Το 3ο Marie Claire Power Trip, το κορυφαίο συνέδριο ισότητας και ηγεσίας, έγινε την Τετάρτη 13 Οκτωβρίου. Στο πρωινό πρόγραμμα, η Δήμητρα Κολοτούρα, Συνιδρύτρια Zeus+Dione, οι Ελένη Κωνσταντινίδου και Σίλια Σιγαλού, Συνιδρύτριες Callista Crafts, και η Βιργινία Ματσέλη, Εθνολόγος και Υπεύθυνη Νηματουργίας ΝΗ.Μ.Α. Μουσείου Μπενάκη, συζήτησαν για το μέλλον της ελληνικής μόδας, για τη χειροτεχνία, τη βιώσιμη ανάπτυξη και την ανώτατη εκπαίδευση. Συντόνιζε η Χριστίνα-Μαρία Κράββαρη, Δημοσιογράφος Μόδας στο Marie Claire Greece. Τα μηνύματα που προέκυψαν ήταν ιδιαίτερα αισιόδοξα για την ελληνική μόδα, κληρονομιά και δημιουργία.
«Η ελληνική μόδα έχει με έναν τρόπο αναδειχθεί τα τελευταία χρόνια» επισήμανε η Δήμητρα Κολοτούρα. «Αυτή η χώρα έχει μεγάλη δεξαμενή ανθρώπων, τεχνιτών και δημιουργών. Εμείς είπαμε ότι θέλουμε να κάνουμε ένα fashion brand για το οποίο θα ήμασταν περήφανοι στο εξωτερικό. Τα τελευταία χρόνια έρχονται και άνθρωποι από το εξωτερικό για να δημιουργήσουν». Για του λόγου το αληθές, μοιράστηκε μια σημαντική είδηση: ότι ο Marios Schwab, ο νέος καλλιτεχνικός διευθυντής της Zeus+Dione, γοητεύτηκε τόσο από την Ελλάδα στα ταξίδια του, που αποφάσισε να μετακομίσει μόνιμα εδώ.
«Αν αγαπάς αυτό που κάνεις, πιστεύεις στην εξέλιξη μέσα από την ομαδικότητα και αγαπάς αυτό που κάνεις, αυτό σε προχωρά και αποκτάς μια ταυτότητα. Πρέπει να πιστέψεις το προϊόν», τόνισε η Ελένη Κωνσταντινίδου. Μιλώντας για τη βιωσιμότητα στη μόδα, η Σίλια Σιγαλού επισήμανε ότι οι πρώτες ύλες με τις οποίες επιλέγουμε να δουλέψουμε, και το αποτύπωμά τους στο περιβάλλον, είναι πολύ σημαντικές. Η βιωσιμότητα αφορά όμως και τις ευκαιρίες που δίνουμε στους ανθρώπους, «να εξελιχθούν και να προχωρήσουν». Η μόδα αποτυπώνει τον πολιτισμό μας, πρόσθεσε, συμπληρώνοντας: «Οι τσάντες μας στο εξωτερικό ταξιδεύουν την τέχνη, τη δεξιοτεχνία, την τεχνογνωσία μας».
«Το Μουσείο Μπενάκη είναι κιβωτός του ελληνικού πολιτισμού» τόνισε η Βιργινία Ματσέλη και συμπλήρωσε τα εξής: «Το 2011 βάλαμε στοίχημα να διασώσουμε δύο παλιές μεταξουργίες. Σχεδόν δέκα χρόνια μετά, αυτό το στοίχημα έχει πετύχει. Όχι μόνο διασώθηκαν, αλλά και αξιοποιήθηκαν και προβλήθηκαν, διεθνώς θα λέγαμε». Όπως πιστεύει η κ. Ματσέλη, «κάποια στιγμή πρέπει να δημιουργηθεί ένας εθνικός φορέας για την ελληνική χειροτεχνία».