Δεν είναι πάντα μια ευχάριστη διαδικασία, αλλά είναι σημαντικό σε περίπτωση που θες να πετύχει η ομάδα σου. Άσε με να μαντέψω, ακούς από παντού φωνές να αρθρώνουν τη φάση «πρέπει να μιλήσουμε» από την διευθύντρια σου, από συνεργάτες, από διπλανούς και παραδιπλανούς. Άνθρωποι που εντοπίζουν λάθη, λαθάκια και λαθάρες που έχεις κάνει. Σου κάνουμε pad –pad στον ώμο, δεν είσαι μόνη σου. Υπάρχει μια παγίδα εδώ, σιχαίνεσαι την παρατήρηση, να σε επικρίνουν, αλλά ας είμαστε ειλικρινείς, το feedback που παίρνεις από τον απόηχο των σωστών ή των λανθασμένων κινήσεων είναι ένα από τα πιο σημαντικά όπλα στον δρόμο για την αυτοβελτίωση.
Οι παρατηρήσεις πονάνε για κάποιο λόγο και η εξήγηση ακουμπάει στον τομέα της νευρολογίας. Για να κρατηθούμε ζωντανοί, ο εγκέφαλος μας αντιδρά έντονα σε οτιδήποτε αρνητικό. Το μυαλό αντιδρά έντονα για καλό λόγο, για να μας κρατήσει ζωντανούς. 20,000 χρόνια πριν, ο άνθρωπος συνήθιζε να κυνηγάει για να βρίσκει την τροφή του και να ζει μαζί με άλλους ανθρώπους για να προστατευθεί από τις προκλήσεις, αυτή η αίσθηση καταγράφηκε και τώρα το μυαλό σου αντιδρά στην παρατήρηση που θα σου κάνει το αφεντικό σου, με ακριβώς τον ίδιο τρόπο που θα αντιδρούσες στην επίθεση από κάποιο ζώο.
Μια έρευνα από το Πανεπιστήμιο του Μίσιγκαν δείχνει πως ο πιο σημαντικός παράγοντας για τον οποίο λαμβάνουμε επικριτικές συμπεριφορές στη δουλειά είναι το γεγονός ότι η ομάδα στην οποία είσαι μέλος είναι υπερ-παραγωγική. Η έρευνα του διδάκτορα John Gottman που είναι κορυφαίος ερευνητής επί τον σχέσεων βρήκε επίσης άλλο ένα ενδιαφέρον στοιχείο: Η επικριτική συμπεριφορά κρατά τη σχέση ζωντανή.
Το συμπέρασμα έχει ως εξής: Για να κρατήσεις τη σχέση στη δουλειά ζωντανή και να παραμένει το ίδιο αποτελεσματική πρέπει να διατηρείται η εξής αναλογία: Μια παρατήρηση, έξι θετικά σχόλια.
Οι επικριτικές συμπεριφορές όταν είναι με σωστό τρόπο, βοηθούν την ομάδα να αποδώσει καλύτερο και την βοηθούν να βελτιώσει την συμπεριφορά της. Αν οι άνθρωποι στην ομάδα σου κάνουν κακή δουλειά, πρέπει να ξέρουν τι κάνουν λάθος ώστε να βελτιωθούν. Αν από την άλλη αν σε εξοργίζει ο τρόπος του προϊστάμενου σου, πρέπει να το μάθει.
Συνέχισε να το δουλεύεις μέσα στο κεφάλι σου και διάβασε αυτά τα 3 tips που κάνουν τις παρατηρήσεις να γίνονται σωστά και να μην ακούγονται άδικες.
Σκέψου ποια είναι τα κίνητρα
Επικρίνεις κάποιον επειδή είσαι σε κακή διάθεση και να τον κάνεις να νιώσει άσχημα;
Σταμάτα, πάρα μια βαθιά ανάσα και περπάτα.
Μην επιτίθεσαι κατά πρόσωπο
Καλύτερα να διαχωρίζεις την περίσταση από το λάθος. Μην επιτίθεσαι κατά πρόσωπο, θα χάσεις το δίκιο σου και θα φανείς κατώτερη των περιστάσεων, επικεντρώσου στην συμπεριφορά σου. Αυτό θα επιτρέψει στο πρόσωπο που λαμβάνει το feedback να σκεφτεί σοβαρά τα όσα θες να του πεις.
Μια πληροφορία τη φορά
Σύμφωνα με τον Δόκτωρ Clifford Nass, ένας ερευνητής από το Πανεπιστήμιο του Σταντφορντ, ανακάλυψε πως οι άνθρωποι μπορούν να επεξεργαστούν ένα επικριτικό σχόλιο τη φορά. Διάλεξε το πιο σημαντικό και πες το.