Από τη Μάρα Θεοδωροπούλου
Λίγες celebrities είχαν μια τόσο αξιοζήλευτη σεζόν όσο η Kelly Rutherford. Από τις διακοπές στη Μήλο (είχε προηγηθεί η παρουσία της στο συνέδριο του Marie Claire στην Αθήνα) έως τη front row στις πρόσφατες εβδομάδες μόδας στο Μιλάνο και το Παρίσι, και από το πάρτυ στην Ακτή του Αμάλφι για το γάμο του συμπρωταγωνιστή της στο «Gossip Girl», Εd Westwick, έως τη χαλάρωση στα οινοποιεία του Μπορντό, η Αμερικανίδα ηθοποιός ενσάρκωσε σε κάθε της εμφάνιση το αντι-brat summer: κλασικά λουκ, διαχρονική κομψότητα και προσεκτικά curated αναρτήσεις στο Instagram. Το αποτέλεσμα; Οι followers της άγγιξαν τα 2,2 εκατομμύρια και η chic, μινιμαλιστική αισθητική της που συνέπεσε με την κλιμάκωση του quiet luxury έγινε αντικείμενο θαυμασμού από γυναίκες από όλο τον κόσμο.
Πιστεύω ότι τα αποσπάσματα αποτελούν σπουδαίο τρόπο να αλλάξεις οπτική για κάτι χωρίς να έχεις διαβάσει ολόκληρο το βιβλίο. Αυτό είναι τα social media: περιεχόμενο σε πιο συμπιεσμένη μορφή. Σε κάνουν να σταματήσεις για ένα λεπτό και να σκεφτείς
Η ίδια εξηγεί πού αποδίδει την απήχηση των αναρτήσεών της: «Πιστεύω ότι στη σημερινή εποχή μετράει η αυθεντικότητα», μας λέει. «Επίσης, μου αρέσει να ανακαλύπτω νέα brands σε παγκόσμιο επίπεδο και να τα μοιράζομαι με όσους περισσότερους μπορώ. Είμαι πολύ ευχαριστημένη με τη θετική αντίδραση του κόσμου σε αυτή την προσέγγιση».
Αλλωστε, όπως μας αποκάλυψε και στη διάρκεια της ομιλίας της στο 6o Marie Claire Power Trip, το κίνητρο για την πιο εντατική της ενασχόληση με την ανάδειξη σχεδιαστών ήρθε όταν μια κοπέλα ζήτησε τη βοήθειά της για να στήσει μια πλατφόρμα μόδας. «Αρχισα να στέλνω προσωπικά μηνύματα σε εταιρείες και καλλιτέχνες που αγαπώ, από όλο τον κόσμο, με τη σκέψη ότι θα ήταν ωραίο να τα αναδείξουμε. Πρέπει, τότε, να ήρθα σε επαφή με 3.000 brands. Ως ευχαριστώ, κάποιοι μου έστελναν δημιουργίες τους. Ηταν η περίοδος του lockdown και όλοι ήμασταν σε μια κατάσταση αδράνειας – το πρωί έπινα έναν καφέ και έβγαζα μερικές φωτογραφίες. Ετσι άρχισαν όλα, προσπαθώντας να εστιάσω σε αγαπημένες μου μάρκες, άγνωστες σε πολλούς».
Η Rutherford ορίζει το καλό γούστο ως «προσωπική υπόθεση, αλλά και με κάποια αντικειμενικά στοιχεία, γιατί πιστεύω ότι αποτελεί μια μορφή τέχνης». Με τον ίδιο τρόπο μοιάζει να αντιμετωπίζει και τη διαδικτυακή της παρουσία: το προφίλ της στο Instagram είναι ένα αυστηρά συμμετρικό grid, το οποίο χωρίζεται σε στιγμιότυπα από τη ζωή της, selfies με το ντύσιμο της ημέρας και τις στυλάτες συνεργασίες της και σε αποφθέγματα αυτοβελτίωσης που μπορεί να προέρχονται από κάποιον αγαπημένο της λογαριασμό ή από γνωστές προσωπικότητες.
