Μετά από αρκετές σεζόν τα loafers έχουν ανταγωνισμό. Τα κοριτσίστικα Mary-Janes, T-bars και «baby» παπούτσια με διπλό λουράκι είναι η νέα εμμονή της μόδας αυτή τη στιγμή, και η ητάση μας ταξιδεύει πίσω στην παιδική μας ηλικία.
Το περασμένο φθινόπωρο η Sandy Liang κυκλοφόρησε 1.200 ζευγάρια Mary Janes. Τα παπούτσια κατέληξαν να ξεπουληθούν σε δύο ημέρες και οι εβδομάδες που ακολούθησαν κατέστησαν σαφές το γιατί. Μέχρι τη στιγμή που οίκοι όπως Coach και Foo and Foo έκλεισαν τα σόου της Νέας Υόρκης, έμοιαζε σχεδόν σίγουρο ότι θα εμφανιζόταν και στις πασαρέλες του Λονδίνου – και πράγματι, το ρομαντικό στυλ παπουτσιού εμφανίστηκε στα πόδια όλων των μοντέλων που περπάτησαν στην πασαρέλα της Emilia Wickstead.
Όπως η Liang, έτσι και η Wickstead κράτησε τη σιλουέτα σχετικά κλασική – ενώ την ίδια μέρα, οι Emma Chopova και Laura Lowena έκαναν το πολυαναμενόμενο ντεμπούτο του brand τους, Chopova Lowena. Οι εκδοχές του παπουτσιού τους ήταν καλυμμένες με αλυσίδες, γούρια και πούλιες – και αξίζει να σημειωθεί ότι φορέθηκαν και από άνδρες στην πασαρέλα.
Τα σόου του Μιλάνου έδωσαν στις Mary Janes την απόλυτη σφραγίδα της έγκρισης: η Miuccia Prada και ο Raf Simons τις ενσωμάτωσαν σε 47 από τα 55 looks που παρουσίασαν για την άνοιξη του 2023, με τα χρώματα να κυμαίνονται από πορτοκαλί έως μαύρο και με τακούνι οκτώ εκατοστών. Ο Versace αναβάθμισε επίσης το στυλ, λανσάροντας πανύψηλες, βαριές Mary Jane πλατφόρμες ενώ η Sportmax παρουσίασε ζευγάρια που θύμιζαν γλυπτά.
Tέλος, η Maria Grazia Chiuri του Dior μας διαβεβαιώνει ότι η σκηνή της μόδας του Παρισιού συνεργάστηκε επίσης για την επιστροφή των Mary Jane, λανσάροντας πανύψηλα στυλ με λουράκια που φτάνουν μέχρι τα γόνατα των μοντέλων.