Η «Perfetta» («Τέλεια»), ένα από τα πιο αγαπημένα θεατρικά κείμενα της Ιταλίας, παρουσιάζεται για πρώτη φορά στη χώρα μας, σε σκηνοθεσία της Δώρας Παρδάλη. Το τολμηρό κωμικό θεατρικό έργο του Mattia Torre δεν διστάζει να φέρει στο προσκήνιο ένα θέμα τόσο φυσικό και όμως λίγο συζητημένο: την περίοδο μιας γυναίκας. Παράλληλα, αποτελεί μια καυστική κοινωνική σάτιρα για σύγχρονα ζητήματα.

Είναι η αφήγηση μιας «κανονικής» γυναίκας, με «κανονική» ζωή, σε τέσσερις διαδοχικές Τρίτες ενός μήνα. Πωλήτρια αυτοκινήτων, μητέρα, σύζυγος, φίλη, σε κάθε μια από αυτές τις Τρίτες βρίσκεται σε διαφορετική φάση του κύκλου της. Οι σταθερές της συνήθειες την οδηγούν σε διαφορετικές σκέψεις, συναισθήματα και πράξεις, με άκρως κωμικά αποτελέσματα.

Η Perfetta μιλάει με ειλικρίνεια για την εμπειρία της γυναίκας: «Οι ημέρες μου είναι όλες ίδιες, αλλάζω μόνο εγώ». Το έργο του Torre, όμως, δεν αφορά μόνο τη γυναικεία ταυτότητα. Η Perfetta κινείται σε έναν κόσμο πολυσύνθετο, όπου κυριαρχούν η ταξική και κοινωνική ανισότητα, η αναλγησία, η μάχη για επιβίωση, ο εργασιακός ανταγωνισμός, η εκμετάλλευση και η κρατική αδιαφορία. Ζητήματα που αναγνωρίζουμε και στη δική μας σύγχρονη πραγματικότητα. Η Perfetta λοιπόν είναι μία από εμάς.

©Patroklos Skafidas

Όπως λέει η σκηνοθέτης: «Η ηρωίδα του Mattia Torre, μοιράζεται ανοιχτά όλες αυτές τις αλλαγές που συμβαίνουν στο σώμα και στην καθημερινότητά της, οι οποίες απαιτούν από εκείνη να ανταπεξέρχεται σε απαιτήσεις και στόχους “γραμμικούς”. ‘’Εγώ όμως θέλω να είμαι κυκλική, εγώ είμαι σαν το φεγγάρι”, ισχυρίζεται. Κράτησα αυτήν τη φράση του έργου στη σκέψη μου για πολύ καιρό αφότου το διάβασα, σκεπτόμενη πόσο μακριά είμαστε, πολύ συχνά, οι άνθρωποι από έναν κυκλικό ή ολιστικό τρόπο σκέψης. Αντιθέτως, διαγράφουμε μια πορεία γραμμική που στέκεται μόνο στα αποτελέσματα και μοιάζει να αγνοεί βασικά κομμάτια της φύσης και ίσως τελικά της ίδιας της ζωής. Σε έναν κύκλο όμως, στο τέλειο σχήμα όπως συνηθίζεται να τον αποκαλούν, δεν υπάρχει αρχή και τέλος, όλα είναι κρίκοι της ίδιας αλυσίδας. Κάθε προχώρημα είναι απόρροια αλληλεπίδρασης και κάθε κύκλος περιέχει και περιέχεται σε άλλους κύκλους. Μπορούμε λοιπόν να μάθουμε κάτι για τη ζωή έχοντας ως αφορμή τους κύκλους που κάνει το γυναικείο σώμα;».

«Διαγράφουμε μια πορεία γραμμική που στέκεται μόνο στα αποτελέσματα και μοιάζει να αγνοεί βασικά κομμάτια της φύσης και ίσως τελικά της ίδιας της ζωής. Σε έναν κύκλο όμως, στο τέλειο σχήμα όπως συνηθίζεται να τον αποκαλούν, δεν υπάρχει αρχή και τέλος, όλα είναι κρίκοι της ίδιας αλυσίδας».

Πρόκειται για την πρώτη σκηνοθεσία της Δώρας Παρδάλη, την οποία οι περισσότεροι γνώρισαν μέσα από το «Girls and Boys» του Dennis Kelly, έργο που παιζόταν με τεράστια επιτυχία για τέσσερα χρόνια. Έχοντας στις αποσκευές της και σπουδές Ψυχολογίας και Δραματοθεραπείας, η σκηνοθέτις προσεγγίζει τις πτυχές του έργου πολυεπίπεδα. Θέλοντας να φωτίσει την κοινή γυναικεία εμπειρία, αλλά και τον καθολικό και κυκλικό χαρακτήρα του έργου, η Δώρα Παρδάλη μοίρασε τις τέσσερις Τρίτες σε τέσσερις ηθοποιούς.

©Patroklos Skafidas

Info

«Perfetta», Θέατρο 104, Ευμολπιδών 41, Γκάζι. Από τις 4 Μαρτίου έως τις 15 Απριλίου, κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21:00. Διάρκεια: 90’. Εισιτήρια: 16€ – μειωμένο 12€ – ατέλεια 7€. Προσφορά early bird έως τις 15 Φεβρουαρίου: 10€. Προπώληση: www.more.com

Ταυτότητα της παράστασης

Μετάφραση: Έλενα Μουνδρούβαλη. Σκηνοθεσία: Δώρα Παρδάλη. Βοηθός Σκηνοθέτη: Φαίη Μινωπέτρου-Κασιμάτη. Σκηνικά, επιμέλεια ενδυματολογίας: Ηλέκτρα Σταμπούλου. Σχεδιασμός φωτισμού: Σεμίνα Παπαλεξανδροπούλου. Μουσική: Βύρων Κατρίτσης. Επιμέλεια κίνησης: Πετρίνα Γιαννάκου. Φωτογραφίες: Πάτροκλος Σκαφίδας. Γραφιστική επιμέλεια Michelangelo Bevilacqua

Παίζουν: Κωνσταντίνα Τσιτσία Γεωργαντά, Ιζαμπέλλα Μπαλτσαβιά, Δώρα Παρδάλη και σε διπλή διανομή οι Τζίνα Σταυρουλάκη (Δευτέρες) και Σελήνα Διαμαντοπούλου (Τρίτες).

Στις παραστάσεις 24 & 25 Μαρτίου την Ιζαμπέλλα Μπαλτσαβιά αντικαθιστά η Φαίη Μινωπέτρου-Κασιμάτη.

Η παράσταση πραγματοποιείται υπό την αιγίδα του Ιταλικού Μορφωτικού Ινστιτούτου.

Advertisement - Continue Reading Below
Advertisement - Continue Reading Below