Σαπουνόπερα. Βασισμένη στο best selling βιβλίο της Liane Moriarty (Λιάν Μοριάρτι) που το 2014 ήταν στην πρώτη θέση των New York Times στη λίστα με τα ευπώλητα. Με σεναριογράφο και παραγωγό τον άντρα της Μισέλ Φάιφερ, ένα από τα μεγαλύτερα τηλεοπτικά ονόματα της Αμερικής, τον Ντέιβιντ Κέλλεϊ, τον άνθρωπο πίσω από το Boston Legal και την σειρά Ally McBeal. Με φυσικό σκηνικό το καλιφορνέζικο Μοντερέι, εκεί όπου οι ηλιοκαμένοι πλούσιοι κρύβουν πίσω από τα ακριβά παλάτια τους τα μεγαλύτερα προβλήματα ενός γάμου.
Η σειρά ξεκινάει με τον πιο εθιστικό τρόπο, με ένα φόνο, μόνο που δεν αποκαλύπτει ούτε τον θύμα,ούτε τον θύτη. Κι αυτό σε κάνει να θέλεις παραπάνω επεισόδια. Γιατί είναι όλοι ύποπτοι. Η σκηνή του εγκλήματος, τα φώτα των περιπολικών, οι ανακρίσεις και ο «χορός τραγωδίας» των μαρτύρων είναι το «whodunnit» που αγαπούν οι τηλεθεατές. Ποιος δολοφονήθηκε;
Η σειρά Big Little Lies γίνεται εύκολα τηλεοπτική εξάρτηση και εξαιτίας του καστ. Πρωταγωνιστούν πρωτοκλασσάτα ονόματα του Χόλιγουντ, από τις οσκαρικές Νικόλ Κίντμαν και Ρις Γουίδερσπουν (παραγωγοί της σειράς αμφότερες) μέχρι τη Ζόε Κράβιτς και τον Αλεξάντερ Σκάρσγκαρντ. Η Ρις Γουιδερσπούν είναι η Μάντελιν Μακένζι μια νοικοκυρά που την παράτησε ο πρώην άντρας της με μωρό πριν δεκαπέντε χρόνια κι έκτοτε δεν μπορεί να το ξεπεράσει ούτε να εκτιμήσει τον νυν σύζυγό της, που τον κερατώνει και με τον θεατρικό σκηνοθέτη της γειτονιάς. Καθημερινά, συναντά στο σχολείο της δεύτερης κόρης την σύζυγο του πρώην άντρας της, μια γυναίκα που δεν θα ήθελες να σε διαδεχθεί στην καρδιά ενός άντρα που αγάπησες, σέξι, γυμνασμένη, εξωτική, cool, μια μητριά που εμπιστεύεται η μεγάλη κόρη της για καλύτερη φίλη της. Η Ρις δίνει μια εξαιρετική ερμηνεία, η μόνη που καταλαβαίνει το concept της μαύρης κωμωδίας.
Σε αντίθεση με την Νικόλ Κίντμαν που στο ρόλο της πρώην επιτυχημένους δικηγόρου νυν σύζυγο του Mister Perfect και μητέρα τόσο χαριτωμένων παιδιών -που θα ορκιζόταν κανείς ότι είναι ρομπότ- φαίνεται σαν κέρινο ομοίωμα. Αυτές οι δύο γυναίκες είναι οι καλύτερες φίλες στο βαρετό ησυχαστήριο του Μοντερέι που όμως τίποτε δεν είναι όσο αψεγάδιαστο φαίνεται.
Οι μανούλες του Facebook με τα τέλεια ρούχα, μαλλιά, νύχια, παιδάκια, συζύγους και σπίτια είναι α) θύματα σεξουαλικής κακοποίησης, β) θύματα ενδοοικογενειακής βίας και γ) σε ένα τελματωμένο γάμο χωρίς σεξ και καταλύοντας κάθε φεμινιστικό μανιφέστο επιδίδονται σε αγώνες εξουσίας με κύριο όπλο τα παιδιά τους. Τα στρατόπεδα είναι teamMadeline εναντίον της νέμεσις της Ρενάτα που μόλις μπήκε στο συμβούλιο μετόχων της PayPal. Το φαινομενικά γλυκό αγοράκι της υποψήφιας για Χρυσή Σφαίρα, Σέιλιν Γούντλεϊ κατηγορείται ότι τραμπουκίζει την πριγκίπισσα της Ρενάτα. Και ξεσπά ο κακός χαμός.
