Η γνωστή influencer Chiara Ferragni παραπέμπεται σε δίκη με την κατηγορία της απάτης, στο πλαίσιο του σκανδάλου που αφορά στη φερόμενη «παραπλανητική διαφήμιση» προϊόντων, όπως τα πασχαλινά αυγά και το χριστουγεννιάτικο κέικ pandoro. Οι εισαγγελικές αρχές την κατηγορούν πως οι πωλήσεις των συγκεκριμένων προϊόντων προωθούνταν ως φιλανθρωπικές πρωτοβουλίες, παραπλανώντας τους καταναλωτές.

Η δίκη έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει στις 23 Σεπτεμβρίου του 2025, ενώ αναμένεται να καταθέσουν και οκτώ καταναλωτές που είχαν αγοράσει τα προϊόντα.

Η αντίδρασή της 

Σε ανακοίνωσή της, η Feragni δήλωσε: «Πίστευα ειλικρινά ότι δεν θα χρειαζόταν να τελεσθεί δίκη για να μπορέσω να αποδείξω ότι δεν ευθύνομαι για κανενός είδους απάτη. Δυστυχώς, θα πρέπει να συνυπάρξω για καιρό ακόμη με την κατηγορία αυτή, την οποία θεωρώ βαθιά άδικη, αλλά είμαι έτοιμη να παλέψω με ακόμη μεγαλύτερη αποφασιστικότητα ώστε να προκύψει η απόλυτη αθωότητά μου».

Οι δικηγόροι της influencer υποστηρίζουν πως «η Chiara Ferragni δεν έχει διαπράξει κανένα έγκλημα» και δηλώνουν βέβαιοι ότι η υπόθεση δεν έχει ποινικές προεκτάσεις. «Η αθωότητα της κατηγορουμένης μας θα αποδειχθεί ασφαλώς στη δίκη, την οποία θα αντιμετωπίσουμε με ψυχραιμία», αναφέρουν στη δήλωσή τους.

Οι κατηγορίες και το οικονομικό όφελος

Η εισαγγελία ολοκλήρωσε την έρευνά της τον περασμένο Οκτώβριο και αναφέρει ότι η προώθηση των συγκεκριμένων προϊόντων βασίστηκε σε επικοινωνιακή στρατηγική που παραπλανούσε τους καταναλωτές ως προς τη σύνδεση των αγορών με φιλανθρωπικές δράσεις. Η Φεράνι φέρεται να αποκόμισε σημαντικό οικονομικό όφελος από τις δύο διαφημιστικές εκστρατείες, ενώ το συνολικό κέρδος που προέκυψε υπολογίζεται πως ξεπερνά τα 2 εκατομμύρια ευρώ, σύμφωνα με ιταλικά μέσα ενημέρωσης.

Οι κατηγορίες αφορούν τόσο στη διαφημιστική καμπάνια για το χριστουγεννιάτικο «Balocco Pink Christmas Pandoro» όσο και για τα «Πασχαλινά Αυγά Chiara Ferragni». Οι εισαγγελικές αρχές τονίζουν ότι οι καταναλωτές παραπλανήθηκαν, πιστεύοντας πως μέρος των εσόδων από τις πωλήσεις των προϊόντων θα πήγαιναν σε φιλανθρωπικό σκοπό. Συγκεκριμένα, η εταιρεία Balocco πωλούσε το ειδικό ροζ pandoro προς 9,37 ευρώ – σχεδόν τριπλάσια τιμή από την παραδοσιακή εκδοχή του (3,68 ευρώ) – υποστηρίζοντας πως η αγορά του στήριζε τη συγκέντρωση χρημάτων για το νοσοκομείο Regina Margherita στο Τορίνο.

Οι διαφημιστικές απολαβές και το πραγματικό ποσό για τη φιλανθρωπία

Σύμφωνα με την εισαγγελία, η συμφωνία που παρουσιάστηκε στους καταναλωτές δεν ανταποκρινόταν στην πραγματικότητα. Η εταιρεία της Φεράνι έλαβε πάνω από ένα εκατομμύριο ευρώ για τη διαφημιστική προώθηση μέσω Instagram, ενώ η Balocco είχε δεσμευτεί να προσφέρει στο νοσοκομείο μόλις 50.000 ευρώ, ανεξάρτητα από το ύψος των πωλήσεων. Οι συνολικές πωλήσεις του pandoro έφτασαν τις 362.577 τεμάχια.

Η υπόθεση αναμένεται να απασχολήσει έντονα τη δικαιοσύνη και τη διεθνή κοινή γνώμη, καθώς η Φεράνι, μια από τις πιο ισχυρές προσωπικότητες του διαδικτύου, βρίσκεται αντιμέτωπη με σοβαρές κατηγορίες για παραπλάνηση του κοινού.

 

με πληροφορίες από protothema.gr.

Advertisement - Continue Reading Below
Advertisement - Continue Reading Below