Πριγκίπισσα της Disney, κατεστραμμένη από εθισμούς μεσήλιξ, όπως στην καινούρια της ταινία «Το Τραγούδι του Χιλμπίλι»), μαχόμενη δημοσιογράφος και η γυναίκα που λατρεύει ο Σούπερμαν.
Δεν υπάρχει ρόλος με τον οποίο η Εϊμι Ανταμς διστάζει να αναμετρηθεί.

Φωτογραφία: Liz Collins, Trunkarchive.com

Θυμάμαι σαν να ήταν χθες τη μέρα που συνάντησα την Έιμι Άνταμς στη Μαδρίτη. Ήταν το 2007, λίγο προτού βγει στις αίθουσες η ταινία της «Enchanted» και παρόλο που η Άνταμς ήταν 33 χρόνων, με το κατάλληλο φως περνούσε άνετα για 18. Ήταν απλή, ντυμένη σαν φοιτήτρια, με τα ολόισια μακριά κόκκινα μαλλιά της μαζεμένα αλογοουρά, καθόλου μακιγιαρισμένη, με αγγελική φωνή – ο ορισμός αυτού που οι Αγγλοσάξονες αποκαλούν «soft spoken». Αν υπήρχε μια ηθοποιός που άνετα θα ταύτιζες με πριγκίπισσα της Disney, ήταν αυτή. Fast forward στο φινάλε του 2020 και η πριγκίπισσα που υποδύθηκε στο «Enchanted» είναι έτοιμη, δέκα χρόνια μετά το «και ζήσαν αυτοί καλά κι εμείς καλύτερα» στο παραμύθι της, να αμφισβητήσει την ευτυχία της και να αναποδογυρίσει τον κόσμο της. Βέβαια, το «Disenchanted» μπήκε στον πάγο, όπως και τόσες άλλες παραγωγές, εξαιτίας της πανδημίας και μέχρι να αρχίσουν τα γυρίσματα ίσως η ΈΙμι να έχει στα χέρια της ένα Όσκαρ.
Αλήθεια, ποιος θα μπορούσε να φανταστεί το 2007 ότι η πρωταγωνίστρια ενός παραμυθένιου μιούζικαλ θα γινόταν μία από τις σπουδαιότερες ηθοποιούς στο Χόλιγουντ, θα προτεινόταν για ακόμη πέντε Όσκαρ («Doubt», «The Fighter», «The Master», «Οδηγός Διαπλοκής», «Vice», ενώ ήδη είχε μία υποψηφιότητα το 2005 για το «Junebug») και θα έσπαγε ταμεία ως Λόις Λέιν στις ταινίες με ήρωα τον Σούπερμαν; Όλα δείχνουν ότι το 2021 ίσως τη βρει όχι απλώς με μία ακόμη υποψηφιότητα, αλλά και με το ίδιο το αγαλματίδιο για την ερμηνεία της στην ταινία «Το τραγούδι του Χιλμπίλι», στο ρόλο μιας γυναίκας που γίνεται μητέρα στο τέλος της εφηβείας και μεγαλώνει τα παιδιά της καθώς παλεύει με τον εθισμό της στα ναρκωτικά. Δεν είναι η πρώτη φορά που η ηθοποιός αναμετριέται με μια τσακισμένη από τη ζωή ηρωίδα. Στα «Αιχμηρά αντικείμενα», υπέροχη τηλεοπτική μεταφορά του βιβλίου της Τζίλιαν Φλιν, υποδύθηκε την Καμίλ, μια δημοσιογράφο εθισμένη στον αυτοτραυματισμό που στρέφεται στο ποτό για να κατευνάσει τους δαίμονές της. «Η Έιμι είναι μια μπαλαρίνα με σκελετό από ατσάλι», δήλωσε η Φλιν ενθουσιασμένη με τον τρόπο που η Άνταμς ενσάρκωσε την ηρωίδα της. «Υπάρχει κάτι το απελευθερωτικό στο να υποδύεσαι κάποιον που είναι χάλια. Αλλά ο πόνος της φτάνει σε τέτοιο βάθος που με δυσκόλεψε. Ένιωσα όμως ότι έπρεπε να αφεθώ να τον νιώσω γιατί ήταν πολλοί οι αναγνώστες που συγκινήθηκαν βαθιά από αυτό το βιβλίο», είχε δηλώσει λίγο μετά τα γυρίσματα η εξαιρετική ηθοποιός. Οι τσακισμένες από τους εθισμούς, σκοτεινές ηρωίδες μοιάζει να την κυνηγούν. Στην κινηματογραφική μεταφορά του μυθιστορήματος του ΈΙ Τζέι Φιν «Η γυναίκα στο παράθυρο» υποδύεται μια αλκοολική, αγοραφοβική γυναίκα που κάνει κατάχρηση φαρμάκων. «Υπάρχει μεγάλη αλήθεια στο σκοτάδι και τη θλίψη και είμαι έτοιμη να τα εξερευνήσω με έναν διαφορετικό τρόπο.Παλιότερα σκεφτόμουν ότι δεν θα άρεσα στο κοινό ή ότι θα με περνούσαν για τρελή. Τώρα ξέρω πως μπορώ να βρω το δρόμο μου μέσα από το δικό μου σκοτάδι χωρίς να το αφήσω να με καταπιεί. Μέσα από τη δουλειά μου μπορώ να επισκεφτώ τα σκοτάδια χωρίς να αναγκάζομαι να μένω εκεί».
Στην πραγματικότητα, η Έιμι δεν θα μπορούσε να στέκεται πιο μακριά από τις διαλυμένες ηρωίδες που χρειάστηκε κατά καιρούς να υποδυθεί. Ο γάμος της με τον επίσης καλλιτέχνη Ντάρεν Λε Γκάλο μετρά πέντε χρόνια, η σχέση τους 15, ενώ το 2010 γεννήθηκε η κόρη τους Αβιάνα (από την πόλη Αβιάνο στην Ιταλία, περίπου 100 χιλιόμετρα από τη γενέθλια πόλη της Έιμι, τη Βιτσέντσα).«Πιστεύω ότι όσα περισσότερα ξέρει για μένα το κοινό τόσο λιγότερο θα αφεθεί στους ρόλους μου. Πάντως στο σπίτι φοράω ελάχιστο μέικ απ, γιατί όταν η κόρη μου ήταν μικρότερη, μου είπε μια μέρα: “Μοιάζεις με την Έιμι Άνταμς, ενώ εγώ θέλω να είσαι απλώς η μαμά μου”».

