώς της μιλούσε και δεν αποκρινόταν. Τότε, η μητέρα έχασε την υπομονή της και μπήκε μέσα στο σχολείο για να βρει την καθηγήτρια. Μόλις την αντίκρισε τής είπε πως ήταν ώρα να επιστρέψει το κινητό στο παιδί. Η απάντηση της καθηγήτριας ήταν ότι η Hannah έπρεπε να σταματήσει να το χρησιμοποιεί την ώρα του μαθήματος. Η μητέρα συμφώνησε με αυτό και της ζήτησε ξανά να δώσει τη συσκευή. Τελικά η καθηγήτρια επέστρεψε το τηλέφωνο, μόνο όταν άρχισαν οι φωνές εκ μέρους της μητέρας.
Η Hannah δεν έλεγξε την ίδια στιγμή τη συσκευή της, καθώς την κράτησε η μητέρα της μέχρι να ολοκληρώσει τα μαθήματά της. Στη συνέχεια όμως, η έφηβη συνειδητοποίησε πως η οθόνη του ήταν σπασμένη και πως έπρεπε να συμπληρώσει ξανά τις προσωπικές της πληροφορίες για το προφίλ του χρήστη, κάτι που τής έκανε εντύπωση.
Τότε αποφάσισε να κοιτάξει τις ρυθμίσεις και είδε μπροστά της ένα δεύτερο προφίλ χρήστη, με το όνομα της καθηγήτριας και ένα ξεχωριστό avatar. Καθώς το τηλέφωνο είχε μέσα κάποιες νέες επαφές, μητέρα και κόρη υπέθεσαν ότι η καθηγήτρια είχε περάσει μέσα τα στοιχεία της και το είχε χρησιμοποιήσει για κάποιες ημέρες.
Όπως ήταν αναμενόμενο, η 41χρονη έγινε έξαλλη με τη συμπεριφορά της καθηγήτριας και της έστειλε ένα ακόμα email ζητώντας της εξηγήσεις. Ούτε σε αυτό πήρε κάποια απάντηση και η γυναίκα δεν ξέρει αν το κινητό του παιδιού είναι κατάλληλο για χρήση, διότι υπάρχει το ενδεχόμενο η καθηγήτρια να έχει ακόμα πρόσβαση σε αυτό.
Πλέον η μητέρα είναι σίγουρη ότι η κυρία Κ. παραβίασε το απόρρητο των επικοινωνιών, ψάχνοντας το περιεχόμενο του τηλεφώνου.
Η καταγγελία στους προϊσταμένους της καθηγήτριας σε μία περίπτωση σαν αυτή είναι κάτι το αυτονόητο. Η ίδια η μητέρα συμφωνεί με την άποψη ότι τα παιδιά δεν πρέπει να βρίσκονται στα τηλέφωνά τους την ώρα του μαθήματος, ενώ και κράτησε το κινητό της Hannah για όσο χρειάστηκε να κάνει τα μαθήματά της, αντί να της το δώσει αμέσως. Ωστόσο, δεν γίνεται ο καθηγητής του παιδιού να αφαιρεί παράνομα, μετά το πέρας του σχολικού ωραρίου, την τηλεφωνική συσκευή του, ούτε φυσικά να αρνείται να την επιστρέψει κατ’ αυτόν τον τρόπο. Για την κατάσταση στην οποία την επέστρεψε, δεν υπάρχουν καν σχόλια.
Αν θέλουμε να μπουν σωστά όρια στα παιδιά, τότε χρειάζεται και από την πλευρά των καθηγητών μία συνεπής συμπεριφορά, που να μας κάνει να τους σεβόμαστε και όχι να δίνουν την αίσθηση πως θέλουν να εκδικηθούν τους μαθητές και τις οικογένειές τους.