Ως κύριο γεγονός στο χρονοδιάγραμμα της εβδομάδας μόδας του Μιλάνου, αν όχι το πιο πολυαναμενόμενο show του μήνα μόδας, ο Gucci είχε κυριολεκτικά τους συμμετέχοντες να μετράνε αντίστροφα μέχρι την επίδειξη σήμερα το απόγευμα. Η πρόσκληση ήρθε με τη μορφή ενός πορτοκαλί χρονοδιακόπτη, σφραγισμένου σε ένα Ziploc σακουλάκι, με τους κόκκινους ψηφιακούς αριθμούς να μετράνε μέχρι το σημερινό θέαμα.
Ο εκθεσιακός χώρος του οίκου μετατράπηκε σε χειρουργικό δωμάτιο, γεμάτο δάπεδα από PVC, άσπρες λάμπες LED και νοσοκομειακές αίθουσες αναμονής που περιέβαλλαν ένα μυστηριώδες χειρουργικό τραπέζι. “Η ιδέα αντικατοπτρίζει το έργο του σχεδιαστή – την πράξη κοπής, συγκόλλησης και ανακατασκευής υλικών και υφασμάτων για να δημιουργηθεί μια νέα προσωπικότητα και ταυτότητα”, μοιράστηκε το brand στο Instagram.
Καθισμένοι στην πρώτη σειρά της αίθουσας αναμονής, ήταν οι Nick Cave, Susie Bick και ο γιος τους Earl Cave μαζί με τους Jessica Barden και Alex Lawther, Donatella Versace, Chloë Sevigny, Rowan Blanchard , Edward Enninful και Anna Wintour.
Ένα δοκίμιο της Donna Haraway του 1984, με τίτλο “A Cyborg Manifesto “, αποτέλεσε την κύρια πηγή έμπνευσης για τη συλλογή AW18 του δημιουργού Alessandro Michele. Στο δοκίμιο, η ιδέα του cyborg είναι μια απόρριψη των άκαμπτων ορίων, κυρίως εκείνων που διακρίνουν τον «άνθρωπο» από το «ζώο» και τον «άνθρωπο» από τη «μηχανή».
Τα υβρίδια και αυτή η νεφελώδης γραμμή μεταξύ ανθρώπου και ζώου, αρσενικού και θηλυκού, ανθρώπου και μηχανής βρίσκονταν στο επίκεντρο της συλλογής η οποία περιλάμβανε τόσο ανδρικά και γυναικεία ρούχα. Κάποια μοντέλα εμφανίστηκαν με φοβερά ρεαλιστικά αντίγραφα των δικών τους κεφαλιών, ενώ άλλα κράτούσαν ένα φίδι, ένα χαμαιλέοντα ή ακόμα και ένα κοιμισμένο μωρό δράκου.
Μια γρήγορη πομπή 90 μοντέλων βγήκε στη χειρουργική αίθουσα λανσάροντας μια μεγάλη συλλογή που ενσωματώνει πολλά χαρακτηριστικά στοιχεία του Alessandro Michele. Το geek chic -εμπνευσμένο από το vintage αισθητικό του έργο ενισχύθηκε από πλούσια κεντήματα, φορέματα επικαλυμμένα με πούλιες και φτερά, μαντίλια με μοτίβα αλόγων, και τσάντες με τυπώματα από κεφάλια τίγρης.
Oι πολιτιστικές αναφορές ήταν τόσο διαφορετικές όσο και τα ποικίλλα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν στη συλλογή. Τα αξεσουάρ ήταν εμπνευσμένα από την ασιατική αρχιτεκτονική, όπως ένα περίπλοκο καπέλο σε σχήμα παγόδας. Η συλλογή περιελάμβανε επίσης αναφορές στους New York Yankees, με το λογότυπο να εμφανίζεται σε μπουφάν, ζακέτες και καπέλα. Υπήρχαν επίσης trainers διακοσμημένα με κρύσταλλα, κεντημένα σακάκια, δαντέλες, ζωντανά μοτίβα και μεταλλικά κρόσσια.
Ο μαξιμαλισμός του Michele δεν δείχνει να χάνει καθόλου την επιρροή του και κρίνοντας από τα χειροκροτήματα από διασημότητες και συντάκτες, ο καλλιτεχνικός διευθυντής θα συνεχίσει να βασιλεύει για μια ακόμα σεζόν.