«Ηθελα αυτή η παράσταση τριών πράξεων να είναι ο τρόπος μας να αποτυπώσουμε αυτές τις απίστευτες στιγμές όπου η κατάσταση απαιτεί περισσότερα από εμάς από μια απλή πασαρέλα. Ήθελα ένα φιλμ σε σκηνοθεσία ενός καλλιτέχνη που έχει αίσθηση της διασταύρωσης των φύλων και των διαφορετικών κλάδων. Οχι ένα φιλμ για τη μόδα, ούτε για το χορό, αλλά ένα φιλμ για όλους μας και όλους τους τρόπους που μπορούμε και πρέπει να συνεχίσουμε να ανακαλύπτουμε ξανά τον εαυτό μας», δήλωσε η Nadège Vanhée-Cybulski, καλλιτεχνική διευθύντρια των γυναικείων ready-to-wear συλλογών.
Ο βραβευμένος Γάλλος σκηνοθέτης Sébastien Lifshitz γύρισε ένα μοναδικό φιλμ που αφηγείται τη δημιουργία της γυναικείας συλλογής και πως αυτή μετατρέπεται σε μια ξεχωριστή παράσταση υπό το πρίσμα διαφορετικών πολιτισμών.
Πως προετοιμαστήκατε γι’αυτό το φιλμ;
Sébastien Lifshitz: Ανέλαβα να γυρίσω ένα φιλμ που αφορά τις backstage εργασίες και την προετοιμασία για το σόου στις 6 Μαρτίου του 2021, κάτι που ο κόσμος της μόδας δεν έχει δει ποτέ. Στο Παρίσι, κατά τη διάρκεια της Εβδομάδας Μόδας, ο οίκος Hermès θα παρουσιάσει ένα τρίπτυχο χορού και μόδας. Η εκπομπή θα πλαισιωθεί από δύο χορογραφίες: η μία στη Νέα Υόρκη και η άλλη στη Σαγκάη, οι οποίες γυρίστηκαν και θα μεταδοθούν ζωντανά. Οι ισχύοντες περιορισμοί ανάγκασαν την Hermès να επανεξετάσει εντελώς την επίδειξη μόδας, συνώνυμη με τους πολλούς καλεσμένους και την αλληλεπίδραση. Αυτό το τρίπτυχο είναι μια νέα προσέγγιση στην επίδειξη μόδας. Μετά από ένα χρόνο σε κρίση, όλοι θέλουμε να ονειρευτούμε. Ο οίκος έχει δημιουργήσει έναν χώρο όπου όλοι μπορούμε να είμαστε μαζί, είναι μια όμορφη ιδέα, μια παράσταση σε τρεις πράξεις που η κάθε μία συγχωνεύεται στην άλλη.
Γυρίσατε ξεχωριστά καθεμία από τις τρεις πράξεις;
Sébastien Lifshitz: Ναι, επειδή η μία συμπληρώνει την άλλη: πρώτα ο πρόλογος στη Νέα Υόρκη στο Armory Show, με μια χορογραφία από την Αμερικανίδα καλλιτέχνη Madeline Hollander. Αυτή η παράσταση βασίζεται στο εξαιρετικά κινηματογραφικό σκηνικό και το περπάτημα σε ένα ζεστό, σχεδόν φιλτραρισμένο φως. Και το Act III στη Σαγκάη, σε ένα κομμάτι που χορογράφησε η Κινέζα καλλιτέχνης Gu Jiani και γυρίστηκε με δυναμισμό, ακόμη και ριζοσπαστισμό, που εκφράστηκε μέσω της κίνησης.
Αυτό το τρίπτυχο ξεφεύγει από τα όρια της μόδας;
Sébastien Lifshitz: Ναι. Η Hermès δημιούργησε μια παράσταση σε μια εποχή που δεν υπάρχουν σόου. Σ’αυτό το φιλμ ο δημιουργικός διευθυντής του οίκου Pierre-Alexis Dumas μιλά για το πάθος του για τις ζωντανές μορφές τέχνης, ιδιαίτερα για τον σύγχρονο χορό. Η απογοήτευσή του που δεν μπόρεσε να δει κανένα σόου επηρέασε επίσης την απόφασή του να ξεκινήσει ένα project που βασίζεται στην επανασύνδεση με την τέχνη του θεάματος. Η παράσταση φέρνει την ομορφιά πίσω στο προσκήνιο γεφυρώνοντας διαφορετικούς κλάδους και φύλα. Αυτή η προσέγγιση βρίσκεται στο επίκεντρο της δημιουργικής ευαισθησίας της Nadège Vanhée-Cybulski: η ένταση μεταξύ αρσενικού και θηλυκού, για παράδειγμα. Θα ήθελα να προσθέσω ότι χρειάζεται τόλμη για να μεταδώσει κάτι τέτοιο ζωντανά. Είναι σαν ένα παιχνίδι τριών πράξεων στο οποίο η σκηνοθεσία είναι απαραίτητη, με πλήθος διαφορετικών λήψεων και πολύπλοκων κινήσεων της κάμερας, όλα καλιμπραρισμένα με λεπτότητα και χωρίς δίχτυ ασφαλείας – μια πρόκληση που με ενδιέφερε ως σκηνοθέτη.