Η Maria Grazia Chiuri, η πρώτη γυναίκα σχεδιάστρια τoυ Christian Dior, έχει μια συγκεκριμένη ιδέα για το ρόλο της στο νέο κύμα φεμινισμού. Η μόδα όπως πιστεύει, αντιπροσωπεύει το δημόσιο πρόσωπο της θηλυκότητας. “Η δουλειά μου ως σχεδιάστρια είναι να δημιουργήσω την γκαρνταρόμπα, για την εικόνα που οι γυναίκες θέλουν να προβάλλουν”, είπε στα backstage του Musée Rodin, μετά από μια επίδειξη που άνοιξε την εβδομάδα της μόδας στο Παρίσι. “Πρέπει να ακούμε τις γυναίκες, να ακούσουμε ποια είναι η άποψη των γυναικών τώρα, της νέας γενιάς”.
Είναι τέσσερις σεζόν από τότε που η Grazia Chiuri έκανε το ντεμπούτο της στον Dior, με ένα T-shirt με τίτλο «“We should all be feminists”» και τώρα η κραυγή είναι τόσο δυνατή όσο ποτέ. Ο χώρος του χθεσινού σόου, ήταν γεμάτος μέσα και έξω με συνθήματα γυναικείας χειραφέτησης, όπως “Τα δικαιώματα των γυναικών είναι ανθρώπινα δικαιώματα”, που φιγουράριζαν επάνω σε vintage εξώφυλλαπεριοδικών.
Tο θέμα αυτής της σεζόν προέκυψε όταν η Grazia Chiuri επισκέφθηκε την “It’s Just a Beginning”, μια έκθεση για το 1968 στην Εθνική Πινακοθήκη Μοντέρνας Τέχνης στην Ρώμη. Επιστρέφοντας στο Παρίσι, εξέτασε τα αρχεία του Dior από εκείνο το έτος και βρήκε μια φωτογραφία νέων γυναικών έξω από μια μπουτίκ στην πόλη που κρατούσε πλακάτ με το σύνθημα “Support the miniskirt”, μια διαμαρτυρία ενάντια στα συντηρητικά μήκη του τότε σχεδιαστή του label, Marc Bohan.
“Και τότε ανακάλυψα ότι η απάντηση του Bohan σε αυτό ήταν να εισάγει τη γραμμή Miss Dior, για να δώσει σε αυτό το νεότερο καταναλωτικό κοινό αυτό που ήθελε”, δήλωσε η Grazia Chiuri. “Μου φάνηκε τόσο ενδιαφέρον η μόδα να ακούει τις γυναίκες. Και τώρα υπάρχει κάτι παρόμοιο με το 1968. Αυτή είναι μια άλλη στιγμή που όλα αλλάζουν ».
Το slogan της γυναικείας χειραφέτησης έχει γίνει το κεντρικό στοιχείο του Dior υπό τα ηνία της Grazia Chiuri, όπως ήταν η full skirt κατά τις ημέρες του ιδρυτή της ενώ το look αυτής της σεζόν είναι ένα πουλόβερ με την φράση”C’est Non, Non, Non et Non “.
Αυτή τη φορά υπήρχε ένας πιο tomboy και λιγότερο θηλυκός αέρας για τον Dior, με λιγότερα φορέματα σε στυλ μπαλαρίνας και τιράντες από σουτιέν να αποκαλύπτονται. Αντ ‘αυτού, υπήρχε ένα ελκυστικό νέο shape φούστας με κομψές πιέτες Dior, σακάκια χωρίς την παραδοσιακή καμπύλη στο ισχίο αλλά με μια πιο χαλαρή γραμμή και patchwork σακάκια ή πόντσο.
Η εμφάνιση που χαρακτηρίζει τη νέα αισθητική του Dior όπως την ορίζει η Grazia Chiuri – είναι τα λογότυπα κάτω από διαφανή layers, τα tailored σακάκια με ρευστές φούστες, και οι τσάντες με το ανανεωμένο- κλασικό μονόγραμμα του οίκου.