Ίσως κάποιοι πουν ότι είναι οι «Νοικοκυρές σε Απόγνωση» με περισσότερα χρήματα και πιο όμορφα σπίτια (και πιο καλογραμμένες ατάκες). Παίζει με τα κλισέ και τα γυναικεία στερεότυπα (ποια είναι η καλύτερη μανούλα;) αλλά αν παρατηρήσει κανείς πιο προσεκτικά, βλέπει ότι αποδομούνται όλα τα κλισέ του γάμου με μαύρο χιούμορ. Και τότε τα «μεγάλα ψέμματα» μοιάζουν με ρεαλιστικές αλήθειες. Ανασφάλειες, ζήλεια, γεμάτες ψεγάδια οικογένειες.
Οι δυο πρωταγωνίστριες διάβασαν το βιβλίο, το λάτρεψαν και αποφάσισαν μέσω των εταιριών παραγωγής τους να διεκδικήσουν τα δικαιώματα. Και κάπως έτσι βρέθηκαν τα ονόματα και των δύο κυριών στα credits ως executive producers. H Αυστραλή συγγραφέας είναι «μανούλα» όταν γράφει για τις μυστικές ζωές των προαστίων και τις μητέρες «που πήραν πάρα πολύ σοβαρά την μητρότητα».
Ο σκηνοθέτης της σειράς είναι ο μάστορας Ζαν-Μαρκ Βαλέ, ο άνθρωπος που σκηνοθέτησε το αριστούργημα Dallas Buyers Club και το Wild (και μάλλον υπεύθυνος για την επιτυχία της σειράς μιας κι έκανε μια chick lit σαπουνόπερα να θυμίζει σκοτεινή σειρά σαν το The Affair). H σειρά θέλει να σε αποπλανήσει σαν να ήταν το χαμόγελο του Σάκη Ρουβα, μαζεύει τους A-listers του Χόλιγουντ, τους βάζει να τρέχουν σε μια καλιφορνέζικη παραλία και πετάει ένα μυστήριο φόνου για σασπένς. Τοποθετεί την γυναίκα τηλεθεάτρια σε ένα δημογραφικό κουτάκι: εκείνο που την θέλει να βλέπει σε περιοδικά ωραία σπίτια, αψεγάδιαστα πρόσωπα και γεμάτα σκάνδαλα γάμους.
Στο έκτο επεισόδιο η Νικόλ Κίντμαν βιάζεται επειδή αρνήθηκε να ενδώσει στις σεξουαλικές ορέξεις του βίαιου συζύγου της. Όλα τα sites και τα γυναικεία περιοδικά τύπου Cosmopolitan έκαναν λόγο για το προσθετικό πέος του Αλεξάντερ Σκάρσγκαρντ με φωτογραφίες και μετρημένα στα δάχτυλα αναφέρθηκαν στο πραγματικό θέμα, αυτό που αρνείται να παραδεχτεί και η Μις Τελειότητα για να μην χαλάσει το συννεφάκι της εικονικής ευτυχίας της. Την δέρνει και την βιάζει ο σύζυγός της και το δέχεται με συγκατάβαση σαν να είναι καθήκον της. Γιατί πάει πακέτο με την γεμάτη πολυτέλεια bohemia της ζωής της με τα καφέ δίπλα στην παραλία, τα Instagram τέλεια παιδιά της και τα μαθήματα γιόγκα.
Είναι μια λεπτή γραμμή ανάμεσα στην πορνογραφία που αγάπησαν οι νοικοκυρές στο βιβλίο «Οι Πενήντα Αποχρώσεις του Γκρι» και τον τρόμο που προκαλεί η κακοποίηση. Και στη σειρά τα σύνορα είναι θολά.
Η Μοριάρτι είναι μια συγγραφέας του επονομαζόμενου “commercial fiction”, κάτι ανάμεσα σε The Da Vinci Code και το βιβλίο The Help, η κατηγορία των «ευπώλητων». Σε απλά ελληνικά, δεν αγοράζεις το βιβλίο επειδή είναι αριστουργηματική η γραφή του αλλά επειδή είναι τόσο απλοϊκά περιγραφικά, χαρακτήρες και τοποθεσίες που νιώθεις ότι βλέπεις τηλεοπτική σειρά του HBO. Όπως και στο νέο της βιβλίο «Truly Madly Guilty» που επίσης θα γίνει σειρά.