Θυμάστε κάποτε που μια από τις πιο διαδεδομένες και χαρακτηριστικές λέξεις ήταν η «δίαιτα», σε όλες της τις εκδοχές; Τότε που αγοράζαμε μετά μανίας light προϊόντα και τσεκάραμε κάθε τόσο τη ζυγαριά; Τι γίνεται όμως με τη νεότερη γενιά Z, αυτή που παρέλαβε τα ηνία από τους millennials; Όπως γράφει στον «Guardian» η Arwa Mahdawi, απλά, δεν κάνει δίαιτες.
Χαρακτηριστικά, σύμφωνα με ένα ρεπορτάζ του CNN, τα αναψυκτικά διαίτης εξαφανίζονται από τα ράφια του σουπερμάρκετ, για να δώσουν τη θέση τους σε παρεμφερή προϊόντα που χαρακτηρίζονται ως «sugar free». «Η λέξη δίαιτα δεν αρέσει στους νεότερους» επιβεβαιώνει ο επικεφαλής Marketing της PepsiCo Beverages Βορείου Αμερικής. «Κανένα μέλος της γενιάς Z δεν θέλει να κάνει δίαιτα».
Μια εξήγηση για τον εξορισμό της δίαιτας από το καθημερινό μας λεξιλόγιο δίνει πρόσφατη αναφορά της εταιρείας ερευνών Mintel: «Ενώ μια δίαιτα μπορεί να συνδέεται με αυστηρά προγράμματα και στερήσεις, ο χαρακτηρισμός “zero sugar” έχει λιγότερους αρνητικούς συσχετισμούς και ανταποκρίνεται, απλά, σε ένα πιο υγιεινό προφίλ».
Για να είμαστε δίκαιοι, όπως υπενθυμίζει και η Βρετανίδα αρθρογράφος, θα πρέπει να αποδώσουμε εύσημα για αυτή την εξέλιξη και στους millennials, που εισήγαγαν στην ημερησία διάταξη όρους όπως «body positivity». Το σημαντικότερο για την προηγούμενη γενιά δεν ήταν μια στερητική δίαιτα, αλλά μια διατροφή που προάγει την υγεία – και που, σε δεύτερο χρόνο, βελτιώνει τη σιλουέτα μας, χωρίς απαραίτητα να οδηγεί σε αναλογίες μοντέλου.
Και παρόλο που για να είμαστε ειλικρινείς τα μη ρεαλιστικά πρότυπα ομορφιάς δεν σταμάτησαν να προωθούνται, το λεξιλόγιο άλλαξε και η «δίαιτα» παραγκωνίστηκε από την «ευεξία» και όλα τα συμπαρομαρτούντα. Το συμπέρασμα του άρθρου; «Μπορεί η “δίαιτα” να απέκτησε αρνητική σημασία, αλλά σε καμία περίπτωση η πρακτική της δεν έχει πεθάνει – απλά, σήμερα περνάει με πιο έμμεσους τρόπους».