«Παλιά διάβαζα περισσότερα βιβλία. Πιστεύω ότι τα αποσπάσματα αποτελούν σπουδαίο τρόπο να αλλάξεις οπτική για κάτι χωρίς να έχεις διαβάσει ολόκληρο το βιβλίο. Αυτό είναι τα social media: περιεχόμενο σε πιο συμπιεσμένη μορφή. Σε κάνουν να σταματήσεις για ένα λεπτό και να σκεφτείς». Συνοψίζει ως εξής τη δική της φιλοσοφία απέναντι στα social media: «Κάνω ό,τι μπορώ για να μένω ενήμερη και να παρακολουθώ τα πάντα. Αυτό που κάνω λειτουργεί για το δικό μου τρόπο ζωής. Είναι αυτό που μου βγαίνει εύκολα και το νιώθω σωστό».
Για την κοινή γνώμη, η ταύτιση της Rutherford με το στυλ μάλλον θα ήταν αναπόφευκτη ακόμα κι αν εκείνη δεν είχε επιλέξει το ρόλο της άτυπης tastemaker στην αληθινή της ζωή. Ο διασημότερος ρόλος της είναι, φυσικά, εκείνος της Lily Van Der Woodsen στην τηλεοπτική σειρά «Gossip Girl» (την πρωτότυπη, όχι το πρόσφατο reboot που κανείς δεν θέλει να θυμάται).
Ήταν μια από τις πρώτες σειρές που ασχολήθηκε με τα social media και εξακολουθεί ακόμα και σήμερα να αποτελεί σημείο αναφοράς. Εχει μια αλήθεια με την οποία ο κόσμος ταυτίζεται, ειδικά σε επίπεδο ανθρώπινων σχέσεων
Η σειρά, με θέμα τις ερωτικές περιπέτειες μιας παρέας πάμπλουτων εφήβων της νεοϋορκέζικης Upper East Side, ξέφυγε γρήγορα από τα όρια μιας απολαυστικής εφηβικής σαπουνόπερας και επηρέασε τη μόδα και την ποπ κουλτούρα σε εξωφρενικό βαθμό, με ορατά τα ίχνη της έως σήμερα. Το περιοδικό New York την ανακήρυξε τότε ως την «πιο σημαντική σειρά της εποχής μας». Ανάμεσα στο νεανικό καστ, η Rutherford, που υποδυόταν την περίπλοκη, αλλά φυσικά κομψότατη μητέρα της Blake Lively, κατάφερε να ξεχωρίσει. (Απόδειξη; Μας λέει ότι ακόμα τη σταματούν στο δρόμο και της μιλούν για τη Lily, λέγοντας ότι θέλουν να γίνουν εκείνη όταν μεγαλώσουν). Για την ίδια, οι λόγοι που η σειρά καθόρισε μια ολόκληρη γενιά είναι ξεκάθαροι.
«Η μόδα, η υπόθεση και η χημεία ανάμεσα στους ηθοποιούς ήταν βασικοί παράγοντες. Επίσης, ήταν μια από τις πρώτες σειρές που ασχολήθηκε με τα social media και εξακολουθεί ακόμα και σήμερα να αποτελεί σημείο αναφοράς. Εχει μια αλήθεια με την οποία ο κόσμος ταυτίζεται, ειδικά σε επίπεδο ανθρώπινων σχέσεων. Σε κανέναν δεν γίνονταν υποδείξεις για το τι να κάνει και αντιπροσωπεύει μια περίοδο της Νέας Υόρκης που είναι αρκετά αξεπέραστη και κλασική».
Ως μητέρα δύο εφήβων, ενός αγοριού κι ενός κοριτσιού, η ηθοποιός έχει μόνο κατανόηση για τη Lily, που πολλές φορές στη σειρά έπαιρνε αμφιλεγόμενες αποφάσεις σχετικά με την ανατροφή των παιδιών της. «Κανένας γονιός δεν είναι τέλειος. Πρέπει να έχουμε την ικανότητα να ζητάμε συγγνώμη και να μαθαίνουμε συνεχώς. Να κάνουμε ό,τι καλύτερο μπορούμε. Να ακούμε και να προσαρμοζόμαστε», λέει.
