Ένα από τα προηγούμενα αρώματα της Diptyque -συγκεκριμένα το Fleur de Peau- σε μία εβδομάδα αφότου έφτασε στο γραφείο αγοράστηκε από τέσσερις editors του Marie Claire. Πρόκειται για μια εσάνς που κατάφερνε να ενισχύει τη σαρκική μας μυρωδιά χαρίζοντάς της ταυτόχρονα ένα πουδρένιο πέπλο. Αυτό που κάνει την Diptyque να ξεχωρίζει είναι πως η ιστορία της κάθε εσάνς, το μπουκάλι και το ίδιο το άρωμα συνδέονται με έναν μοναδικό τρόπο που βγαίνει πάντα στο οσφρητικό αποτέλεσμα.
Αυτή τη φορά η ιστορία ξεκινάει με μια λευκή κόλλα χαρτί και μια μαύρη πινελιά. Το L’Eau Papier, το νέο άρωμα που δημιούργησε η Diptyque, σε συνεργασία με τον αρωματοποιό Φαμπρίς Πελεγκρίν και την καλλιτέχνιδα Αλιξ Γουαλίν, είναι ένας ύμνος στη δημιουργία και το χαρτί. Φέρνει στο νου το αραιωμένο μελάνι που διαποτίζει τη σελίδα και αναδεικνύει το σχήμα – πράξη που γίνεται από κάθε καλλιτέχνη που ζωγραφίζει ένα έργο και δίνει απόλυτη ελευθερία στη φαντασία του.
Και επειδή κανένας δεν μπορεί να περιγράψει καλύτερα ένα άρωμα από τον ίδιο τον αρωματοποιό, ο Φαμπρίς Πελεγκρίν λέει για το L’Eau Papier: «Η δημιουργία ενός αρώματος για την Diptyque μοιάζει με τη συγγραφή ενός βιβλίου. Πρέπει να έχεις μια ιστορία, μια εισαγωγή, μια δομή – τα πρωταρχικά υλικά που αντηχούν το ένα το άλλο δημιουργώντας ένα αφήγημα. Για το L’Eau Papier ξεκίνησα με ένα υλικό, έναν σπόρο – και συγκεκριμένα, το σουσάμι, με τη μορφή εκχυλίσματος από καβουρδισμένους σπόρους σουσαμιού. Αυτό είναι το στοιχείο-έκπληξη του αρώματος: το επέλεξα για να φέρω στο νου την ιδιαίτερη μυρωδιά που έχει το μελάνι και για να προσθέσω μια ντελικάτη γεύση στο άρωμα. Την ενίσχυσα δουλεύοντας με νότες musk, για να εντείνω την αισθησιακή πλευρά του. Στη συνέχεια πρόσθεσα λουλουδάτες νότες μιμόζας με ευγενικό, πουδρέ χαρακτήρα, που συμπληρώνει την απαλή νότα του χαρτιού. Η μοναδικότητα των ακόρντων δημητριακών και μελανιού, αναμειγμένη με τη γλύκα των λευκών musk, δημιουργεί την ευωδία του χαρτιού – και αυτός ο συνδυασμός χαρακτηρίζει το άρωμα. Προσπάθησα να μεταφέρω τη διακριτική, ευαίσθητη αλληλεπίδραση που δημιουργείται όταν το μελάνι αγγίζει το χαρτί, μέσα από μια υπερβολική δόση musk».
Όσο για το εικαστικό κομμάτι της νέας αυτής δημιουργίας της Diptyque που επιμελήθηκε η Γαλλίδα Αλιξ Γουαλίν, η οποία σπούδασε στη Σχολή Καλών Τεχνών στο Παρίσι και την Ecole de La Cambre στις Βρυξέλλες, σε απόλυτη αντίθεση με τα παραδοσιακά illustrations για τα αρώματα του οίκου, δημιούργησε μια ιμπρεσιονιστική, αφηρημένη σύνθεση με μαύρο και άσπρο. Εδώ, περισσότερο από ποτέ, ο θεατής δημιουργεί το έργο τέχνης και η φαντασία είναι ο απόλυτος κυρίαρχος.