H Αθηνά Μαξίμου ήταν καλεσμένη του Utopia Golden Hall και του Marie Claire σε ένα Instagram Live που έφερε λίγη θεατρική μαγεία στην καθημερινότητά μας και μας έκανε να αδημονούμε για το άνοιγμα των θεατρικών σκηνών όταν οι συνθήκες το επιτρέψουν ξανά. Η ηθοποιός που έχουμε αγαπήσει μέσα από ένα πάντα ποιοτικό ρεπερτόριο στο θέατρο και στον κινηματογράφο, μίλησε για την παράσταση όπου πρωταγωνιστεί μαζί με τον Αιμίλιο Χειλάκη και τον Λάκη Λαζόπουλο, το εμβληματικό έργο του Χάρολντ Πίντερ “Η Προδοσία”, σε σκηνοθεσία Αιμίλιου Χειλάκη (παράσταση που θα συνεχιστεί αισίως όταν αρθούν οι απαγορεύσεις).
“Νιώθω ότι η τέχνη απαξιώνεται. Μιλάμε για το πότε θα ανοίξει η εστίαση, τα καταστήματα αλλά κανείς δεν διερωτάται ούτε συζητάει για το πότε θα ανοίξουν τα θέατρα. Μου έκανε εντύπωση που μας έκλεισαν πρώτους. Γιατί ήταν χώροι όπου φορούσαν όλοι μάσκα, όπου κρατούσαν αποστάσεις και όπου δεν μιλάει κανείς. Οπότε από αυτή την άποψη ήταν ασφαλέστεροι χώροι από τα εστιατόρια”, λέει η ηθοποιός, με αφορμή το κλείσιμο των θεάτρων. Η παράσταση, που παίχτηκε για δύο εβδομάδες πριν την απαγόρευση πρόλαβε ωστόσο να κάνει αίσθηση.
“Ήταν μια έκπληξη ο Λάκης σε αυτόν τον δραματικό ρόλο. Για τον κοινό του αλλά και για τον ίδιο ήταν πολύ ανατρεπτικό. Είναι ένας ρόλος με πολύ φλεγματικό αγγλικό χιούμορ. Το έργο μιλάει για ένα ερωτικό τρίγωνο, και το παράξενο είναι ότι πηγαίνει από το τέλος προς την αρχή. Η αφήγηση ξεκινάει από το τέλος της προδοσίας και μέσα από τις 9 σκηνές του έργου, φτάνει στην αρχή αυτού του τριγώνου”.
Το θέμα όπως είναι εύλογο παραμένει επίκαιρο και στην σύγχρονη κοινωνία “Αυτά τα θέματα είναι πυρηνικά, δεν μετακινούνται και πάρα πολύ”, εξηγεί η Αθηνά. “Νομίζω όμως ότι δεν έχει να κάνει μόνο με μια ερωτική προδοσία. Έχει να κάνει με μια προδοσία φιλίας, προδοσία των ανθρώπων σε σχέση με τον εαυτό τους, με τα αισθήματά τους, προσπαθούν απεγνωσμένα να ακουμπήσει ο ένας στον άλλον αλλά αυτό που δεν κάνουν είναι να ακουμπήσουν τον εαυτό τους. Δεν έρχονται αντιμέτωποι με την προσωπική τους αλήθεια, λένε τα μισά στον εαυτό τους , οπότε λένε τα μισά και στους άλλους. Είναι ελλειπτική η σχέση τους με τον εαυτό τους άρα και με τους άλλους”.
Όσο για το ενδυματολογικό κομμάτι της παράστασης είναι μοιραία εμπνευσμένο από την εποχή του έργου, την δεκαετία του ’70, μια εποχή έντονης γυναικείας χειραφέτησης και μέσα από τη μόδα, κάτι που αποτυπώνεται και στο Fashion Matters Utopia του Golden Hall που επιμελείται το Marie Claire.
H προσωπική σχέση της Αθηνάς Μαξίμου με τη μόδα, επηρεάζεται όπως μας είπε από τους ρόλους της: “Κάθε φορά που παίζω έναν ρόλο, επηρεάζεται κάπως και το ντύσιμο μου, εκμυστηρεύθηκε. “Όταν έπαιζα στον Βυσσινόκηπο για παράδειγμα, όπου για τον ρόλο φορούσα πολλά σακάκια, λευκά παντελόνια και μπότες ιππασίας, άρχισα να τα υιοθετώ και εκτός θεάτρου. Ίσως το κάνουμε ασυνείδητα εμείς οι ηθοποιοί στην προσπάθειά μας να καταλάβουμε έναν ρόλο, να τον αφουγκραστούμε, όπως το κάνουν σε μεγαλύτερο βαθμό πολύ σπουδαίοι ηθοποιοί που υιοθετούν το σύστημα της “Σχολής Στανισλάφσκι”. Ο Αιμίλιος πάντως κάθε φορά που είναι να παίξει καινούργιο ρόλο το πρώτο πράγμα που με ρωτάει είναι “Τι λες να κάνω με τα μαλλιά μου;”, είπε αστειευόμενη για τον επί 16 χρόνια σύντροφό της Αιμίλιο Χειλάκη. “Τον έχω δει με ξυρισμένο το μισό κεφάλι, με μαλλιά σε διάφορα χρώματα.”
Αυτό το διάστημα προτιμά να περιμένει το άνοιγμα των καταστημάτων για να αγοράσει ρούχα και αξεσουάρ με φυσική επαφή. “Δεν κάνω τόσες αγορές ρούχων και αξεσουάρ on line, προτιμώ τη ζωντανή αίσθηση με τα αντικείμενα που δημιουργούν τα καταστήματα. Έκανα on line αγορές για το σπίτι”. Στο σπίτι όπου θα περάσει τις γιορτές παρέα με τον Αιμίλιο και τα δύο τους μαλτέζικα σκυλάκια, τον Μπιπ και την Φούσκα.
Ακούστε ολόκληρη τη συνέντευξη της Αθηνάς Μαξίμου στην Γαλάτεια Λασκαράκη στο παραπάνω βίντεο.