Φέτος τα media δεν θα βομβαρδιστούν από φωτογραφίες δίμετρων καλλονών με φτερά, πούπουλα, γκλίτερ και παρεμπιπτόντως εσώρουχα, τα οποία υποτίθεται ότι είναι οι πρωταγωνιστές του event αλλά στην πραγματικότητα κανένας δεν προσέχει. Θα επιβιώσουμε από την απώλεια.
Το 1995, όταν ξεκίνησε το συγκεκριμένο σόου, δεν έμοιαζε με το φανταχτερό καρναβάλι στο οποίο εξελίχθηκε στη συνέχεια – ήταν απλώς μια πασαρέλα όπου super models έδειχναν εσώρουχα με έμφαση στα ενισχυμένα σουτιέν. Στην πορεία μεταμορφώθηκε σε ετήσιο γεγονός, αισθητικά τερατώδες για ορισμένους, αλλά οι προδιαγραφές των μοντέλων παρέμειναν οι ίδιες: πολύ αδύνατες, πολύ ψηλές και πολύ συμβατικά όμορφες. Plus size μοντέλο δεν είχε θέση ανάμεσα στα “Αγγελάκια”, και η συμπερίληψη της διαφορετικότητας ας πούμε ότι δεν ήταν προτεραιότητα της φίρμας. “Κανείς δεν ενδιαφέρεται γι αυτό, το σόου είναι μια φαντασίωση” είπε σχετικά το 2018 ο τότε πρόεδρος της εταιρίας, αυτοκτονώντας επικοινωνιακά. Προφανώς, η φαντασίωση δεν ήταν γυναικεία.
Υποτίθεται ότι ο σκοπός ήταν η προώθηση των εσωρούχων, αλλά τα σόου της Victoria’s Secret είχαν ανέκαθεν να κάνουν με το ανδρικό κοινό – ούτως ή άλλως η εταιρία ήταν ανδρικό δημιούργημα που ο συνιδρυτής Ρόι Ρέιμοντ ξεκίνησε στα τέλη του 70 επειδή αισθανόταν άσχημα να αγοράζει εσώρουχα για τη γυναίκα του. Τα σόου γρήγορα έδειξαν ότι απευθύνονται σε στρέιτ άνδρες, με εκατομμύρια τηλεθεατές να παρακολουθούν τις μεταδόσεις, σίγουρα όχι από περιέργεια για τα τρεντς στα σουτιέν, αλλά επειδή, όπως σκωπτικά αναφέρει το buzzfeed, το ίντερνετ ήταν σχετικά καινούριο και οι άντρες έπρεπε να κουραστούν λιγάκι για να βρουν φωτογραφίες ημίγυμνων 22χρονων καλλονών. Τα τελευταία χρόνια όμως, οι τηλεθεατές άρχισαν να βαριούνται, κυρίως οι γυναίκες, που δεν ενδιαφέρονταν να βλέπουν αδιάφορα ή υπερβολικά εσώρουχα φορεμένα από μοντέλα που για να αξίζουν τα φτερά τους πρέπει να είναι πενήντα κιλά, ακόμα κι αν τρώνε βαμβάκι προκειμένου να ξεγελάσουν την πείνα τους.
Εν τω μεταξύ, όχι τυχαία, η φίρμα εσωρούχων της Rihanna Savage x Fenty κερδίζει όλο και περισσότερο έδαφος, με σέξι, σύγχρονα εσώρουχα που δεν απευθύνονται μόνο σε γυναίκες με αναλογίες υποσιτισμένου μοντέλου και οι πωλήσεις της Victoria’s Secret είναι σε πτώση. Η ματαίωση του ετήσιου καρναβαλίστικου σόου της εταιρίας είναι απλώς η επιβεβαίωση ότι δεν κατάφερε να συμβαδίσει με την εποχή και τον σύγχρονο εμπορικό φεμινισμό – δεν γίνεται θέαμα για δυναμικές γυναίκες που να απευθύνεται μόνο σε όσες έχουν δείκτη μάζας σώματος κάτω από 19 και μοιάζει με χαρέμι βασικής ανδρικής φαντασίωσης. Δεν μπορούμε να φανταστούμε σε ποιον θα λείψει, εκτός ίσως από τον Λεονάρντο ντι Κάπριο.