Όταν όλα τα υπόλοιπα αποτύχουν, πάντα μπορεί κάποιος να βρει καταφύγιο στο lifestyle. Αυτό φαίνεται πως συμβαίνει στην περίπτωση της Δούκισσας του Sussex, Meghan Markle, η οποία λάνσαρε πριν από λίγες ημέρες το νέο της brand με το εντυπωσιακό όνομα American Riviera Orchard και την μπεζ-χρυσή αισθητική που λατρεύει η Ανατολική Ακτή των ΗΠΑ.
Το νέο επιχειρηματικό βήμα της Markle παρουσιάστηκε μέσα από τον λογαριασμό του brand στο Instagram, όπου προς το παρόν δεσπόζει το logo, και μέσα από το website, στο οποίο μπορούμε να εγγραφούμε και κατόπι να περιμένουμε υπομονετικά για τα αποκαλυπτήρια των πρώτων προϊόντων μέσα από κάποιο newsletter.
Σύμφωνα με έρευνα του People, το ντελικάτο σήμα της εταιρείας θα μπορεί να μπαίνει σε δεκάδες προϊόντα καθημερινής χρήσης, όπως τα καλλυντικά, τα είδη διακόσμησης σπιτιού, τα χαρτικά, οι οικιακές συσκευές, τα αξεσουάρ για κατοικίδια, οι μαρμελάδες και οι πίκλες. Όλα αυτά αναμένεται να κυκλοφορήσουν σταδιακά, και ομάδα – στόχος της Markle φαίνεται πως είναι το γυναικείο κοινό, ιδίως η μερίδα του που παρακολουθεί στενά την πορεία εταιριών όπως η GOOP.
Είναι πιθανόν η Δούκισσα να σκέφτηκε πως η αγορά έχει ακόμα χώρο για μία ακόμα εταιρεία lifestyle που εμπνέεται από την αμερικανική clean cut εικόνα της ευτυχισμένης συζύγου, που τακτοποιεί φρέσκα λουλούδια στο βάζο, ενώ βρίσκεται στην (μπεζ) τακτοποιημένη και φωτεινή κουζίνα της, υπέροχα ντυμένη και βαμμένη, αντιμετωπίζοντας τις καθημερινές δουλειές ως μία ευχάριστη πρόκληση, στην οποία θα ανταπεξέλθει χάρη στα προϊόντα του brand της.
Από την ίδια την ονομασία καταλαβαίνει κανείς πως η Markle φιλοδοξεί να διαδώσει την αίσθηση πως υπάρχει στην Αμερική κάτι ανάλογο με την βρετανική εξοχή, συνεπώς οτιδήποτε μπορεί να κυκλοφορήσει ένα cottage από το Yorkshire, θα είναι σύντομα διαθέσιμο και από ένα αμερικανικό brand που θα δείχνει στον κόσμο τον high-end τρόπο για να περνάει την καθημερινότητά του, από την πρώτη κουταλιά με μαρμελάδα της ημέρας, μέχρι το τελευταίο αφρόλουτρο πριν τον ύπνο.
Η συνήθης πρακτική των εταιριών που καταθέτουν αιτήσεις κατοχύρωσης εμπορικών σημάτων είναι να συμπεριλαμβάνουν σε αυτές πολλές κατηγορίες αντικειμένων και υπηρεσιών, ώστε να έχουν εξασφαλίσει την αντίστοιχη προστασία του νόμου, όταν θα κυκλοφορούν το κάθε νέο τους προϊόν. Εδώ, όμως, κατατέθηκαν εξαρχής δύο αιτήσεις που συμπεριλάμβαναν πάρα πολλές κατηγορίες αγαθών, συνεπώς φαίνεται πως η American Riviera Orchard πράγματι φιλοδοξεί να κάνει όλα όσα υπονοεί, όσος καιρός κι αν χρειαστεί να περάσει.
Αυτή δεν είναι η πρώτη προσπάθεια της Markle να καταπιαστεί με το lifestyle, καθώς πριν από λίγα χρόνια λειτουργούσε με τη δική της επιμέλεια το website με τίτλο Tig, το οποίο απευθυνόταν, σύμφωνα με την ίδια, σε ανθρώπους που είχαν τη διάθεση να εμπλουτίσουν τις καθημερινές εμπειρίες τους με δικές της προτάσεις. Στη συνέχεια, βέβαια, το Tig εξαφανίστηκε και στο μεταξύ προέκυψαν ο γάμος της Markle με τον Harry, η μετακόμιση στην Αγγλία, η επιστροφή στις ΗΠΑ και μία σειρά από αποτυχημένες επιχειρηματικές κινήσεις του ζευγαριού.
Πλέον, αφού δεν δούλεψε ούτε η συνεργασία με το Spotify και το Netflix, η Markle αποφάσισε να επιστρέψει στο lifestyle, το καταφύγιο κάθε ανθρώπου που θέλει να ασχοληθεί με τις επιχειρήσεις και θεωρεί ότι έχει κάτι καινούργιο να κομίσει στην καθημερινότητα όσων τον παρακολουθούν και τον εμπιστεύονται.
