Η Εβδομάδα Μόδας του Παρισιού ξεκίνησε και το σόου του Saint Laurent που λαμβάνει χώρα κάθε χρόνο κάτω από τα αστραφτερά φώτα του Πύργου του Άιφελ, είναι πάντα ένα από τα πιο αναμενόμενα. Αυτή τη σεζόν, ο οίκος φιλοξένησε μια πιο οικεία παρουσίαση από ό,τι τις προηγούμενες σεζόν και η συλλογή αντλούσε έμπνευση απευθείας από τα αρχεία του Yves Saint Laurent.
Αν υπήρχε ένα στοιχείο που καθόριζε ολόκληρη τη συλλογή για την άνοιξη του 2023, ήταν η μεταξένια κουκούλα που προσαρμόστηκε κομψά σε σχεδόν κάθε εμφάνιση. Σύμφωνα με τον οίκο, η εικόνα έχει εμφανιστεί στα αρχεία του ξανά και ξανά, από τα σιφόν φορέματα που φτιάχτηκαν σε συνεργασία με τον Claude Lalanne το 1969, μέχρι τις υφασμάτινες κουκούλες της συλλογής υψηλής ραπτικής τoυ οίκου το 1985, ή ακόμη και το τελευταίο σόου του Yves Saint Laurent για το ομώνυμο brand του το φθινόπωρο του 2002. Η κομψή προσθήκη είναι σίγουρα μια εμβληματική εμφάνιση που έχει διαποτίσει την ποπ κουλτούρα όλα αυτά τα χρόνια, ακόμη και πέρα από τα όρια του Saint Laurent (σκεφτείτε: Grace Jones και Martha Graham).
Ο Yves Saint Laurent θα μείνει στη μνήμη για πολλά πράγματα, αλλά ειδικά για την εφεύρεση του γυναικείου κοστουμιού “Le Smoking” το 1966, το skinny σετ που ριζοσπαστικοποίησε τη βιομηχανία της μόδας για τα επόμενα χρόνια. Αυτή τη σεζόν, είδαμε μια τολμηρή νέα αντίληψη για τη σιλουέτα των κοστουμιών χάρη στον του καλλιτεχνικό διευθυντή Anthony Vaccarello. Ο οίκος λάνσαρε μια απαλή φόρμα σε σχήματα που μοιάζουν με πιτζάμα με πλούσια δέρματα, μεταλλικές μανσέτες και γυαλιά ηλίου. Επιπλέον, στη σύνθεση προστέθηκαν υπερμεγέθη παλτά, φαρδιά δερμάτινα πανωφόρια μέχρι το πάτωμα, ζέρσει μπλούζες με κοψίματα και διαφανή “column” φορέματα. Αλλά πάνω απ’ όλα, υπήρχε μια αίσθηση νέας εποχής στον Saint Laurent: ένα συντριπτικό μήνυμα δυναμικού ντυσίματος.
Ο Anthony Vaccarello έστρεψε την προσοχή του κυρίως στα αρχεία του οίκου από τη δεκαετία του ’80, γεγονός που φάνηκε στους παράξενους χρωματικούς συνδυασμούς. Τα σιωπηλά χρώματα όπως το μαύρο, το λευκό, το γκρι, το βυσσινί και του μωβ κυριάρχησαν στην χρωματική παλέτα, αλλά νότες του μπλε, του καφέ, πράσινου και του σαφράν εμφανίστηκαν επίσης στην πασαρέλα.