Δεν είναι η πρώτη φορά που το Instagram και το Facebook μπλοκάρουν αναρτήσεις για το λεγόμενο «χάπι της επόμενης ημέρας», ή «χάπι της άμβλωσης» καθώς λαμβάνεται από γυναίκες για να προλάβει μια ανεπιθύμητη εγκυμοσύνη μετά από μια ερωτική επαφή χωρίς αντισύλληψη. Ωστόσο αυτή η εκστρατεία της εταιρείας Meta, στην οποία ανήκουν και τα δύο μέσα κοινωνικής δικτύωσης, φαίνεται να εντατικοποιήθηκε μέσα στις τελευταίες δύο εβδομάδες, σύμφωνα με ένα νέο δημοσίευμα των New York Times.
Ειδικότερα, τα Instagram και Facebook, όπως γράφει η αμερικανική εφημερίδα, «πρόσφατα θόλωσαν, μπλόκαραν ή αφαίρεσαν αναρτήσεις από δύο παρόχους χαπιών της επόμενης ημέρας. Επιπλέον, το Instagram ανέστειλε τη λειτουργία πολλών λογαριασμών από παρόχους χαπιών της επόμενης ημέρας και τους έκρυψε από τις συστάσεις και τις αναζητήσεις.
Tα Instagram και Facebook «πρόσφατα θόλωσαν, μπλόκαραν ή αφαίρεσαν αναρτήσεις από δύο παρόχους χαπιών της επόμενης ημέρας. Επιπλέον, το Instagram ανέστειλε τη λειτουργία πολλών λογαριασμών από παρόχους χαπιών της επόμενης ημέρας».
»Αυτές οι δράσεις κλιμακώθηκαν μέσα στις τελευταίες δύο εβδομάδες και έγιναν ιδιαίτερα ορατές μέσα στις τελευταίες δύο μέρες, όπως ισχυρίζονται οι πάροχοι. Το περιεχόμενο των λογαριασμών τους -και, σε κάποιες περιπτώσεις, ολόκληροι οι λογαριασμοί τους- δεν ήταν πλέον ορατοί στο Instagram» γράφει το άρθρο.
Η εταιρεία Meta επιβεβαίωσε ότι προχώρησε σε αναστολή της λειτουργίας των λογαριασμών και ότι θόλωσε αναρτήσεις τους. Μετά τη δημοσίευση του άρθρου των New York Times, ωστόσο, προχώρησε σε αποκατάσταση κάποιων λογαριασμών και αναρτήσεων – επιβεβαιώνοντας ότι τα παραδοσιακά μέσα διατηρούν κάποια, έστω, από τη δύναμή τους.
Ήδη μάλιστα μετά την επανεκλογή Trump, πολλές Αμερικανίδες προχώρησαν σε στοκάρισμα χαπιών, και αντισυλληπτικών, φοβούμενες τη λεγόμενη «Αποκάλυψη στην αναπαραγωγική υγεία». Ενδεικτικά, η ιστοσελίδα Aid Access, η νούμερο ένα πάροχος «χαπιών της επόμενης ημέρας», στα οποία καταφεύγουν άμεσα οι γυναίκες όταν φοβούνται μια ανεπιθύμητη εγκυμοσύνη, παρόλο που συνήθως δέχεται παραγγελίες για περίπου 9.000 χάπια τον μήνα, μετά την ανακοίνωση των εκλογικών αποτελεσμάτων στις ΗΠΑ έλαβε 5.000 παραγγελίες μέσα σε μόλις 12 ώρες. «Αυτή τη στιγμή που μιλάμε βλέπω διαρκώς να έρχονται νέες παραγγελίες» είπε η ιδρύτρια της πλατφόρμας, Rebecca Gomperts, σε συνέντευξή της στην Guardian. «Δεν έχουμε ξαναδεί ποτέ να συμβαίνει κάτι τέτοιο».