Εδώ, βέβαια, το δεύτερο σκέλος βρίσκεται υπό αμφισβήτηση, όπως και σχεδόν ό,τι κάνει η Markle το τελευταίο χρονικό διάστημα. Οι φαν του ζευγαριού υπάρχουν εκεί έξω χάρη στο δικό τους αφήγημα: είναι οι κυνηγημένοι του παλατιού, αυτοί που τόλμησαν να σπάσουν το πρωτόκολλο, που αδικήθηκαν και έκαναν το μεγάλο βήμα να αφήσουν πίσω τους τη σιγουριά της βασιλικής οικογένειας και να αναζητήσουν τη μοίρα τους στη χώρα που μας προσέφερε το δώρο του αμερικανικού ονείρου. Δεν θα εξετάσουμε εδώ αν έχουν δίκιο ή όχι. Βλέποντας όμως επιχειρηματικά αυτό το νέο project καταλαβαίνουμε ότι Δούκισσα θέλει να δείξει πώς είναι η «light βασιλεία» σε μία χώρα όπου αυτός ο θεσμός συνδέεται ακόμα με κάτι παραμυθένιο, μιας και η πλειοψηφία των Αμερικανών αγνοεί τις ρεαλιστικές διαστάσεις του.
Συνεπώς, όποιος δεν είναι φαν της Markle και της ιστορίας της, μάλλον δεν σκοπεύει να ψωνίσει από αυτό το brand που φιλοδοξεί να γίνει ένα πιο καθημερινό Goop, και που μάλλον απευθύνεται και σε ανθρώπους με μεσαία εισοδήματα.
Η Paltrow, ωστόσο, έχει βρει τον τρόπο να είναι πάντα στη δημοσιότητα, καθώς εκτός των άλλων λανσάρει συχνά αντικείμενα τα οποία διχάζουν το κοινό. Αν συνδυάσουμε αυτό με το quiet luxury, έχουμε μία συνταγή που επιτυγχάνει (για την ώρα τουλάχιστον) επειδή και το πρόσωπο που βρίσκεται πίσω τους φαίνεται να ζει εδώ και πολλά χρόνια με τον τρόπο που διαφημίζει. Η Markle, όμως, πώς ζει; Έχουμε δει το πανέμορφο σπίτι στο Montecito, την επαφή με τη φύση (δηλαδή ένα κοτέτσι που υπάρχει στον κήπο της βίλας), τον casual τρόπο με τον οποίο ντύνεται και το coolness που θέλει να εκπέμψει, και ως ένα βαθμό το καταφέρνει. Από κει και πέρα, όμως, τι;
Το πρόβλημα δεν είναι πως η Markle λάνσαρε ένα εγχείρημα στο πλαίσιο του οποίου θα πουλάει ακριβά spreads από ξηρούς καρπούς. Για να πουλήσεις τέτοιου είδους lifestyle σε κάθε τομέα της καθημερινότητας, πρέπει κάπως να φημίζεσαι ήδη για το δικό σου. Και κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει, δυστυχώς, στην περίπτωση των Sussexes. Μπορεί να έχεις έναν τίτλο, ο οποίος εκτός της χώρας που στον έδωσε δεν σημαίνει και πολλά πράγματα, δεν έχεις όμως καμια αυθεντικότητα. Ωστόσο, η Δούκισσα φαίνεται ότι πιστεύει το αντίθετο και, σύμφωνα με πηγή του People, θεωρεί το νέο της project τέλειο και αυθεντικό ταυτόχρονα.
Επειδή, όμως, για την ώρα δεν υπάρχει στον κατάλογο προϊόντων της American Riviera Orchard κάποιο περίεργο προϊόν, όπως το κερί με το άρωμα αιδίου της Paltrow (παρεμπιπτόντως, ίσως το πιο αντιφεμινιστικό προϊόν που έχει λανσαριστεί στη σύγχρονη ιστορία), ούτε μπορούμε να καταλάβουμε τι ακριβώς μπορεί να μας πουλήσει η Δούκισσα για να μας κάνει να ζούμε πιο ευτυχισμένοι από ό,τι είμαστε σήμερα, το νέο brand δεν φαίνεται να έχει τα φόντα για να αναπτυχθεί σε κάτι σαν το Goop, παρά την επιφανειακότητα του τελευταίου.
Μπορεί, βέβαια, και να πάει καλά, εξάλλου σε επίπεδο marketing φαίνεται πως η Markle ξέρει τι κάνει. Αν όμως αποτύχει και αυτό, το high-end μπακάλικο για πλούσιες Αμερικανίδες και απανταχού φαν των Sussexes αναμένεται να έχει τη μοίρα της βασιλείας στις ΗΠΑ, απλά οι ιστορίες που θα αφήσει πίσω του δεν θα είναι τόσο ηρωικές και σίγουρα δεν θα προκαλέσουν κάποια επανάσταση. Εξάλλου, η Meghan και ο Harry φαίνεται πως τελείωσαν με τη ζωή του παρτιζάνου και πλέον ζουν μέσα στο Μικρό Σπίτι στο Λιβάδι, χωρίς το λαρδί στο τραπέζι. Κι αυτό γιατί δεν αρέσουν οι λιπαρές ουσίες στην Gwyneth.