36 ανθισμένες ιστορίες, 36 υπέροχες εικόνες
“Από την πρώτη ημέρα του εγκλεισμού ετούτης της αλλόκοτης Άνοιξης του 2020, ετούτης της… ταριχευμένης πασχαλινής περιόδου που, για εμένα τουλάχιστον, εξελίχθηκε σε μια μετέωρη και ανεπανάληπτη, ίσως, χρονική παύση εσωτερικής συμφιλίωσης, ανασκόπησης και επιστροφής στα θεμέλια συστατικά της ατομικής και οικογενειακής μου ύπαρξης, σε μια περίοδο κυριολεκτικών και μεταφορικών ανακατατάξεων, εκκαθαρίσεων και επανεκκινήσεων, τα δώρα της αγάπης και της απαντοχής, αλλά και ο αιφνιδιασμός της ομορφιάς των μικρών πραγμάτων, στα οποία εξακολούθησε να έχει πρόσβαση η εξαιρετικά περιορισμένη ακτίνα της καθημερινής δράσης μου, εμφανίστηκαν ψιθυριστικά και διασωστικά εκεί που λιγότερο τα περίμενα”, σημειώνει η συγγραφέας σε αυτό το αληθινά ξεχωριστό βιβλίο -ημερολόγιο που ευωδιάζει και ευφραίνει.
Ένα ποιητικό μυθιστόρημα για μία μυστηριώδη υπόθεση έρωτα και θανάτου
Ο Στέφανος, ένας μοναχικός άντρας, επιστρέφει στην Αθήνα ύστερα από καιρό απουσίας σε περιοχή του μακρινού Βορρά. Η φυγή του σχετίζεται με ένα έντονο συναισθηματικό τραύμα από τη σχέση του με μια γυναίκα. Με ανεπούλωτες τις πληγές του, προσπαθεί να εργαστεί ως ιδιωτικός ερευνητής. Δεν έχει ιδιαίτερη δουλειά, ώσπου κάποια μέρα τον επισκέπτεται μια υποψήφια πελάτισσα, η Μαριάννα, που του ζητά κάτι ασυνήθιστο: Να την παρακολουθήσει. Αυτός αρχικά αρνείται, αλλά εντέλει παρασύρεται σε μια μυστηριώδη υπόθεση, στα σκοτεινά μονοπάτια ενός άλλου κόσμου, όπου κυριαρχεί το Κακό με μια μορφή που δεν έχει ξανασυναντήσει, ούτε έχει καν διανοηθεί.
Τέσσερις φίλοι αντιμέτωποι με το πέρασμα του χρόνου κι έναν ξαφνικό έρωτα
Τέσσερις κολλητοί, συνεχιστές της φιλίας των γονιών τους. Τέσσερις διαφορετικοί χαρακτήρες, με διαφορετικές επιλογές, συμπορεύονται στην Αθήνα του σήμερα.
Η φιλία τους, δύναμη, συνεκτικός ιστός και σωτήρια ασπίδα της ομάδας τους, μέχρι που έρχεται απρόσκλητος ο έρωτας. Απρόσμενος, καταλυτικός, επίμονος και σαρωτικός, ανατρέπει όλες τις ισορροπίες και διασπά τη συνοχή.
Πόσα είναι αποφασισμένοι να κρατήσουν και πόσα να χάσουν;
Τι θα συμβεί όταν ο καθένας θα πρέπει να πάρει τις αποφάσεις του και ν’ ανοίξει τα χαρτιά του;
Πόσα μπορούν ν’ αντέξουν η φιλία και ο έρωτας στον χρόνο;
Πέντε γυναίκες προσπαθούν να αλλάξουν τη μοίρα τους
Λάθος νύφες σε λάθος γάμο. «Σκισμένα τούλια» τις αποκαλούσε η Νένα, το πρώτο πιστολάκι του συνοικιακού κομμωτηρίου, τις γυναίκες αυτές. «Πάει, σκίστηκε κι αυτηνής το τούλι», σκεφτόταν όταν έβλεπε στον λουτήρα πελάτισσα να ξεφυλλίζει περιοδικά σιγοκλαίγοντας τον άντρα που της βγήκε σκάρτος. Στην Αθήνα του σήμερα, πέντε γυναίκες ενώνουν τις τεθλασμένες γραμμές τους και σχηματίζουν μια ραγισμένη καρδιά. Η Νένα θα γνωρίσει τον άντρα της ζωής της τη μέρα που παντρεύεται έναν άλλον. Ο βιασμός της Μάρως οδηγεί σε μια πολύκροτη δικαστική διαμάχη που θ’ αφήσει εποχή. Η Σολφέζ και η Μιράντα θα περάσουν από φωτιά και σίδερο μέχρι να βγουν στο φως. Η Ιοκάστη στα χρόνια της δύσης της θα ζήσει έναν εφηβικά παράφορο έρωτα. Πέντε γυναίκες προχωρούν πιασμένες χέρι χέρι αδιαφορώντας για ηλικίες, τάξεις και γενιές. Πέντε γυναίκες πετάνε τα σκισμένα τούλια από πάνω τους και διεκδικούν τη ζωή τους από την αρχή. Πέντε γυναίκες μέσα από την αγάπη, τη βία, το γέλιο και το δάκρυ αγωνίζονται για το δικό τους «μαζί».
