Μια διαφήμιση γνωστής μάρκας ρούχων απαγορεύτηκε στην Αγγλία επειδή το μοντέλο που πόζαρε και η γωνία λήψης της κάμερας έδιναν την εντύπωση ότι ήταν «ανθυγιεινά αδύνατο».
Η Αρχή Διαφημιστικών Προτύπων (ASA) της χώρας ενέκρινε τη διαφήμιση αρχικά, μαζί με άλλες φωτογραφίες του ίδιου μοντέλου και δεν θεώρησε ότι φαινόταν ανθυγιεινά αδύνατη σε αυτές. Ωστόσο, σε ανακοίνωσή της στις 12 Φεβρουαρίου, ανέφερε ότι στην απαγορευμένη πλέον εικόνα, η έμφαση στη λεπτότητα των ποδιών του μοντέλου και οι γωνίες λήψης της κάμερας ήταν τουλάχιστον «ανεύθυνες».
Το μοντέλο απεικονιζόταν να κάθεται σε ένα ξύλινο κάθισμα με το ένα πόδι λυγισμένο και το άλλο πόδι τεντωμένο φορώντας ένα τζιν κολάν. Άλλες εικόνες του ίδιου μοντέλου που παρουσιάζονται στην καταχώριση του προϊόντος είχαν ληφθεί σε διαφορετικές γωνίες και με διαφορετικές στάσεις, χωρίς αυτό να δείχνει τόσο ανησυχητικά αδύνατο.
Η εταιρεία ρούχων σε ανακοίνωσή της δήλωσε ότι διαφωνεί με την απόφαση του εποπτικού φορέα διαφήμισης και ότι το μοντέλο, αν και αδύνατο, είχε «υγιή και γυμνασμένη σωματική διάπλαση».
Σε απάντηση στην ASA, ανέφερε ότι ότι η πόζα του μοντέλου ύψους 1,90 επιλέχθηκε «ειδικά για να δείξει την εφαρμογή του στενού παντελονιού τόσο σε ίσια όσο και σε λυγισμένα πόδια» και ότι η εικόνα, η οποία τραβήχτηκε πριν από σχεδόν δύο χρόνια, δημιουργήθηκε με «έντονο αίσθημα ευθύνης». Ένας εκπρόσωπος πρόσθεσε ότι ο στιλίστας του brand και ένας υπεύθυνος για την εικόνα των προϊόντων είδαν απο κοντά το μοντέλο και «δεν εντόπισαν καμία ανησυχία για την υγεία της».
Στην απόφασή της, η ASA αναγνώρισε ότι το πρόσωπο του μοντέλου «δεν φαινόταν να είναι λιπόσαρκο και τα χέρια της, αν και αδύνατα, φαίνονταν πιο φυσιολογικά».
Αλλά τόνισε: «Επειδή η πόζα, η γωνία λήψης της κάμερας και το styling στη διαφήμιση που διερευνήθηκε ανέδειξαν αρνητικά τη λεπτότητα των ποδιών του μοντέλου, θεωρήσαμε ότι η διαφήμιση έδωσε την εντύπωση ότι το μοντέλο ήταν ανθυγιεινά αδύνατο».
Η Next, το brand ρούχων που είναι υπεύθυνο για την εν λόγω διαφήμιση, σημείωσε σε ανακοίνωσή της ότι δεν είχε χρησιμοποιήσει ψηφιακό ρετούς για να αλλάξει την εμφάνιση του μοντέλου, αλλά επεξεργάστηκε την εμφάνιση του κολάν φέρνοντάς το πιο κάτω προς τον αστράγαλο του μοντέλου και στα δύο πόδια. Αυτό, όπως ειπώθηκε, δεν αλλοίωσε τις φυσικές αναλογίες του μοντέλου.
📢 ASA Rulings Update 📢 Our latest rulings cover important advertising issues, from responsible portrayals in fashion to clear investment information. We’ve seen widespread coverage of this week’s rulings, including in BBC News, The Guardian, and Metro.
Read more:… pic.twitter.com/6V5zOnh1UI— ASA (@ASA_UK) February 12, 2025
Η ASA σημείωσε ότι η διαφήμιση παραβίαζε τον κώδικα κοινωνικής ευθύνης και απαγόρευσε την προβολή με την τρέχουσα μορφή της, ενώ απαίτησε από την εταιρεία να διασφαλίζει απο εδώ και εμπρός ότι οι εικόνες στις διαφημίσεις της θα πρέπει να «προετοιμάζονται με υπευθυνότητα και δενθα απεικονίζουν τα μοντέλα ως ανθυγιεινά αδύνατα».
Πάντως, δημοσιογράφοι μόδας και fashion editor σε ενημερωτικά μέσα στην Αγγλία αναρωτιούνται πώς αυτή η εικόνα πήρε έγκριση εξ αρχής. Όμως, ένας μόνο θεατής παραπονέθηκε για τη διαφήμιση τον περασμένο Σεπτέμβριο και αυτό ήταν αρκετό για να ξεκινήσει η συζήτηση γύρω από την εικόνα του μοντέλου και το παράδειγμα που έβγαζε προς τα έξω.