Σε μια παλιότερη εκπομπή του, ο John Oliver αναρωτιόταν, με τον δικό του ξεκαρδιστικό τρόπο για ποιο λόγο υπάρχουν ακόμα οι διαγωνισμοί ομορφιάς. Ασφαλώς δεν είναι ο μόνος που θεωρεί ότι το να παρελαύνουν ημίγυμνες γυναίκες μπροστά σε ένα τελείως ντυμένο κοινό προκειμένου να κριθούν για τα κάλλη τους και μία να στεφθεί βασίλισσα της ομορφιάς είναι ένα κόνσεπτ αναχρονιστικό και υποτιμητικό για τις γυναίκες – τουλάχιστον όσες πασχίζουν να ζήσουν χωρίς να κρίνονται για την εμφάνισή τους, να μην αναμετριούνται αιωνίως νοερά ή μη με άλλες και γενικώς να διεκδικήσουν την αξιοπρέπεια του να μην τις θεωρεί κανείς αντικείμενα.
Αν ο παλιακός, σεξιστικός θεσμός των καλλιστείων με τις χαμογελαστές ημίγυμνες υπάρξεις που φέρουν με καμάρι τον αριθμό τους σαν να είναι κάτι που με κάποιο τρόπο κέρδισαν και όχι απλά ένας τρόπος να μη χρειαστεί να μάθει κανείς το όνομά τους, δεν είναι αρκετά γραφικός από μόνος του, τα τελευταία καλλιστεία που ανέδειξαν τη Σταρ Ελλάς 2019 ήρθαν να βάλουν την ταφόπλακα στη διοργάνωση. Διότι παλιά, μπορεί για πολλές από εμάς τα καλλιστεία να ήταν γελοία με τις ερωταπαντήσεις της συμφοράς και τα παρασκηνιακά μαλλιοτραβήγματα, τουλάχιστον όμως ήταν παραγωγές με σεβαστό μπάτζετ, πράγμα που φαινόταν στο αποτέλεσμα. Αντίθετα, τα φετινά καλλιστεία κατέστησαν απόλυτα σαφές ότι ο συγκεκριμένος διαγωνισμός δεν αφορά κανέναν πλην των συμμετεχόντων. Κι αυτών προφανώς όχι φανατικά.
Δεν βρέθηκε μισός άνθρωπος να πει ας πούμε ότι ίσως να είναι κακή ιδέα να χρησιμοποιηθεί ως φόντο ένα τσαλακωμένο σεντόνι, και μάλλον πρέπει οι διοργανωτές να νιώθουν ιδιαίτερα περήφανοι που τουλάχιστον δεν ήταν κλαρωτό ή τρύπιο, ενώ η παρουσιάστρια διάβαζε τα πάντα από χαρτιά που κρατούσε, καθώς το να υπάρχει auto cue ήταν εξίσου πιθανό με το να υπάρχει διαστημόπλοιο. Οι χορογραφίες ήταν λιγότερο απαιτητικές από αυτές της γιορτής λήξης βρεφονηπιακού σταθμού, το θεατρικό δρώμενο ανήκει στους εφιάλτες κατηγορίας “είδα στον ύπνο μου ότι πήγα στον αγιασμό του σχολείου με το βρακί” και τα ασυνάρτητα ρούχα έμοιαζαν σαν ο, τι έχει περισσέψει από 15 διαφορετικές κολεξιόν συνοικιακής μπουτίκ.
Μετά από τη βραδιά που αισθητικά έδωσε νέο νόημα στη λέξη ετεροντροπή (όπου ντρέπεσαι για λογαριασμό άλλου, σε αυτή την περίπτωση κρύβεσαι μέχρι και στη ντουλάπα), είναι μάλλον προφανές ότι η ανάδειξη Σταρ Ελλάς είναι μια ιστορία που έχει τελειώσει. Αν όποιος έχει τα δικαιώματα επιμένει να την επαναλαμβάνει, ας φροντίσει να βρεθεί το απαιτούμενο μπάτζετ – αλλιώς ας αφήσει τα καλλιστεία να πεθάνουν αξιοπρεπώς, δεν θα μας λείψουν κιόλας.