Όταν η Δάφνη Οικονόμου, πρόεδρος της Εταιρείας Προστασίας Σπαστικών/Πόρτα Ανοιχτή βγήκε στη σκηνή χθες βράδυ έβαλε τα πράγματα στην θέση τους. «Ο Ντάνιελ δεν είναι εδώ για μένα, ούτε καν για εσάς. Είναι για τα παιδιά», είπε ξεκάθαρα στο πλήθος από φιλότεχνους, φιλάνθρωπους αλλά και θαυμάστριες του Daniel Day Lewis, οι οποίες εκπροσωπούσαν τουλάχιστον τρεις γενιές -η πρώτη είναι της μητέρας μου που τη δεκαετία του 80 βγήκε από το σινεμά παραμιλώντας για αυτόν τον Άγγλο στο Ωραίο μου Πλυντήριο, η δεύτερη είναι η δική μου και μέτρησα και αρκετές έφηβες μέσα στην αίθουσα της Λυρικής Σκηνής στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, οι οποίες προφανώς τώρα θα τον θυμούνται για πάντα ως Ρέινολντς Γούντκοκ στην Αόρατη Κλωστή του Πολ Τόμας Άντερσον.
Η ταινία είναι εξαιρετική, ειδικά αν έχεις και ένα επιπλέον εγκυκλοπαιδικό ενδιαφέρον για την υψηλή ραπτική, η ανατομία της οποίας ξετυλίγεται με μαγικό αλλά και σκληρό τρόπο, χωρίς ωραιοποίηση, στο δράμα του Αντερσον. Να τη δείτε.
Συνεπής σε αυτό που μας έχει συνηθίσει, δηλαδή τίποτα λιγότερο από ουσία, ο Daniel προτίμησε να βγει στην σκηνή μετά το τέλος της ταινίας για να δεχθεί ερωτήσεις. Και ήταν πολλές. Υπερβολικά πολλές. Άλλες εύστοχες και άλλες όχι, φορτισμένες με συναίσθημα και συχνά συνοδευόμενες από προσωπικές πληροφορίες που ελάχιστα μπορεί να ενδιέφεραν εμάς ή τον ευγενικό αποδέκτη αυτής της άτυπης συνέντευξης, ωστόσο τις απάντησε όλες λεπτομερώς και μας υπέμεινε για σχεδόν μία ολόκληρη ώρα.
Aλλά γι’ αυτό ακριβώς ήρθε και γι’ αυτό ήταν οπλισμένος με υπομονή: όχι για το κοσμικό της βραδιάς, ούτε καν για την προώθηση της ταινίας, αλλά για τα παιδιά της Εταιρείας Προστασίας Σπαστικών, Πόρτα Ανοιχτή. Εκείνα τα παιδιά το φυλαχτό των οποίων είχε στην τσέπη του το βράδυ που κέρδισε το Όσκαρ για το Αριστερό μου Πόδι. Εκείνα στα οποία τηλεφώνησε τότε για να τους πει «Κερδίσαμε! ».
Στην ερώτηση του Marie Claire εάν μετά από αυτή την ταινία έχει σε μεγαλύτερη εκτίμηση τον κόσμο της μόδας (ο Άντερσον είχει προσλάβει αληθινές μοδίστες για να είναι αληθοφανείς οι σκηνές του ατελιέ), ο Daniel απάντησε: “Δεν με συγκινεί η βιομηχανία της μόδας. Ομως αυτή η ταινία δεν ασχολείται με το μαζικό κομμάτι της μόδας, ασχολείται με την υψηλή ραπτική, και με αυτή, ναι, αξίζει να ασχοληθείς και να τη γνωρίσεις. Είναι μια δουλειά που γίνεται με το χέρι, πίσω από την δημοσιότητα και απαιτεί εκατοντάδες ώρες. Η couture είναι ένα ξεχωριστό κεφάλαιο της μόδας, και ναι την εκτίμησα δουλεύοντας στην ταινία”.
.
Τη sold out φιλανθρωπική προβολή προσέφερε η εταιρεία διανομής της ταινίας United International Pictures (UIP), ενώ τα έσοδα θα διατεθούν για τους σκοπούς της Εταιρείας Προστασίας Σπαστικών/Πόρτα Ανοιχτή. Προλόγισαν η κα Οικονόμου και η διευθύντρια της UIP, κα Μαριλίζα Τοτόμη, ενώ στο κοκτέιλ πάρτι που ακολούθησε οι καλεσμένοι είχαν τη χαρά να δουν από κοντά τον Daniel Day Lewis.