Κάθε χρόνο το Netflix έρχεται όλο και πιο κοντά στο να κερδίσει το κορυφαίο βραβείο των Όσκαρ. Το 2019 με το ασπρόμαυρο και βαθυστόχαστο «Roma» του Alfonso Cuarón, το 2020 με το ελεγειακό «The Irishman» του Martin Scorsese και το συγκλονιστικό «Marriage Story» του Noah Baumbach ή και πιο πρόσφατα, με το αγαπημένο «Mank» του David Fincher και το ζωηρό δικαστικό δράμα «Η δίκη των 7 του Σικάγο» του Aaron Sorkin.

Για το 2022, ο γίγαντας του streaming φαίνεται να έχει ακόμη περισσότερους άσσους στο μανίκι του. Η ταινία «The Power of the Dog» της Jane Campion φαίνεται να βρίκεται ανάμεσα στις υποψηφιότητες για Όσκαρ καλύτερης ταινίας, ενώ το «The Hand of God» του Paolo Sorrentino φαίνεται να διεκδικεί τον τίτλο της καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας .

Για να δούμε, πόσες νίκες θα καταφέρει να εξασφαλίσει το Netflix τη φετινή βραδιά των Όσκαρ; Θα καταφέρει άραγε να κερδίσει την μόνη κατηγορία που -μέχρι στιγμής- δεν κατέχει;

Μέχρι τότε, ανατρέχουμε στις 10 ταινίες του Netflix που κέρδισαν την προσοχή της βιομηχανίας, διεγείραν το ενδιαφέρον και την προσοχή μας και άνοιξαν το δρόμο για πολλές ακόμη υποψηφιότητες.

What happened Miss Simone? (2015)


Ερευνώντας τη ζωή και την κληρονομιά της Nina Simone, η Liz Garbus αποκαλύπτει μια σκόπιμα προκλητική και έντονα πολιτική μουσική ιδιοφυΐα και κέρδιζει μια υποψηφιότητα για Όσκαρ καλύτερου ντοκιμαντέρ. Είναι αδύνατο να μην παρασυρθείς από το συναίσθημα των τραγουδιών της και τη δύναμη του χαρακτήρα της.

13th (2016)


Η ακτιβίστρια Angela Davis, η συγγραφέας Jelani Cobb και η υπέρμαχος των πολιτικών δικαιωμάτων Michelle Alexander είναι μόνο μερικές από τις προσωπικότητες που παρέχουν πληροφορίες στην ανησυχητική έκθεση της Ava DuVernay για το συστημικό ρατσισμό που αποτελεί πραγματικότητα στο σύστημα ποινικής δικαιοσύνης των ΗΠΑ. Εκτενές, λεπτομερές και καθηλωτικό, ήταν -δικαίως- υποψήφιο για το καλύτερο ντοκιμαντέρ.

Roma (2018)


Ίσως η μόνη φορά που ο streaming giant έφτασε τόσο κοντά στο να κερδίσει το Best Picture Award, ήταν η συμμετοχή του στα βραβεία με το ασπρόμαυρο αριστούργημα του Alfonso Couarón. Κέρδισε τρία βραβεία εκ των 10 για τα οποία ήταν υποψήφιο, ανακηρύσσοντας το Netflix την πλέον επιτυχημένη συνδρομητική πλατφόρμα ταινιών.

The Edge of Democracy (2019)


Με ανυπέρβλητες εναέριες λήψεις, εντυπωσιακό αρχειακό υλικό και ποιητική αφήγηση, το οπερατικό ντοκιμαντέρ της Petra Costa καταγράφει την πτώση δύο προέδρων της Βραζιλίας και την άνοδο του λαϊκισμού. Από τις έρευνες για διαφθορά μέχρι τις μαγνητοφωνημένες κλήσεις, αποτελεί μια επείγουσα και άκρως ενδιαφέρουσα επιλογή.

The Irishman (2019)


Περιέργως, το εγκληματικό δράμα δεν κατάφερε να κερδίσει κάποιο βραβείο, παρά τις 10 υποψηφιότητές του: για την άψογη σκηνοθεσία του Μάρτιν Σκορτσέζε, τις αξιοθαύμαστες ερμηνείες του Αλ Πατσίνο και του Τζο Πέσι και τα εντυπωσιακά οπτικά εφέ που, μεταξύ άλλων, αποχρωματίζουν τα πρόσωπά τους με τεράστια επιτυχία.

Marriage Story (2019)


Εξαιρετικά καλογραμμένη και απείρως μνημονική, η συγκινητική αφήγηση του Noah Baumbach για μια σχέση σε κρίση χάρισε στη Laura Dern ένα Όσκαρ και έλαβε υποψηφιότητες σε ακόμη πέντε κατηγορίες, μεταξύ άλλων, για τις ανατριχιαστικές ερμηνείες του Adam Driver και της Scarlett Johansson αλλά και τη συγκινητική μουσική του Randy Newman.

The two Popes (2019)


Μια αποκαλυπτική απεικόνιση πρόσφατης μεταβίβασης εξουσίας: το κλειστό δράμα του Fernando Meirelles, με τον Antony Hopkins στον ρόλο του Πάπα Βενέδικτου και τον Jonathan Pryce στον ρόλο του ιδεαλιστή διαδόχου του, Πάπα Φραγκίσκου, υπόσχεται να σας καθηλώσει. Και οι δύο ήταν υποψήφιοι για Όσκαρ, μαζί με τον Anthony McCarten για το εξαιρειτικό σενάριό του.

The trial of the Chicago 7 (2020)


Η αληθινή ιστορία του Aaron Sorkin για μια ομάδα αντιπολεμικών διαδηλωτών αποτελεί εξέγερση σε οποιοδήποτε φαινόμενο ανοχής ρατσιστικών ιδεολογιών στις ΗΠΑ. Ήταν υποψήφια για Όσκαρ καλύτερης ταινίας καθώς και για τη μελαγχολική κινηματογράφηση της, το αντιδραστικό σενάριο, το έξυπνο μοντάζ αλλά και τον πρωταγωνιστικό ρόλο του Sacha Baron Cohen και το συγκινητικό «Hear My Voice» της Celeste.

Ma Rainy’s Black Bottom (2020)


Με το μουσικό μελόδραμα του George C. Wolfe, η Mia Neal και η Jamika Wilson έγιναν οι πρώτες Αφροαμερικανίδες που κέρδισαν το βραβείο Όσκαρ μακιγιάζ και μαλλιών. Επίσης, η ταινία κέρδισε το βραβείο για καλύτερο σχεδιασμό κοστουμιών, ενώ οι Chadwick Boseman, Viola Davis και οι σχεδιαστές παραγωγής ήταν επίσης υποψήφιοι.

Pieces of a Woman (2020)


Η υποψήφια για Όσκαρ Vanessa Kirby υποδύεται μια μητέρα που θρηνεί την απώλεια του παιδιού της, υπό τη συγκλονιστική σκηνοθεσία του Kornél Mundruczó. Η εκπληκτική 24λεπτη σκηνή του τοκετού -στην οποία ο ανήσυχος ενθουσιασμός της δίνει τη θέση του στη σύγχυση και τον τρόμο- θα σας κάνει να ανατριχιάσετε.

Advertisement - Continue Reading Below
Advertisement - Continue Reading Below