Τα ζωηρά χρώματα, οι αναφορές από τη δεκαετία του 80 που μας θυμίζουν κομμάτια από τη μπιζουτιέρα της μαμάς μας και τα ελαφριά βιοδιασπώμενα υλικά, μας έκαναν να ερωτευτούμε με την πρώτη ματιά τις πρωτότυπες δημιουργίες της TopοDom.
Πίσω από το brand βρίσκεται η Ζωή Αγγελακοπούλου, αρχιτέκτων και σχεδιάστρια. Σπούδασε Αρχιτεκτονική στο Πολυτεχνείο της Βαρκελώνης (ETSAB, 2011), όπου παρέμεινε για πάνω από μια δεκαετία. Έχει συνεργαστεί με διάφορα αρχιτεκτονικά γραφεία στην Ισπανία και την Ελλάδα (RCR arquitectes, BB+GG, Point Supreme) δουλεύοντας κυρίως σε project πολεοδομίας και αρχιτεκτονικής τοπίου.
Παράλληλα με την εργασία της σε αρχιτεκτονικά γραφεία ξεκίνησε να ασχολείται με το σχεδιασμό και το prototyping επίπλων και αντικειμένων, και ειδικότερα με τις ξύλινες κατασκευές. «Πάντοτε προτιμούσα τη δημιουργική, χειρωνακτική εργασία και τον πειραματισμό hands on. Γι’αυτο το λόγο με την πρόσφατη επιστροφή μου στην Ελλάδα έφτιαξα ένα μικρό εργαστήριο/ξυλουργείο και κατασκεύασα τον πρώτο μου 3D printer για να δημιουργήσω τη δική μου, ανεξάρτητη “μονάδα παραγωγής”», λέει η ίδια.
Το υλικό και η διαδικασία
Το PLA (polylactic acid) είναι βιοπλαστικό σε μορφή νήματος που προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (λαχανικά όπως το καλαμπόκι, το ζαχαροκάλαμο κλπ ). Είναι mineral oil free μιας και δεν προέρχεται από το πετρέλαιο. Τα προιόντα απο PLA, τόσο στην όψη όσο και στην υφή μοιάζουν με το συμβατικό πλαστικό, αλλά είναι 100% βιοδιασπώμενα και κομποστοποιήσιμα.
Η διαδικασία του σχεδιασμού αλλά και της παραγωγής των κοσμημάτων γίνεται εξ’ ολοκλήρου στο εργαστήριό της, χρησιμοποιώντας customized τρισδιάστατους εκτυπωτές τους οποίους κατασκεύασε σε συνεργασία με το stereolab.gr. Λόγω της χειροποίητης φύσης των εκτυπωτών αλλά και όλης της διαδικασίας παραγωγής και συναρμολόγησης, το τελικό αποτέλεσμα είναι χειροποίητο και συνεπώς, μοναδικό.
Η ΣΥΛΛΟΓΗ
Η σειρά περιλαμβάνει αμιγώς γεωμετρικά, statement κοσμήματα, σε έντονη χρωματική παλέτα με έναν αέρα παιχνιδιού.
«Στόχος μου είναι η συλλογή, παρά την αυστηρή γεωμετρία και τις αρχιτεκτονικές αναφορές, να αποπνέει αισθητική και κομψότητα, χωρίς να είναι σοβαροφανής», εξηγεί. «Θα ήταν ενδιαφέρον να αλλάξει την προκαθορισμένη αντίληψη που υπάρχει για το πλαστικό (συννηφασμένο με τη μαζική παραγωγή και το στίγμα της ρύπανσης), αλλά και το τετριμμένο πλαστικό κόσμημα, επανασυστήνοντάς το σε μια νέα, πιο εκλεπτυσμένη μορφή και προσαρμοσμένο στην οικονομική πραγματικότητα του σήμερα».
Εκπρόσωπος και η ίδια μιας γενιάς με έντονη οικολογική συνείδηση πιστεύει πως οι δημιουργίες της απευθήνονται σε γυναίκες με ανάλογες προτεραιότητες, γυναίκες οι οποίες “μέσω του διαδικτύου διαθέτουν πιο ανεπτυγμένο κριτήριο, αναφορές και απαίτησεις».
Το όνομα του brand (Topdom) προέρχεται από τις λέξεις topografías domesticas-¨οικιακές τοπογραφίες¨ σαν αναφορά στο background μου στην αρχιτεκτονική τοπίου και το σχεδιασμό μεγάλης κλίμακας και την τωρινή ενασχόληση με το σχεδιασμό μικρότερης, «οικιακής» κλίμακας, αυτής του αντικειμένου.
Τα Topdom θα τα βρείτε στα εξής σημεία πώλησης:
ΑΘΗΝΑ
Πωλητήριο του μουσείου Μπενάκη Πειραιώς
Πωλητήριο Ιδρύματος Β&Ε Γουλανδρή στο Παγκράτι (η αποκλειστική συλλογή εμπνευσμένη απο 3 πίνακες του Μουσείου),
Καθώς και στα καταστήματα A Future Perfect & Friends, Flaneur, Hallelujah.
ΒΑΡΚΕΛΩΝΗ
MACBA (MUSEU D’ART CONTEMPORANI DE BARCELONA)
ΛΟΝΔΙΝΟ
BARBICAN CENTRE
ΠΑΡΙΣΙ
FLEUX concept store
MERCI
ΗΠΑ
DESIGNMILK (ONLINE SHOP)