Ένα συναρπαστικό επιστημονικό θρίλερ
Οι αλυσιδωτές αντιδράσεις που προκαλεί η εντυπωσιακή ανακάλυψη του Άλεξ Βενιέρη κάνουν τη φόρμουλά του να φαντάζει σαν το Άγιο Δισκοπότηρο της επιστήμης.
Το Ίδρυμα Acron, ο μέχρι πρότινος χρηματοδότης του, αποφασίζει να θάψει την έρευνά του, προσπαθώντας να τον στρέψει σε άλλη κατεύθυνση. Μέρα με τη μέρα ο Άλεξ συνειδητοποιεί πως δεν έχει άλλη επιλογή από το να σκηνοθετήσει τον θάνατό του. Όμως ο Τομέας 45, ένα μυστικό παρακλάδι της CIA, δεν πείθεται και εξαπολύει άγριο κυνηγητό εναντίον του. Στο μεταξύ, στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, η διευθύντρια της αμερικανικής Αντιτρομοκρατικής Υπηρεσίας στην Ευρώπη, Ρένα Στασινός, αναλαμβάνει μια υπόθεση πώλησης γνήσιων ελληνικών διαβατηρίων σε παράνομους μετανάστες και έρχεται σε επαφή με τη ρωσική μαφία στην Ελλάδα.
Οι έρευνές της την οδηγούν στον Άλεξ και στον Τομέα 45. Τόσο η Ρένα όσο και ο Άλεξ θα προσπαθήσουν να ξεφύγουν από τους διώκτες τους και να γίνουν οι ίδιοι θηρευτές.
Έχει τελικά προχωρήσει τόσο πολύ η Τεχνητή Νοημοσύνη;
Μία οικογενειακή σάγκα με φόντο τον Πειραιά
Ένα πολιτικό θρίλερ στη σκιά μιας μεγάλης αγάπης
Aιφνιδιάζει ο καταδότης τον ηρωικό πλωτάρχη. Αυτόν που είχε τάξει σκοπό της ζωής του να ρίξει φως στο σκοτεινό, μέχρι σήμερα, μυστικό της προδοσίας του Κινήματος του Ναυτικού. Δίχως αυτή δεν θα φτάναμε στους νεκρούς του Πολυτεχνείου, στην τραγωδία της Κύπρου και στα επακόλουθά της στις μέρες μας. Δεκάδες εξεγερμένα πολεμικά πλοία, όπως το «Βέλος», θα εξανάγκαζαν τη χούντα σε παραίτηση… Δύο ζευγάρια, του πιλότου και του πλωτάρχη. Δύο άνδρες με καρδιά. Δύο ξεχωριστές γυναίκες, δύο διασταυρούμενες ενοχές. Η Μαρίνα, η Μούσα των Πατρών, η «ανιψιά» του Σεφέρη και του Κατσίμπαλη. Και η Έλλη, η Σειρήνα του Ναυτικού, που θρηνεί: «Η αγάπη μου είναι αγάπη Μέδουσας!» Και δύο φοιτητές εμπλεκόμενοι στη δεύτερη, τη μυστική ζωή τους. Παράλληλες ζωές σε μια μοναδική διακλάδωση της μοίρας. Πόκερ αγωνίας ανάμεσα στον δικτάτορα Παπαδόπουλο και στους συνωμότες του Ναυτικού. Ένας μοιραίος βιομήχανος και ο Ισραηλίτης γαμπρός του Δημήτρη Ιωαννίδη, ο κλινικάρχης, αποκαλύπτουν πρώτη φορά την άγνωστη ρίζα, την προσωπική ζωή και το ψυχογράφημα του «αόρατου δικτάτορα», πέρα από τα στερεότυπα της Μεταπολίτευσης. Η πρόσφατη επιστολή της Μαρίνας –ένα ψυχολογικό, υπαρξιακό θρίλερ του καιρού μας– γεμίζει την απόσταση από τις δραματικές στιγμές του ’73-’74 μέχρι σήμερα, ανοίγει το Κουτί της Πανδώρας και υποχρεώνει τον συγγραφέα να πατήσει τον παλαιό όρκο του: Να αποκαλύψει τα απόκρυφα της μεγάλης προδοσίας το 2023, στα πενηντάχρονα του Κινήματος του Ναυτικού, με την αμεροληψία της απόστασης και της ηλικίας. H υπόθεση παίρνει νέα τροπή στις μέρες μας. Τη διαπερνά το πικρό αίσθημα του τέλους μιας γενιάς.
