Η καρέκλα ως αντικείμενο design αποτελούσε και αποτελεί ακόμα το φετίχ κάθε σχεδιαστή και αρχιτέκτονα. Λειτουργεί ως έκφραση του στυλ και τις αισθητικής του δημιουργού και χαρακτηρίζει την πορεία του. Ειδικά τον 20ο αιώνα κάθε σημαντικός designer δούλευε πολύ καιρό, ώστε να εμπνευστεί και να δημιουργήσει την καρέκλα που θα τον εκπροσωπεί απόλυτα και ταυτόχρονα θα αποτελεί μία επανάσταση στο χώρο του σχεδιασμού. Οι καρέκλες, λοιπόν, εξελίχθηκαν με τον καιρό σε χαρακτηριστικά σύμβολα της εποχής τους και αυτό είχε ως αποτέλεσμα να «πρωταγωνιστήσουν» σε πολλές διάσημες ταινίες!
- Barcelona Chair (1929)
Η καρέκλα Barcelona σχεδιάστηκε από τον πολύ γνωστό αρχιτέκτονα Ludwig Mies van der Rohe και τη συνεργάτη του Lilly Reich, για την επίπλωση του Γερμανικού Περιπτέρου, στα πλαίσια της Γερμανικής συμμετοχής στη Διεθνή Έκθεση του 1929 στη Βαρκελώνη. Η καρέκλα αυτή, απλή μα και επιβλητική, αποτέλεσε σύμβολο του μοντέρνου και του δυναμισμού και ενσάρκωσε στο 100% τη χαρακτηριστική φράση του Mies van der Rohe “Less is More” – δηλαδή, όσο λιγότερο τόσο καλύτερο. Στον κινηματογράφο, η Barcelona επιλέχθηκε να συντροφεύει τον θρυλικό ντετέκτιβ James Bond στην ταινία Casino Royale (2006), αλλά και τον ψυχοπαθή δολοφόνο στο American Psycho (2000).
- Ball Chair (1963)
Εάν αναζητούσαμε την πιο διασκεδαστική και συγχρόνως πρωτοποριακή από άποψη design καρέκλα της pop κουλτούρας θα ήταν σίγουρα η Ball. Σχεδιασμένη από τον Eero Aarnio το 1963, εκπροσωπεί τη μοναδική και ριζοσπαστική αισθητική της εποχής αυτής, όπου ο κάθε δημιουργός ήθελε να πετύχει κάτι τελείως νέο και πρωτότυπο. Η Bell ανήκει στις πιο φουτουριστικές και τολμηρές προσεγγίσεις, καθώς δεν ακολούθησε της μίνιμαλ και λειτουργικές τάσεις του μοντερνισμού. Μεγάλο μέγεθος, έντονα χρώματα, μοιάζει, όπως λέει και ο ίδιος ο Aarnio, σαν ένα επιπλέον δωμάτιο μέσα στο δωμάτιο. Το ιδιαίτερο αυτό στυλ της την έκανε πρωταγωνίστρια σε διάφορες ταινίες μεταξύ των οποίων το Οι Αρειανοί Επιτίθενται (1996) του Tim Burton και το Νεανικά Μπερδέματα (1993).
- Eames Lounge Chair (1956)
Οι Charles και Ray Eames δημιούργησαν μετά από πολλά χρόνια προσπάθειας και σκέψης, ένα κάθισμα που γεννά ένα αίσθημα ζεστασιάς και απόλαυσης μόνο από την όψη του. Πρόκειται για την καρέκλα Eames Lounge, που κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 1956. Η μεγάλη επιτυχία της αποδεικνύεται ξεκάθαρα μέσα από τον κινηματογράφο, μιας και πολλές φορές οι χαρακτήρες που διαθέτουν στυλ και κύρος παρουσιάζονται να έχουν στην ιδιοκτησία τους μία τέτοια καρέκλα. Τα παραδείγματα είναι πολλά. Από την ταινία δράσης Iron Man (2008), στη σειρά Gossip Girl (2007-2012), στο κορεάτικο δράμα Η υπηρέτρια (2010), στο Εξ επαφής (2014) και πολλές ακόμα ταινίες, η καρέκλα Eames Lounge κλέβει την παράσταση.
- Bertoia Chair (1950)
Ο designer Harry Bertoia, γνωστός και για την καλλιτεχνική του δραστηριότητα, πειραματίστηκε ιδιαιτέρως με τη γραμμή και τις μεταλλικές κατασκευές. Δημιούργησε έτσι το 1950, την καρέκλα Bertoia, μία σύνθεση από καμπυλωμένες μεταλλικές ράβδους που διασταυρώνονται. Πρόκειται για μία iconic καρέκλα, άκρως εντυπωσιακή, καθώς το μεγαλύτερο κομμάτι της επιφάνειας της είναι κενό! Για το λόγο αυτό την Bertoia τη συναντάμε συχνά στον κινηματογράφο, σε ταινίες με ιδιαίτερη αισθητική και έμφαση στην εικόνα, όπως το Ο διάβολος φοράει Prada (2006), το Ραγισμένες Αγκαλιές (2009) του εκκεντρικού Pedro Almodóvar, μα και το κλασσικό Δεσμώτης του Ιλίγγου (1958) του Alfred Hitchcock.
- Wassily Chair (1926)
Η γηραιότερη μα εξίσου διάσημη καρέκλα της συλλογής μας είναι η Wassily του Marcel Breuer που έκανε την εμφάνιση της το 1926. Πρόκειται για μία καρέκλα μινιμαλιστικής αισθητικής, με στόχο να είναι απολύτως λειτουργική, απορρίπτοντας κάθε είδος διακόσμησης. Αυτός ο απλός και αποτελεσματικός της σχεδιασμός την έκανε κατάλληλη για μαζική παραγωγή αλλά και μεγάλη επιτυχία. Η κλασσική πλέον καρέκλα Wassily έχει κάνει πολύ ιδιαίτερες εμφανίσεις στο σινεμά τόσο σε ταινίες επιστημονικής φαντασίας όπως το X-men: Η πρώτη γενιά (2011), αλλά και σε αισθησιακές στιγμές της ταινίας 9 ½ εβδομάδες (1986).