Πάντα αντιλαμβανόμουν τι κάνει και πόση δύναμη έχει η μόδα. Η μητέρα μου ήταν μοντέλο. Μου άρεσαν οι εικόνες και το πώς με έκαναν να νιώθω ορισμένα ρούχα. Μου αρέσουν τα υφάσματα για ρούχα και για το σπίτι
Πάντως η αμείωτη επιρροή του «Gossip Girl» στη μόδα και η εξέλιξη της Rutherford σε fashion icon χάρη στη σειρά αντικατοπτρίζεται στο πιο αδιάσειστο στατιστικό στοιχείο όλων: το hashtag #BirkinMom, εμπνευσμένο από τη συλλογή από πολυπόθητες τσάντες Hermès που παρελαύνουν στη σειρά χάρη στις επιλογές της Rutherford, έχει περίπου 500 εκατομμύρια προβολές στο TikTok, με νέα κορίτσια να δημιουργούν edits και να προτείνουν ή να αναζητούν στυλιστικές συμβουλές εμπνευσμένες από τη Lily Van Der Woodsen.
Από την πλευρά της, η Rutherford έχει μόνο ευχάριστες αναμνήσεις από τα γυρίσματα του «Gossip Girl», το πλατό του οποίου περιγράφει ως «κεφάτο και φιλικό». Διατηρεί επαφές με την πλειονότητα του καστ, αλλά περισσότερο απ’ όλους με τον Ed Westwick, που υποδυόταν τον εκατομμυριούχο κυνικό νεαρό playboy, Chuck Bass. «Μου άρεσε πολύ η συνεργασία μαζί του και έχω τεράστιο σεβασμό για εκείνον ως ηθοποιό και ως άνθρωπο», δηλώνει με χαρά. Η φιλία τους έχει δυναμώσει με το πέρασμα του χρόνου, με αποκορύφωμα τον γλυκό λόγο που έβγαλε η Rutherford ως καλεσμένη στον πρόσφατο πολυτελή γάμο του στην Ιταλία με το μοντέλο Amy Jackson. «Νιώθω ευγνώμων για τη φιλία μας», είπε μεταξύ άλλων η Rutherford. «Το να σε βλέπω να ερωτεύεσαι… θα κλάψω. Οχι, στ’ αλήθεια είναι το πιο όμορφο πράγμα στον κόσμο και είσαι υπέροχος άνθρωπος», κατέληξε.
Η Rutherford πάντα αγαπούσε τη μόδα, όπως μας λέει με ενθουσιασμό. «Πάντα αντιλαμβανόμουν τι κάνει και πόση δύναμη έχει. Η μητέρα μου ήταν μοντέλο. Μου άρεσαν οι εικόνες και το πώς με έκαναν να νιώθω ορισμένα ρούχα. Μου αρέσουν τα υφάσματα για ρούχα και για το σπίτι».
Λίγους μήνες πριν, μιλώντας μας στην Αθήνα, είχε εξηγήσει ότι έφτιαχνε vision boards και δημιουργούσε κόσμους όταν ήταν μικρή, επηρεασμένη από το στυλ της μαμάς και της γιαγιάς της. «Τα ρούχα σε βοηθούν να επιλέξεις ποια γυναίκα θέλεις να είσαι – να αισθάνεσαι, για παράδειγμα, σαν να βρίσκεσαι σε διακοπές ακόμα και στη διάρκεια μιας δύσκολης μέρας ή, ως ηθοποιός, να μπεις ευκολότερα σε έναν χαρακτήρα που υποδύεσαι, όπως και στην αληθινή ζωή όπου βλέπεις μια γυναίκα να φοράει κάτι και σκέφτεσαι, θέλω να το φορέσω για να εκπροσωπώ ό,τι κι αυτή».
Θα τις ενθάρρυνα να φορούν ό,τι τους αρέσει, ασχέτως ηλικίας. Λιγότεροι κανόνες, περισσότερο ντύσιμο που σε κάνει να νιώθεις όμορφα. Και, βεβαίως, να είσαι πρόθυμη να δοκιμάσεις νέα πράγματα
Για τη Rutherford, η γυναίκα αυτή ήταν η Catherine Deneuve ή η Grace Kelly. «Πριν από 30 χρόνια έπαιζα στο Melrose Place και μάζευα λεφτά για να πάρω μια τσάντα Kelly, που τότε τη θεωρούσαν σχεδόν γεροντίστικη. Τώρα, ο ορισμός της πολυτέλειας έχει αλλάξει πολύ, σκρολάρεις στο Instagram και όλοι έχουν μια τσάντα Hermès και τις άλλες μεγάλες μάρκες».