Στο καφενείο του Αιόλου συχνάζουν διάσημοι συγγραφείς του παρελθόντος και αγαπημένοι ήρωες. Ο αφηγητής, καθισμένος στην ίδια πάντα θέση, με ένα φλιτζάνι καφέ και ένα βιβλίο στο χέρι, περιγράφει τα επεισόδια της καθημερινής ζωής στο άχρονο στέκι της λογοτεχνίας. Στο καφενείο του Αιόλου ο συνταγματάρχης Σαμπέρ, ο υπέροχος Γκάτσμπι, οι αδερφές Μπροντέ, ο Ρασκόλνικοφ, η Λολίτα, η Έμμα Μποβαρύ, ο Μπέκετ, ο Μπαλζάκ και τόσοι άλλοι ξεπηδούν για λίγο από τις σελίδες των βιβλίων προτού επιστρέφουν στο χάρτινο κόσμο τους.
Ιστορίες καθημερινών ανθρώπων υμνούν την ομορφιά της ατέλειας
Διηγήματα που τα ενώνει το κοινό νήμα της φθοράς. Η τάση Wabi Sabi, προερχόμενη από την Ιαπωνία, φέρνει στο επίκεντρο την ασυμμετρία και τη μη αρμονία. Την παροδικότητα. Μνημονεύει το εφήμερο της ζωής. Τίποτα δε μένει αναλλοίωτο. Ό,τι ζει αλλάζει, φθείρεται. Φθορά σημαίνει ζωή. Πρόκειται για έναν τρόπο να δούμε τη ζωή με διαφορετική οπτική και να την εκτιμήσουμε, ακόμη κι όταν με μια πρώτη ματιά φαίνεται άσχημη. Κι όμως υπάρχει ομορφιά μέσα στην προσωπική ατέλεια και στα ανθρώπινα ελαττώματα. Σημασία έχει να προσπαθεί κανείς να τοποθετήσει την ύπαρξή του στον εξωτερικό κόσμο, όπως την είχε συνοψίσει ο Επίκτητος σε μια ρήση του: «Ταράσσει τοὺς ἀνθρώπους οὐ τὰ πράγματα, ἀλλὰ τὰ περὶ τῶν πραγμάτων δόγματα».
Η τρυφερή, συμβολική ιστορία ενός διαφορετικού γλάρου
Ο γλάρος που πετούσε περίεργα ήταν ένα πολύ έξυπνο και πολύ τολμηρό πουλί, μοναδικό στην αδελφότητα των γλάρων. Λεγόταν Θόας και ήταν σοφός. Είχε δίψα για γνώση και έθελγε τους άλλους γλάρους με τη διδασκαλία του. Απέκτησε δώδεκα αφοσιωμένους μαθητές και μια μέρα τους κάλεσε στην ακροθαλασσιά και τους μίλησε έτσι:
“Αδελφοί μου, η ώρα τούτη είναι ώρα περισυλλογής και ευθύνης. Ένας βαθύς διαλογισμός θα σας δώσει σωματική δύναμη και πνευματική ευεξία για την αυριανή μέρα. Λοιπόν, τώρα δε θα κουνηθείτε από τη θέση σας ούτε εκατοστό. Με διπλωμένες τις φτερούγες σας, ακίνητοι, θα ακούτε τη θάλασσα και θα κοιτάτε την ομορφιά γύρω σας. Η ομορφιά δεν είναι ανάγκη· είναι έκσταση. Είναι τραγούδι που το ακούτε, ακόμη και όταν τα αυτιά σας είναι βουλωμένα. Θ’ ακούτε τη θάλασσα και θα ευευχαριστείτε σιωπηλά τον άνεμο που σας έφερε εδώ και σας έκρινε άξιους να πετάτε μαζί του με το φως των αστεριών…”