Το 3ο Marie Claire Power Trip, το συνέδριο που έγινε θεσμός, διεξήχθη για τρίτη χρονιά την Τετάρτη 13 Οκτωβρίου, στο Cape Sounio, Grecotel Exclusive Resort. Συγκέντρωσε σε ένα ολοήμερο event μερικές από τις πιο επιδραστικές προσωπικότητες του φεμινισμού, των γραμμάτων, των επιστημών, των τεχνών, της πολιτικής, των επιχειρήσεων και των νέων τεχνολογιών. Ομιλήτριες από την Ελλάδα και το εξωτερικό, με βαθιά γνώση στον τομέα τους, συζήτησαν για τις καινοτομίες, τα επιτεύγματα των γυναικών, τις νέες ευκαιρίες και τις διεκδικήσεις των γυναικείων κινημάτων στον 21ο αιώνα.
Η Mαρία Συρεγγέλα, υφυπουργός Εργασίας, η Aλεξία Μπακογιάννη, CEO της ΑIA Relate, και η Nadine Fau, international director του Veuve Clicquot, οραματίστηκαν το μέλλον της εργασίας: «Όταν οι γυναίκες θα διοικούν και θα υποστηρίζουν άλλες γυναίκες». Συντόνισε η Νεφέλη Λυγερού, Δημοσιογράφος στο Πρώτο Θέμα.
«Η εναρμόνιση επαγγελματικής και οικογενειακής ζωής πρέπει να γίνει πράξη, χρειαζόμαστε δομές» είπε η Μαρία Συρεγγέλα και ανέφερε το πρόγραμμα «Νταντάδες της γειτονιάς», που εκτιμάται να εφαρμοστεί καθολικά, μετά την πιλοτική εφαρμογή του, τον Σεπτέμβριο του 2023, για να λειτουργήσει συμπληρωματικά με τους παιδικούς σταθμούς. Αναφέρθηκε επίσης στην άδεια πατρότητας, που προβλέπει ο νέος εργασιακός νόμος, γιατί «και οι άντρες έχουν υποχρέωση και δικαίωμα να συμμετέχουν στην ανατροφή των παιδιών». Γίνεται προσπάθεια, πρόσθεσε, να δημιουργηθεί ένα «πλέγμα πολιτικών που βοηθούν τις γυναίκες στην καθημερινότητά τους». Άλλωστε, όπως κατέληξε η υφυπουργός: «Καμία χώρα δεν μπορεί να αναπτυχθεί αν δεν “χρησιμοποιεί” όλο το ανθρώπινο δυναμικό της».
«Καμία χώρα δεν μπορεί να αναπτυχθεί αν δεν “χρησιμοποιεί” όλο το ανθρώπινο δυναμικό της»
«Το 90% των εργαζομένων είναι γυναίκες, αλλά δεν υπάρχουν γυναίκες στις ανώτερες θέσεις» είπε η Αλεξία Μπακογιάννη για τον χώρο της Επικοινωνίας, όπου δραστηριοποιείται. Ένας λόγος που υπάρχει η «γυάλινη οροφή» είναι γιατί «οι γυναίκες κρίνονται από άντρες που είναι τελείως διαφορετικής λογικής». Όπως θυμήθηκε, ενδεικτικά, μετά από μια παρουσίαση που είχε κάνει στην αρχή της επαγγελματικής διαδρομής της, ο πρόεδρος της εταιρείας της είχε είπε τότε: «Συγγνώμη, κυρία Μπακογιάννη, μου επιτρέπετε να σας δώσω μια συμβουλή; Είστε και γυναίκα, μη μιλάτε με τόσο πολλές κινήσεις». Η κ. Μπακογιάννη επισήμανε στη συνέχεια: «Μπορώ να σας πω με βεβαιότητα πως ό,τι έχουμε κερδίσει σε αυτή την εταιρεία, το έχουμε κερδίσει με πολλές κινήσεις και πολλά λόγια!».