Η ίδια έχει κατασταλάξει σε μια χαρακτηριστική, αλλά ανοιχτόμυαλη προσέγγιση στο προσωπικό στυλ. «Δεν μετανιώνω για κάποια στυλιστική επιλογή ή φάση του παρελθόντος. Ο,τι έχεις φορέσει στη ζωή σου επηρεάζουν και επηρεάζονται από άλλα στοιχεία, όπως η διαδικασία που σε οδήγησε εκεί και η εποχή στην οποία ζεις». Μια ματιά στην ντουλάπα της θα αποκάλυπτε την αγάπη της για τα άνετα πουλόβερ, τα T-shirts και τα τζιν, ενώ θεωρεί πως τα ρούχα που μπορούν να τη συντροφεύουν σε όλες τις φάσεις και περιόδους της ζωής της είναι η μαγική τριάδα: «παλτό, αξεσουάρ και μερικά φορέματα».
Η συμβουλή της στις γυναίκες που έχουν ίσως μια λιγότερη λαμπερή καθημερινότητα από εκείνη, αλλά επιθυμούν να παραμένουν κομψές με το πέρασμα του χρόνου, είναι απλή: «Θα τις ενθάρρυνα να φορούν ό,τι τους αρέσει, ασχέτως ηλικίας. Λιγότεροι κανόνες, περισσότερο ντύσιμο που σε κάνει να νιώθεις όμορφα. Και, βεβαίως, να είσαι πρόθυμη να δοκιμάσεις νέα πράγματα». Μπαίνει στον κόπο να φτιάξει επιτόπου κι ένα ιδανικό αλάνθαστο λουκ: «Λοιπόν, τη διάθεσή μου μπορεί να ανεβάσει πάντα ο συνδυασμός τζιν, ένα μπλουζάκι, φανταστικά παπούτσια, μια σικάτη τσάντα, κοσμήματα κι ένα cozy πανωφόρι».
Λοιπόν, τη διάθεσή μου μπορεί να ανεβάσει πάντα ο συνδυασμός τζιν, ένα μπλουζάκι, φανταστικά παπούτσια, μια σικάτη τσάντα, κοσμήματα κι ένα cozy πανωφόρι
Δώδεκα χρόνια μετά το τελευταίο επεισόδιο του «Gossip Girl», η Rutherford εξακολουθεί να μαγνητίζει σκηνοθέτες και δημιουργούς και από τις δύο όχθες του Ατλαντικού που θαυμάζουν τη χάρη της μπροστά και πίσω από την κάμερα. Η τελευταία ταινία της, η γαλλική κωμωδία «Escort Boys», αποτέλεσε μια απομάκρυνση από τους ρόλους σε σαπουνόπερες με τους οποίους έχει ταυτιστεί (δεν είναι τυχαίο ότι έχει παίξει σε τρεις από τις σπουδαιότερες της τελευταίας 30ετίας: το «Melrose Place», το «Gossip Girl» και το ριμέικ της «Δυναστείας») και η ίδια εκπλήσσει όταν αναφέρεται στα projects που την ελκύουν πλέον και που θα ήθελε να βρεθούν στο δρόμο της. «Με ενδιαφέρουν εντελώς διαφορετικά πράγματα, όπως ο Τζέιμς Μποντ ή το “Game Of Thrones”». Quiet luxury στο Γουέστερος; Για κάτι τέτοιο θα άξιζε να κολλήσουμε στις οθόνες μας.
Φωτογράφος: Nicholas Prakas
Επιμέλεια: Ελίνα Συγγαρέως
Μακιγιάζ: ∆ήμητρα Ατλάνη (D-TALES)
Χτένισμα: Daniel Babek (10AM)
Βοηθοί στυλίστα: Jay Κωνσταντινίδου, Ντέμη Μπούκη