Η Έιμι Άνταμς με τον σύζυγό της Ντάρεν Λε Γκάλο και την κόρη τους Αβιάνα.

Η Άνταμς, ως παιδί χωρισμένων γονιών, κατανοεί απόλυτα την ανάγκη των παιδιών να έχουν πρότυπα. Ο πατέρας της, που είναι επαγγελματίας τραγουδιστής, την ενέπνευσε να ασχοληθεί με το τραγούδι. Η μητέρα της, πάλι, την επηρέασε με διαφορετικό τρόπο. «Η μητέρα μου ήξερε πολύ καλά ποια είναι, κάτι που με ενέπνευσε πολύ περισσότερο στην ενήλικη ζωή μου απ’ ό,τι όταν ήμουν παιδί. Θυμάμαι όταν ήμουν μικρή να της λέω: “Μαμά, μπορείς σε παρακαλώ να μην εμφανιστείς μπροστά στους φίλους με τη στυλάτη φόρμα σου και τα μαλλιά καρφάκια;”». Κι έτσι τώρα η Άνταμς προσπαθεί όχι μόνο να ευχαριστήσει την κόρη της, αλλά και να περνά όσο περισσότερο χρόνο μπορεί μαζί της. Με το σύζυγό της ήταν πολλά χρόνια ζευγάρι προτού παντρευτούν – εκείνος έχει βάλει στην άκρη την καριέρα του για τη δική της και την ακολουθεί παντού στα ταξίδια της για γυρίσματα και προώθηση των ταινιών της. «Έχει κάνει πολλές θυσίες για την οικογένειά μας. Ταξιδεύει μαζί μου και κάνει ό,τι μπορεί για να είμαστε μια ενωμένη οικογένεια. Είναι εξαιρετικός στη φροντίδα του νοικοκυριού μας, πράγμα που ξενίζει κάποιους. Γιατί όταν ένας άνδρας αναλαμβάνει την ευθύνη του σπιτιού να απειλείται η αρρενωπότητά του; Γενικά, ο άνδρας μου είναι πολύ αισιόδοξος, ενώ εγώ θεωρώ τον εαυτό μου κυνική και ρεαλίστρια. Θυμάμαι, όταν γύριζα τα “Νυχτόβια πλάσματα”, όπου υποδύομαι μια δυναμική γυναίκα που απατά το σύζυγό της (σ.σ.: τον υποδύεται ο Τζέικ Τζίλενχαλ), σχολίασα ότι οι καβγάδες μας με τον Τζέικ έμοιαζαν τόσο οικείοι! “Ναι, μου φάνηκαν αληθινοί, ήταν σαν να βλέπω εφιάλτη!” συμφώνησε. Είμαι πολύ ευθύς τύπος και έχω πει στο σύζυγό μου βλέποντας τα έργα του: “Ξέρεις κάτι; Μπορείς να τα καταφέρεις και καλύτερα” – ακριβώς όπως έκανε η ηρωίδα μου στην ταινία. Μαθαίνω πολλά από τους χαρακτήρες που υποδύομαι, και ο ρόλος στα “Νυχτόβια πλάσματα” μου θύμισε ότι το να μένεις σε μια σχέση είναι πολύ πιο σημαντικό από τις στιγμές που νιώθεις ότι δεν αντέχεις άλλο. “Θα βρούμε την άκρη”, είναι αυτό που πάντα λέω στον εαυτό μου».
Μερικά χρόνια πριν, το 2016, η Άνταμς βρέθηκε στο Λονδίνο για την πρεμιέρα της ταινίας του Ντενί Βιλνέβ «Η άφιξη». