Πώς συνδέονται μεταξύ τους δύο δημοφιλείς σχεδιαστές μόδας με εντελώς διαφορετικό στυλ, μία «ανήσυχη» διευθύντρια ιστορικής γκαλερί, ένας αεικίνητος δημοσιογράφος – ραδιοφωνικός παραγωγός και ένας δαιμόνιος συγγραφέας best seller; Ως ένας υπεράνω στερεοτύπων και στείρας νοοτροπίας συνοδοιπόρος της ιστορίας, η μόδα ανέκαθεν αντικατόπτριζε τις κοινωνικές αλλαγές και καλλιτεχνικές τάσεις με αποτέλεσμα να συγκεντρώνει το ενδιαφέρον ανθρώπων που φαινομενικά δε μοιράζονται κανένα κοινό. Στο πλαίσιο του Utopia “Fashion Matters” η Editor In Chief του Marie Claire, Γαλάτεια Λασκαράκη μέσα από εμπευσμένες συζητήσεις με 5 επίκαιρα πρόσωπα -το καθένα για διαφορετικούς λόγους- απέδειξε πως η μόδα είναι ένα περίφημο εργαλείο γυναικείας ενδυνάμωσης που στην κυριολεξία, ευδοκιμεί παντού.
Ορσαλία Παρθένη
Πρώτη καλεσμένη στο Utopia “Fashion Matters” του Marie Claire ήταν η καλλιτεχνική διευθύντρια του ιστορικού ελληνικού οίκου Parthenis, ο οποίος από την ίδρυσή του το 1970 έως σήμερα, έχει μια μακρά παράδοση στην απελευθέρωση του σώματος μέσα από διαχρονικές, απλές και avant garde γραμμές. «(Όταν σχεδιάζω) δεν έχω στο μυαλό μου μια γυναίκα αλλά ένα άτομο. Σίγουρα ένα άτομο σε διαρκή κίνηση. Όμως τα ρούχα δεν έχουν πια να δώσουν μια ταυτότητα φύλου στο άτομο που τα φοράει», επεσήμανε μεταξύ άλλων η δημοφιλής σχεδιάστρια, υποστηρίζοντας το χαρακτηριστικό στυλ Parthenis που προτείνει μία unisex, ευέλικτη γκαρνταρόμπα για όλες τις ώρες.
Δάφνη Ζουμπουλάκη
Η διευθύντρια των Zoumboulakis Galleries από την άλλη, φρόντισε να μας υπενθυμίσει τη σημασία του πολιτισμού εν μέσω πανδημίας: «Σκεφτείτε στο lockdown να ήμασταν με άδειους τοίχους, δηλαδή να μην είχαμε ούτε έργα τέχνης, ούτε βιβλία, ούτε μουσική, να μην έχουμε καθόλου πολιτισμό. Οπότε είναι πάρα πολύ σημαντικό το ότι βρεθήκαμε στα σπίτια μας παρέα με όλα αυτά».
Παράλληλα, μοιράστηκε μαζί μας λεπτομέρειες από το νέο της πρότζεκτ, θυμήθηκε ιστορίες από την παιδική της ηλικία ανάμεσα στα ιερά τέρατα της ελληνικής ζωγραφικής, αποκάλυψε τι αγόρασε τελευταία, και επέλεξε τα αντικείμενα που θα χάριζε στα αγαπημένα της πρόσωπα.
Παναγιώτης Μένεγος
Πώς όμως η μόδα αντανακλά τις εκάστοτε κοινωνικές αλλαγές; «Ανήκω στην τελευταία ίσως γενιά η οποία προσπαθούσε να μιλήσει μέσα από τα ρούχα της. Με τη μουσική που ακούγαμε και τα ρούχα που φορούσαμε προσπαθούσαμε να δείξουμε την ταυτότητά μας. Δε νομίζω ότι πολυσυμβαίνει αυτό σήμερα. Προσδιορίζονται από άλλα πράγματα οι νέοι», εξήγησε ο δημοσιογράφος, συνιδρυτής του popaganda.gr και ραδιοφωνικός παραγωγός στον «En Lefko 87.7», Παναγιώτης Μένεγος, ενώ πρόσθεσε πως ο σύγχρονος άντρας πρέπει να επανεξετάσει τις απόψεις του περί φεμινισμού, προσαρμόζοντάς τις βάσει αυτοκριτικής και επικαιρότητας.