«Αυτό που αποζητάμε στην εταιρεία μας και θέλουμε για τις γυναίκες σε όλο τον κόσμο είναι να είναι ελεύθερες να γίνουν αυτό που θέλουν. Ελεύθερες να δουλεύουν 12 ώρες και να πηγαίνουν και στο κομμωτήριο. Ελεύθερες να κάνουν ή να μην κάνουν παιδιά. Μπορούμε να είμαστε όλα, δεν χρειάζεται να είμαστε ένα πράγμα». Όταν ρωτήθηκε για το αν έχει φτάσει σε σημείο να σκεφτεί να τα παρατήσει και να πει «δεν μπορώ άλλο»: «Προσωπικά, όχι. Η μητέρα μου, ναι. Η προηγούμενη γενιά έδωσε περισσότερες μάχες από εμάς. Ελπίζω η επόμενη να δώσει λιγότερες».
«Αυτό που αποζητάμε στην εταιρεία μας και θέλουμε για τις γυναίκες σε όλο τον κόσμο είναι να είναι ελεύθερες να γίνουν αυτό που θέλουν».
«Ο μύθος ότι οι γυναίκες δεν στηρίζουν τις γυναίκες είναι ένα πατριαρχικό κατασκεύασμα», κατέληξε η κ. Μπακογιάννη. «Όπως λέμε ότι οι γυναίκες “ξεκατινιάζονται” ενώ οι άντρες “κάνουν καβγά”, όταν έχουν μια διαφωνία σε έντονο ύφος».
«“Veuve” σημαίνει “χήρα”, η εταιρεία πήρε το όνομά της από μια γυναίκα, τη Madame Clicquot» είπε με τη σειρά της η Nadine Fau, προσθέτοντας, για την ιστορία του οίκου σαμπάνιας Veuve Clicquot, πως πριν από πάνω από διακόσια χρόνια στη Γαλλία η χηρεία έγινε ευκαιρία για τη Madame Clicquot, σε ηλικία 27 ετών, να αναλάβει τα ηνία της εταιρείας του συζύγου της, μετά τον θάνατό του, και να φέρει καινοτομίες. «Τότε, μια γυναίκα είχε δικαίωμα να ανοίξει τραπεζικό λογαριασμό και να ηγηθεί μιας επιχείρησης μόνο ως χήρα» εξήγησε η κ. Fau. «Φανταστείτε βέβαια τα εμπόδια που έπρεπε να ξεπεράσει, στην οινοποιία, έναν τομέα παραδοσιακά ανδροκρατούμενο. Σήμερα η Veuve Clicquot είναι μια από τις καλύτερες εταιρείες παραγωγής σαμπάνιας στον κόσμο».
«Φανταστείτε βέβαια τα εμπόδια που έπρεπε να ξεπεράσει, στην οινοποιία, έναν τομέα παραδοσιακά ανδροκρατούμενο. Σήμερα η Veuve Clicquot είναι μια από τις καλύτερες εταιρείες παραγωγής σαμπάνιας στον κόσμο».
«Εδώ και 49 χρόνια», πρόσθεσε η κ. Fau, «έχουμε δημιουργήσει την πλατφόρμα Bold by Veuve Clicquot, που αποτίει φόρο τιμής στο κουράγιο, στο θάρρος της Madame Clicquot. Πριν από 49 χρόνια στρέψαμε το βλέμμα μας στις δυνατές γυναίκες, όχι μόνο στο επιχειρείν αλλά και σε άλλους τομείς, προσπαθώντας να ανταποδώσουμε στην κοινωνία την αναγνώριση που είχε εισπράξει η Madame Clicquot. Πρόκειται για ένα διεθνές πρόγραμμα μεγαλύτερης συμπερίληψης και μεγάλης επιρροής για την ορατότητα των γυναικών».
Κατόπιν η κ. Fau παρουσίασε μια διεθνή δημοσκόπηση που διεξάγει η Veuve Clicquot κάθε δύο χρόνια, ένα βαρόμετρο, αναφέροντας, μεταξύ άλλων: «Βλέπουμε αυτή τη στιγμή ότι τα πράγματα βελτιώνονται, απαιτείται χρόνο βέβαια, αλλά σε πολλές χώρες οι γυναίκες έχουν την απαραίτητη εμπιστοσύνη στον εαυτό τους, δεν κατέχουν τυχαία τις θέσεις που κατέχουν. Ταυτόχρονα όμως στην πλειονότητα των περιπτώσεων, οι γυναίκες δεν έχουν τις κατάλληλες γυναίκες–πρότυπα».
Παρακολουθήστε τη συζήτηση: