Μετά από 12 χρόνια, ο σχεδιαστής μόδας Martin Margiela ανακοίνωσε την επιστροφή του – ως καλλιτέχνης. Ο Βέλγος, ο οποίος αποχώρησε από το σχέδιο μόδας το 2009, πρόκειται να εκθέσει στη γκαλερί Lafayette Anticipations στο Παρίσι.

Η έκθεση η οποία ονομάζεται απλά Martin Margiela, θα ανοίξει στις 15 Απριλίου και θα περιλαμβάνει μια συλλογή από γλυπτά, φωτογραφίες και εγκαταστάσεις του, όλα προηγουμένως αθέατα στο κοινό.

«Αυτή η έκθεση γιορτάζει την ιδέα ότι ο Martin Margiela ήταν πάντα καλλιτέχνης, του οποίου το έργο έχει παίξει ρόλο, εντός και εκτός του κόσμου της τέχνης», δήλωσε η γκαλερί. «[Αυτός] μας έκανε πάντα να κοιτάμε τα πράγματα με φρέσκια ματιά. Πηγαίνοντας ενάντια στο ρεύμα καλλιέργησε μια εμμονή για τους διακριτικούς ανθρώπους, τα εγκαταλελειμμένα αντικείμενα και τα ξεχασμένα μέρη και γεγονότα, προσφέροντάς τους ένα νέο αξίωμα. ”

Getty Images

Ο Margiela αποφοίτησε από τη Βασιλική Ακαδημία Καλών Τεχνών της Αμβέρσας το 1979 και εργάστηκε για τον Jean Paul Gaultier απο το 1984 έως 1987 προτού ξεκινήσει το label μόδας του, Maison Martin Margiela (γνωστό τώρα ως Maison Margiela).

Τα σχέδια του Margiela ήταν μεταμοντέρνα και αντισυμβατικά. Θα χώριζε τα ρούχα που είχαν φορεθεί προηγουμένως και τα έφτιαχνε από την αρχη χρησιμοποιώντας τεχνικές όπως λεύκανση και κοπή. Θα άφηνε εκτεθειμένα νήματα στα σχέδιά του, υπογραμμίζοντας τον ρόλο του ατελιέ στη διαδικασία παραγωγής. Το σήμα κατατεθέν του, το “wig jacket”, ήταν ένα εξαιρετικό παράδειγμα αυτού του είδους επαναστατικής αποδόμησης: μια απόδοση ενός γούνινου παλτό με ξανθά ακρυλικά μαλλιά που χρειάστηκαν 51 ώρες για να ραφτούν μαζί.

Getty Images

Ο ίδιος ο Margiela ήταν ένα αίνιγμα. Σε έντονη αντίθεση με τους μεγάλους σχεδιαστές της εποχής οι οποίοι χρησιμοποιούσαν την εικόνα τους στο εμπορικό τους σήμα, εκείνος επέμεινε να μην τραβηχτούν φωτογραφίες του, δεν έδινε συνεντεύξεις πρόσωπο με πρόσωπο και δεν εμφανιζόταν ποτέ στο τέλος των επιδείξεών του. Το 2011, είπε στην Independent, μέσω φαξ, «προτιμούμε να επικεντρωθούμε στα ρούχα και όχι σε ό, τι υπάρχει γύρω τους στα μέσα ενημέρωσης».

Το flagship κατάστημά του στις Βρυξέλλες ήταν βαμμένο εντελώς λευκό και ένα από τα χαρακτηριστικά του ήταν η ανώνυμη λευκή ετικέτα ραμμένη στα ρούχα του. Αρνήθηκε το δέλεαρ του σούπερ σταρ, παραμένοντας σε μεγάλο βαθμό αόρατος.

Advertisement - Continue Reading Below
Advertisement - Continue Reading Below