«Με όλη την κουβέντα, τον αναστοχασμό που γίνεται τα τελευταία χρόνια με τη γυναικεία ενδυνάμωση και το #metoo κίνημα, όλοι οι άνδρες οφείλουμε να ξανασκεφτούμε ορισμένα πράγματα. Ακόμα κι αν δεν θεωρούμε ότι είχαμε κάνει λάθη, οφείλουμε να μπούμε περισσότερο στη θέση της γυναίκας. Όλοι πρέπει να επαναπροσδιορίσουμε τη διαρκή φεμινιστική μας στάση».
Χρήστος Χωμενίδης
Αν κάτι χαρακτηρίζει το Χρήστο Χωμενίδη ως προσωπικότητα είναι η διεισδυτική του ματιά που ενδεχομένως να μεγεθύνεται μέσα από το συγγραφικό του δαιμόνιο. Δύο ημέρες πριν από τη γενική απαγόρευση κυκλοφορίας, ο δημοφιλής συγγραφέας ξεκίνησε ανατρεπτικά την κουβέντα του με τη Γαλάτεια Λασκαράκη· αποκάλυψε πως η σχέση του με την υψηλή ραπτική οφείλεται στη Σμυρνιά γιαγιά του, αλλά και στον πατέρα του από τον οποίο υιοθέτησε τη συνήθεια να παραγγέλνει τα ρούχα του σε ράφτη: «Ράβομαι, είναι κάτι που έχω μάθει από τον πατέρα μου. Να αποκαλύψω στους άνδρες θεατές μας ότι το να ράβεσαι είναι πιο φθηνό, γιατί ένα ρούχο που έχεις ράψει πάνω σου είναι κλασικό και διαρκεί περισσότερα χρόνια και επιπλέον η διαδικασία του να επισκέπτεσαι τον ράφτη και να κάνεις τις πρόβες και να βλέπεις το ρούχο να δημιουργείται, είναι καταπληκτικό, εμένα μου δίνει μεγάλη χαρά. Με στεναχωρεί που το επάγγελμα του ράφτη χάνεται γιατί δεν υπάρχει νέα γενιά να το συνεχίσει.»
Όσο για τη «φενιμιστική» οπτική που διακρίναμε στο νέο βιβλίο του, «Ο Βασιλιάς Της», σύμφωνα με τα λεγόμενά του, απορρέει από την προσωπική του ρομαντική φιλοσοφία: «Πίστεψα από μικρό παιδάκι ότι τα κορίτσια είναι επιταγές ευτυχίας. Ότι αν υπάρχει στην επίγεια ζωή ένας θησαυρός εν κινήσει αυτός είναι το κορίτσι που κοιτάς στα μάτια».
Βασίλης Ζούλιας
Η γενική απαγόρευση της κυκλοφορίας επέβαλε διαδικτυακή απόσταση στη συνέντευξη με τον πολυτάλαντο Βασίλη Ζούλια, η οποία πραγματοποιήθηκε μέσω Instagram live.
O πολυμήχανος σχεδιαστής μίλησε μεταξύ άλλων για τη νέα couture συλλογή του «Perfection» που παρουσίασε μέσω βιντεοσκοπημένου φιλμ στον εθνικό κήπο, για το καινούργιο του εγχείρημα με luxury homewear ονόματι «Maison Zoulias», καθώς και για την ενασχόλησή του με το interior design.
«Ό,τι έρχεται στη μόδα φεύγει αυτομάτως την επόμενη στιγμή από τη μόδα. Αν το καταλάβεις αυτό σταματάς να ακολουθείς τη μόδα, και αποκτάς ένα δικό σου στιλ. Και αυτό έχει αντίκτυπο μετά σε ό,τι κάνεις, στη δουλειά σου, στις παρέες σου, σε όλα. Εγώ αλλάζω συνεχώς παραμένοντας ίδιος. Στα περιοδικά δημιούργησα 10.000 διαφορετικές σελίδες που όλες όμως είχαν έναν κοινό παρονομαστή», σημείωσε.