Σε μια περίοδο που το κίνημα #metoo παραμένει δυνατό και εξαπλώνεται διαρκώς, κάποιες γυναίκες προσπαθούν να χαράξουν μια αυτόνομη διαδρομή στον κόσμο της αγοράς και των επιχειρήσεων. Δεν είναι εύκολο όμως, καθώς ακόμα και όσες δεν βιώνουν κάποιο είδος έμφυλης βίας – σωματικής, λεκτικής ή συναισθηματικής- έρχονται αντιμέτωπες με στερεότυπα, με πρακτικά και νοητικά εμπόδια.
Μερικά μόνο από αυτά; Το φορτίο των υποχρεώσεων του νοικοκυριού και της οικογένειας συνεχίζει να βαραίνει άνισα τις πλάτες των γυναικών, ακόμα και αν η συμμετοχή των αντρών στις εργασίες του σπιτιού και την ανατροφή των παιδιών έχει αυξηθεί. Τα κλισέ περί «αντρικών» και «γυναικείων» επαγγελμάτων επιβιώνουν μέχρι σήμερα. Ενώ ακόμα και οι ίδιες οι γυναίκες νιώθουμε, συχνά, ότι δεν μπορούμε να τα καταφέρουμε, είτε ως επιχειρηματίες είτε ως υψηλόβαθμα στελέχη.
Ο γυναικείος φόβος απέναντι στο επιχειρείν
Είναι χαρακτηριστικό ότι σύμφωνα με μια δημοσκόπηση που διεξήγαγε το 2019 ο οίκος σαμπάνιας Veuve Clicquot στη Γαλλία, ενώ οι γυναίκες θεωρούν σημαντικότερο από τους άντρες να είναι «αφεντικό» του εαυτού τους (σε ποσοστό 72% έναντι 65%), μόλις το 28% των γυναικών επιθυμεί να δημιουργήσει τη δική του επιχείρηση, με τις κοινωνικές αναπαραστάσεις να παρουσιάζονται ως βασικό εμπόδιο στις φιλοδοξίες του.
Αυτό όμως μπορεί να αλλάξει με την κατάλληλη υποστήριξη. Για του λόγου το αληθές, στο ίδιο βαρόμετρο, σύμφωνα αυτή τη φορά με στοιχεία από τη Γαλλία, τη Βρετανία, τη Νότια Αφρική, την Ιαπωνία και το Χονγκ Κονγκ, το 80% των γυναικών επιχειρηματιών πιστεύει ότι βασική προϋπόθεση για την επιτυχία του είναι ένα υποστηρικτικό δίκτυο γυναικών επιχειρηματιών. Επιπλέον, το 91% των γυναικών που θέλουν να γίνουν επιχειρηματίες πιστεύει ότι τα γυναικεία πρότυπα σε αυτόν το χώρο αποτελούν πηγή έμπνευσης. Όταν όμως τούς ζητάται να κατονομάσουν έστω και ένα από αυτά τα πρότυπα, μόλις το 12% των ερωτηθέντων είναι σε θέση να το κάνει.
Marie Claire Power Trip x Veuve Clicquot
Το 3ο Marie Claire Power Trip αποτελεί ένα σημαντικό βήμα για την αλλαγή της νοοτροπίας και των συνθηκών για τις γυναίκες που τολμούν να υλοποιήσουν τα επαγγελματικά όνειρά τους. Για τρίτη χρονιά συγκεντρώνει μερικές από τις πιο επιδραστικές προσωπικότητες του φεμινισμού, των γραμμάτων, των επιστημών, των τεχνών, της πολιτικής, των επιχειρήσεων και των νέων τεχνολογιών. Σε ένα ολοήμερο event (που μπορείτε να παρακολουθήσετε ζωντανά στο marieclaire.gr) θα δώσει το βήμα, σε αυτές τις προσωπικότητες, να μοιραστούν τη γνώση, την εμπειρία, το πάθος τους, ώστε να εμπνεύσουν και να κινητοποιήσουν.
Το κορυφαίο αυτό συνέδριο για την ισότητα και την ηγεσία ενώνει τις δυνάμεις του με τον Veuve Clicquot, που από τις απαρχές ακόμα του φεμινισμού, όταν η Barbe Clicquot Ponsardin, γνωστή ως Madame Clicquot, είχε αναλάβει τα ηνία του οίκου φέρνοντας ένα πλήθος από καινοτομίες, έχει συνδέσει τη διαδρομή του με πλήθος δράσεων για τη γυναικεία ενδυνάμωση και επιχειρηματικότητα. Όπως το βραβείο Bold Woman Award, που απονέμεται σε θαρραλέες ηγέτιδες από όλο τον κόσμο, το διεθνές πρόγραμμα γυναικείας επιχειρηματικότητας Bold by Veuve Clicquot και μια σειρά από διεθνείς δημοσκοπήσεις που χαρτογραφούν τη γυναικεία επιχειρηματικότητα.
Ο οίκος σαμπάνιας δεν θα μπορούσε να μη δώσει δυναμικά το «παρών» στο 3ο Marie Claire Power Trip, με την εκπροσώπησή του από μια από τις άξιες συνεχίστριες της παράδοσης της Madame Clicquot, την international director Nadine Fau. Έρχεται για πρώτη φορά στο 3ο Marie Claire Power Trip όπου θα μοιραστεί μαζί μας την εμπειρία και τις σκέψεις της για τη γυναικεία επιχειρηματικότητα και εργασία μέσα από τη ματιά του εμβληματικού brand, στο πάνελ «Το μέλλον της εργασίας: Όταν οι γυναίκες διοικούν και υποστηρίζουν άλλες γυναίκες».
Η Nadine Fau μάς καλωσόρισε με ένα μοναδικό μήνυμα. Δείτε το στο παρακάτω βίντεο: