Μικρά vegan ντόνατς, κινόα φασκιωμένη σε φύκια, χυμοί τίγκα στα προβιοτικά, kale παγωτό και gluten free γκρανόλα, σαμάνοι που φωτογραφίζουν την αύρα και πιστεύουν ότι οι κύστες στις ωοθήκες συνδέονται με σωματοποιημένο άγχος: αυτός είναι ο κόσμος της Γκουίνεθ Πάλτροου, έτσι όπως παρουσιάζεται στο site της, Goop -που το φθινόπωρο λάνσαρε την πρώτη του έκδοση ως περιοδικό με την Condé Nast. Το Goop, που το έχουν «τρολλάρει» από το CNN μέχρι και το Salon, αλλά αποδίδει 20.000.000 τον χρόνο.
Τον περασμένο Ιούνιο πραγματοποιήθηκε στο Λος Άντζελες το «In Goop Health: Presented by Goop» -κάτι σαν την Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης για τις Goopies, τις πάρα πολύ πλούσιες λευκές ξανθιές που… ατμίζουν το αιδοίο τους, για να καθαρίσει η αύρα του!
Φυσικά, η είσοδος είχε εισιτήριο που κυμαινόταν από 500 δολάρια έως 1.500 δολάρια (και ένα δείπνο με την γκουρού του wellness, Γκουίνεθ Πάλτροου, στην τοποθεσία Gollagen Garden). Εκεί, ένας σαμάνος σε κοίταζε στα μάτια και διάβαζε ποιος κρύσταλλος θα σε βοηθήσει και μια γυναίκα φωτογράφιζε την αύρα σου, για να την διαβάσει, ενώ εσύ έπινες matcha και ψώνιζες τα καινούργια κομμάτια από την αθλητική σειρά της Tory Burch. Εκεί εμφανίστηκε ντυμένη με Vilshenko φόρεμα, που ξεπούλησε στο Net-a-Porter.
Στη συνέχεια η Γκουίνεθ είπε ότι ίδρυσε το Goop, όταν άρχισε να αναρωτιέται: «Γιατί είμαστε τόσο κουρασμένοι; Γιατί υπάρχουν τόσα κρούσματα καρκίνου; Γιατί δεν νιώθουμε καλά;».
Στο πρώτο συμπόσιο Goop εμφανίστηκαν γιατροί που θεωρούν ότι πρέπει να λαμβάνεις όλες τις τροφές σου από τον Ιανουάριο μέχρι τον Ιούνιο στις 6 το πρωί και μέχρι τις 8 -και αυτό γιατί καταγόμαστε από τους ανθρώπους των σπηλαίων που, κατά τη διάρκεια της ημέρας, κυνηγούσαν την τροφή τους και κυρίως γιατί η συγκεκριμένη δίαιτα ήταν trending topic εκείνη την περίοδο.
Σύμφωνα με την Γκουίνεθ, την αγαπημένη χολιγουντιανή σταρ των «τρολ» και την ξανθιά που κοροϊδεύει το Huffington Post και το CNN, γιατί πουλάει πέτρες (jade) των 66 δολαρίων για να κάνεις ασκήσεις στην περιοχή του περινέου, αρκεί να βρίσκεσαι στα μίντια, για όποιο λόγο, για να αγοράσει ο κόσμος ό,τι πουλάς. Γιατί wellness αγοράζουν οι άνθρωποι που δεν τους αγγίζουν παρά μόνο επιφανειακά η ανέχεια, η δημόσια υγεία, ο θεσμικός ρατσισμός ή η πρόσβαση για ΑμεΑ. Βασικά, wellness αγοράζουν κυρίως όσοι χαίρουν άκρας υγείας με μεγάλο εισόδημα και ενδιαφέρονται να μείνουν αδύνατοι και νέοι -που δεν είναι απαραιτήτως κακό. Κυρίως, γιατί η εμμονή με την νεότητα και την ομορφιά είναι μια κερδοφόρα επιχείρηση.
Γιατί πλήρωσαν 1.500 δολάρια για να ακούσουν την Μιράντα Κερ, την Κάμερον Ντίαζ, την Νικόλ Ρίτσι και την Τόρι Μπερτς να δίνουν διάλεξη για το πως τα καταφέρνουν να είναι εργαζόμενες μητέρες ή τι αποτελέσματα είχε η θεραπεία με βδέλλες στο πρόσωπο; Γιατί οι περισσότερες Goopaholics έχουν λεφτά, νταντά, καθαρίστρια, προσωπικό γυμναστή, κηπουρό, καθαριστή για την πισίνα και διαιτολόγο και πάρα πολύ χρόνο. Και γιατί πιστεύουν ότι το υγιές πρότυπο ομορφιάς είναι η Γκουίνεθ και οι φίλες της. Που βάζουν βδέλλες να ρουφούν το αίμα από το πρόσωπό τους.
