Στο νέο της χορογραφικό έργο μεγάλης κλίμακας, η διεθνώς βραβευμένη Μαρία Κολιοπούλου, ιδρυτικό μέλος και καλλιτεχνική διευθύντρια της Ομάδας Σύγχρονου Χορού Πρόσχημα, συμπράττει με 13 ερμηνεύτριες διαφορετικών ηλικιών και ικανοτήτων – με οπτική, κινητική αναπηρία και χωρίς, αναζητώντας τη βαθιά απόλαυση της στιγμής, της έκθεσης, της δημιουργίας, της παρουσίας.
Το «If I Can Not Dance, I Will Not Be a Part of Your Revolution» πραγματεύεται τη σύνδεση μεταξύ των 13 γυναικών, τη συλλογική τους διαδικασία ως μια πορεία επαναδιαπραγμάτευσης και αλληλοϋποστήριξης. Εστιάζει στην συμπόρευσή τους σε έναν κοινό τόπο, εφευρίσκοντας έναν κοινό χρόνο, αναγνωρίζοντας την πολλαπλότητα και την ετερότητα των σωμάτων τριγύρω τους προκειμένου να πορευτούν από κοινού. Η πορεία αυτή είναι μια συλλογική πορεία ενδυνάμωσης, φροντίδας και ενθάρρυνσης προκειμένου η κάθε θηλυκότητα να βρεθεί σε ένα ασφαλές πεδίο που την εμπνέει να ξεδιπλωθεί.
Το θρόισμα των λέξεων που χρησιμοποιείται στην παράσταση είναι ένας τελετουργικός μηχανισμός στην αναζήτηση μιας ουτοπίας. Υποκινεί και υποστηρίζει ένα ηχητικό τοπίο όπου το ανοίκειο γίνεται οικείο, όπου αντίληψη, μνήμη και φαντασία βρίσκονται σε συνεχή αλληλεπίδραση, εκεί όπου το πεδίο της ατομικής παρουσίας συναντάται με συλλογικές εικόνες επιτρέποντας σε έναν άλλο κόσμο γυναικείας απόλαυσης και αλληλεγγύης να αναδυθεί.
Η Μαρία Κολιοπούλου συνεχίζει την ερευνητική της διαδικασία των τελευταίων ετών πάνω στην αναπνοή, τη φωνή και την κίνηση, έχοντας σταθερούς συνεργάτες και συνοδοιπόρους. Στην παράσταση «If I Can Not Dance, I Will Not Be a Part of Your Revolution» εστιάζει στην αναζήτηση της απόλαυσης του εαυτού και των άλλων, ενώ θέτει τις βάσεις της απόλαυσης του κόσμου σε μια συμμετοχική διαδικασία κυκλικής θέασης, χωρίς αποστάσεις και διαχωρισμούς.
Έργα της Μαρίας Κολιοπούλου έχουν παρουσιαστεί στην Αθήνα (Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, Φεστιβάλ Αθηνών, Αρχαιολογικός χώρος των Αστικών Πυλών Πειραιά, Μουσείο Μπενάκη, ΑΣΚΤ) και έχουν ταξιδέψει σε Αλγέρι, Βουδαπέστη, Βιέννη, Κολωνία, Κάρλσταντ, Λιουμπλιάνα, Σάλτσμπουργκ, Στοκχόλμη, Χάγη. Βραβεύθηκε με το Tanzrecherche 2023 από το NRW KULTURsekretariat, Ministerium fur Kultur und Wissenschaft des Landes Nordrhein-Westfalen για την έρευνα του έργου της Dancing (fancy). Έχει βραβευθεί στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού στο Αλγέρι (2013) και στο New Europe Festival στην Πράγα (2008) με το Jarmila Jeřábková award. Με δύο καλλιτεχνικές κατοικίες στο Μάλμε, Σουηδία ξεκίνησε το σόλο έργο Made με την υποστήριξη του Διεθνούς Προγράμματος Χορού της Σουηδίας. Έχει προσκληθεί ως χορογράφος από το Belgrade Dance Institute, την Editta Brown Company, την Stopgap dance company. Έχει συνεργαστεί με την Στέγη Ιδρύματος Ωνάση στα προγράμματα Unlimited Access και iDance: Dance without discriminations, στο Europe Beyond Access.
Info
«If I Can Not Dance, I Will Not Be a Part of Your Revolution», 23-26 Μαίου 2024 στις 9 μ.μ., press.a, Λεωφ. Ηρακλείου 133, Νέα Ιωνία, 1ος όροφος, Στάση ΗΣΑΠ Περισσος, Γραμμή 1.
Ο χώρος είναι προσβάσιμος, δεν διαθέτει τουαλέτες ΑΜΕΑ. Προβλεπόμενη διάρκεια 45’. Εισιτήρια 10€ γενική είσοδος, προπώληση: www.more.com, τηλ. κρατήσεων: 6946 896024
Συντελεστές
Ιδέα, Χορογραφία: Μαρία Κολιοπούλου. Σύμβουλος δραματουργίας: Μπετίνα Παναγιωτάρα. Φωνητική προετοιμασία – Φωνητική δραματουργία: Άννα Παγκάλου. Σχεδιασμός ήχου: Γιάννης Ισιδώρου. Σχεδιασμός φωτισμών: Θωμάς Οικονομάκος. Επιμέλεια Κοστουμιών: Ελευθερία Αράπογλου – digitaria. Καλλιτεχνική συνεργασία: Μαρίζα Βινιεράτου. Φωτογραφίες: Ελπίδα Τέμπου. Ερμηνεύουν: Κατερίνα Αβραμοπούλου, Αγγελική Αναργύρου, Άννα Βεκιάρη, Κατερίνα Γεβετζή, Χριστίνα Ζαχαρία, Χριστιάννα Ηλιοπούλου, Χριστίνα Καραγιάννη, Ραλλού Καρέλλα, Ειρήνη Μωραϊτέλλη, Αναστασία Μπρουζιώτη, Ινώ Ρήγα, Ντέμη Παπαθανασίου, Ισμήνη Slijper. Οργάνωση παραγωγής: cultopia, Ομάδα Σύγχρονου Χορού Πρόσχημα. Εκτέλεση παραγωγής: Έλενα Νοβάκοβιτς. Παραγωγή: Ομάδα Σύγχρονου Χορού Πρόσχημα
Το έργο επιχορηγείται από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού.
Η παράσταση δανείζεται τον τίτλο της από την Emma Goldman, από το Interview Choreographies, Jacques Derrida and Christie V. Mcdonald, DIACRITICS Vol. 12 Pp. 66-76, 1982 by The Johns Hopkins University Press.