Το νέο διαφημιστικό σποτ της Gillette έχει ξεσηκώσει κύματα ενθουσιασμού αλλά και οργής. Για όποιον δεν την έχει δει ακόμα, η διαφήμιση που έγινε είδηση σε μικρά και μεγάλα Μέσα και άλλος ένας λόγος να μαλώνουμε στο διαδίκτυο, προμοτάρει ένα νέο είδος υγιούς αρρενωπότητας, καυτηριάζοντας εκδηλώσεις τοξικών συμπεριφορών συνδεδεμένων με το στερεότυπο του άνδρα του πολλά βαρύ που θα κάνει και την κουταμάρα του.
Στο σποτ περιλαμβάνονται αποσπάσματα από δελτία ειδήσεων σχετικά με το κίνημα #metoo, εικόνες που καταδεικνύουν το σεξισμό στην τηλεόραση, στα μουσικά κλιπ, στο δρόμο, ακόμα και τα επαγγελματικά meetings. Περιλαμβάνει επίσης σκηνές bullying και επιθετικότητας μεταξύ αγοριών και το μήνυμα που έχει να περάσει και έχει παρεξηγηθεί από πολλούς, είναι ότι οι άνδρες δεν αρκεί να μην κάνουν όλα τα παραπάνω, αλλά πρέπει να σηκώνουν το ανάστημά τους όταν άλλοι άνδρες διαιωνίζουν όλες αυτές τις προβληματικές στερεοτυπικές ανδρικές συμπεριφορές.
To σποτ έγινε viral και στο youtube μέσα σε 48 ώρες είχε τέσσερα εκατομμύρια views. Αυτή τη στιγμή έχει πάνω από δεκαπέντε εκατομμύρια προβολές, αλλά το εντυπωσιακό δεν είναι αυτό, αλλά οι αρνητικές ψήφοι, που είναι 788 χιλιάδες έναντι 377 θετικών. Χιλιάδες άνδρες εξοργίστηκαν από τη διαφήμιση του “δικού τους” προϊόντος και το εκφράζουν στα σχόλια, στο twitter, στο facebook, παντού. Πολλοί απειλούν με αιώνιο μποϊκοτάζ στην εταιρία, άλλοι κάνουν λόγο για υποκριτική ηθικολογία, στο twitter μερικοί πετούν τα προϊόντα στα σκουπίδια, οι πιο μελοδραματικοί μιλούν για παγκόσμια συνωμοσία εναντίον του ανδρισμού και σχεδόν όλοι όσοι δυσαρεστήθηκαν από τη διαφήμιση αυτή θεωρούν ότι κατηγορεί όλους τους άνδρες, βάζοντάς τους συλλήβδην στο ίδιο, όχι και τόσο κολακευτικό τσουβάλι.
Είναι προφανές ότι σκοπός του σποτ δεν είναι αυτός, δεδομένου ότι εκείνοι που διορθώνουν όλα τα κακώς κείμενα και δίνουν το καλό παράδειγμα στους γιους τους, ήτοι τους άνδρες του αύριο, είναι επίσης άνδρες, όχι ερμαφρόδιτοι ιππόκαμποι, ούτε καν γυναίκες. Παρόλα αυτά, οι αρνητικές ψήφοι συσσωρεύονται, ίσως επειδή ένα ανδρικό προϊόν έχει υποχρέωση να μην υπενθυμίζει στους πελάτες του ότι ίσως και να μην είναι όλοι τέλειοι, ίσως και να μπορούν να γίνουν καλύτεροι.
Ευτυχώς, η αποδοχή που είχε το σποτ ήταν εντυπωσιακή, έστω και πιο περιορισμένη από το κύμα των αρνητικών αντιδράσεων.
Όχι τυχαία, πολλοί συμφώνησαν πως όλη αυτή η οργή είναι ακριβώς ο λόγος που υπογραμμίζει την αναγκαιότητα τέτοιων μηνυμάτων. Τα σεξιστικά αστειάκια, το bullying στους αδύναμους και η βία επειδή “έτσι είναι τα αγόρια” είναι μια παθολογία που πρέπει να τελειώσει και αυτό είναι ευθύνη όλων, των ανδρών συμπεριλαμβανομένων. Εκείνοι που θίχτηκαν θεωρώντας ότι πρόκειται για μια καμπάνια εναντίον όλων των ανδρών, προφανώς παρεξήγησαν. Όσοι επιμένουν ότι πρόκειται περί μιας παγκόσμιας συνωμοσίας εναντίον της δυναμικότητας του πανίσχυρου ανδρικού φύλου, ας συνεχίσουν να κλαψουρίζουν πίσω από το πληκτρολόγιο επειδή τους επιτίθεται μια διαφήμιση για ξυραφάκια.