Ο βαθμός στον οποίο οι Ιάπωνες σχεδιαστές έχουν διαμορφώσει το τοπίο της μόδας της Ευρώπης είναι τόσο σημαντικός, που είναι δύσκολο να μην χαρακτηρίσουμε την καλλιτεχνική τους ματιά διαχρονική. Όταν ο νεαρός Kenzo Takada έφτασε για πρώτη φορά στο Παρίσι το 1965, έφερε μαζί του και την ασιατική κουλτούρα. Η επιτυχία που κέρδισε κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του ’70 και μετά, έδωσε πράσινο φως σε ένα κύμα ιαπωνικών ταλέντων, που έφτασε στην Ευρώπη για να αλλάξουν τον τρόπο που παίζεται το σχεδιαστικό παιχνίδι στις πρωτεύουσες της μόδας. Ανάμεσά τους ήταν ο Kansai Yamamoto, ο οποίος παρουσίασε την πρώτη συλλογή του στο Λονδίνο το 1971.
Οι δύο σχεδιαστές αξιοποίησαν στο έπακρο την κουλτούρα τους. «Και οι δύο έφεραν επανάσταση στη μόδα μέσω των πολύχρωμων και πρακτικά εξωφρενικών απόψεων τους», λέει ο Felipe Oliveira Baptista, επικεφαλής δημιουργικός διευθυντής του Kenzo. «Με τους δικούς τους διακριτικούς τρόπους, ήταν οι πρωτοπόροι στη συγχώνευση ανατολικών και δυτικών πολιτισμών».
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Ο Felipe έπλεξε την κληρονομιά των δύο ιαπωνικών σχεδιαστών για να δημιουργήσει μια συλλογή, που περιλαμβάνει ανδρικά και γυναικεία ρούχα καθώς και αξεσουάρ. Η ιδεά αυτή της δημιουργικής συγχώνευσης ξεκίνησε μετά την άφιξή του στον οίκο τον Ιούλιο του 2019, όταν «άρχισε αμέσως να σκέφτεται καλλιτέχνες και σχεδιαστές με τα οποίους θα ήθελε να συνεργαστεί», λέει. «Μία από τις ιδέες που ήρθε αμέσως στο μυαλό μου ήταν η συνεργασία μεταξύ Kenzo και Kansai Yamamoto.»
Αντίστοιχα, ο Felipe ξεκίνησε να εντοπίζει τα κοινά σημεία των δύο οίκων με τα οποία θα συνθέσει τη συλλογή. Ακόμα κι αν δεν είσαι λάτρης των ρούχων τους, θα μπορούσες να καταλάβεις ότι «είχαν εμμονή με τα ζώα και ότι και οι δύο βασίζονταν αδιάκοπα στην παραδοσιακή αναπαράσταση των ζώων μέσω της ιαπωνικής τέχνης», λέει ο Felipe.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Για την καλύτερη απεικόνιση της συλλογής, ο Felipe προσέλαβε την φωτογράφο Raffaele Cariou, η οποία «ακολούθησε μια ομάδα νεαρών παρισινών καλλιτεχνών: ηθοποιοί, φωτογράφοι, μοντέλα», φωτογραφίζοντας τους στους δρόμους, σε κλαμπς, ακόμη και στο κρεβάτι. «Θέλαμε να διατηρήσουμε τα πράγματα αυθεντικά, ωμά και αυθόρμητα», λέει ο Felipe.
Λαμβάνοντας υπόψη τους αιφνίδιους θανάτους των ιδρυτών των οίκων, Kenzo και Kansai νωρίτερα τους έτους, το τελικό αποτέλεσμα πρέπει να αντικατοπτρίζει το πώς και οι δύο «αφιέρωσαν τη ζωή τους στη χαρά που δίνει στον κόσμο η δουλειά τους». Καθ ‘όλη τη διάρκεια της σταδιοδρομίας τους, υποστήριζαν την περιστασιακή αφθονία και την ωμή ειλικρίνεια της μόδας, δημιουργώντας ρούχα με μια αίσθηση ευτυχίας, «μια πραγματική γιορτή της ζωής», λέει ο Felipe. «Πιστεύω ότι πιθανότατα έτσι θα ήθελαν να τους θυμόμαστε στο μέλλον.»