Το να κοροϊδεύεις την Γκουίνεθ Πάλτροου είναι το εθνικό σπορ των βραδινών σόου της αμερικανικής τηλεόρασης, των sites και του Glop, του βιβλίου της Γκαμπριέλ Μος. Δεν έχουν ξεπεράσει ακόμη τις συμβουλές της Πάλτροου για καθαρισμό με ατμό του αιδοίου (μην το δοκιμάσετε, εκτός να θέλετε να πάθετε μυκητίαση) και το «conscious uncoupling» ως όρο αντί για διαζύγιο (η Γκούινεθ δεν χωρίζει -κάνει αποζευγαροποίηση συνειδητά).
Οι επικριτές της δεν μπορούν να αφήσουν ασχολίαστες τις δηλώσεις, τύπου «ηρεμεί η ψυχή μου όταν φυτεύω κολοκυθάκια στον κήπο μου».
Το Business Insider τον Μάη του 2016 κάλεσε ειδικούς να σχολιάσουν τις συμβουλές υγείας του Goop. Σύμφωνα με την Γκουίνεθ, μπορείς να θεραπεύσεις πληγές αν σε τσιμπήσουν μέλισσες, κάνοντας μελισσοθεραπεία. Σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο της American Academy of Pain Management, αν είσαι αλλεργικός στο τσίμπημα μέλισσας, ενδέχεται να πάθεις αιμορραγικό εγκεφαλικό επεισόδιο.
Το Goop πιστεύει ότι τα σουτιέν με μπανέλα προκαλούν καρκίνο του στήθους. Το BreastCancer.org το διαψεύδει.
Η Γκουίνεθ κάθε Ιανουάριο κόβει τον καφέ, το αλκοόλ, την ζάχαρη, την γλουτένη, τα γαλακτομικά, το καλαμπόκι, τις πατάτες, τις τομάτες και την μελιτζάνα. Μαζί της και το προσωπικό του Goop, γιατί κάνουν ομαδικό detox. Οι γιατροί πιστεύουν ότι το σώμα αποτοξινώνεται, χρησιμοποιώντας το συκώτι και τα νεφρά. Οπότε μην κάνετε κλύσμα για detoxing, όπως προστάζει το Goop. Μην σταματήσετε να χρησιμοποιείτε αντηλιακά, επειδή η Γκουίνεθ έγραψε ότι έχουν χημικά. Θα πάθετε καρκίνο του δέρματος.
Η μπίζνα του wellness
Όταν το 2008 η Γκουίνεθ λάνσαρε το Goop, προσπάθησε να το εξηγήσει σαν «κάτι που έχει κομμάτια της ζωής μου. Το αγαπημένο μου εστιατόριο στο Λονδίνο, που να μείνετε στο Όστιν και την αγαπημένη συνταγή της εβδομάδας».
Όταν άρχισε να προτείνει συνταγές με σκόνη του σεξ των 340 δολαρίων για την λίμπιντο, τότε έγινε το… ανέκδοτο των media. Από το Just Jared και το περίφημο κομμάτι του Salon «Gwyneth Paltrow is wrong about everything» μέχρι το CNN και το Huffington Post. Η νέα CEO όμως του Goop (της επιχείρησης που πέρυσι «έβγαλε» 20 εκατομμύρια) θα κάνει άνοιγμα στην αγορά των 36,7 δισ. των συμπληρωμάτων διατροφής, μετατρέποντας το Goop σε online επιχείρηση με βιταμίνες.
Τον Απρίλιο του 2017 μαθεύτηκε ότι έκλεισε συμφωνία με την Condé Nast για να κυκλοφορεί το Goop ως τριμηνιαίο περιοδικό. Ποιος θυμάται την αντίστοιχη προσπάθεια της Μπλέικ Λάιβλι με το Preserve το 2015;
Το Goop, σύμφωνα με το Business of Fashion, έχει 1.000.000 μοναδικούς επισκέπτες το μήνα και το κοινό του είναι το «άγιο δισκοπότηρο» των διαφημιστών: γυναίκες 25-45 που βγάζουν 60 χιλιάρικα το χρόνο. Οι 1.000.000 εγγεγραμμένοι χρήστες δεν χρειάζονται μεγάλη πειθώ για να πετάξουν 140 δολάρια σε κρέμα νυκτός και 225 δολάρια για μεταξωτές πιτζάμες.
To Goop ποστάρει έξι κείμενα την εβδομάδα και στέλνει ένα newsletter εβδομαδιαίως. Δίνουν στο κοινό μόνο πράγματα που αγοράζει. Γιόγκα, χυμούς για αποτοξίνωση και smoothies για δίαιτα, clean eating συνταγές και ακριβά καλλυντικά. Και η Γκουίνεθ δεν ενοχλείται που γελούν μαζί της. Γιατί μεγαλώνει ο τραπεζικός της λογαριασμός. Με ένα κλικ.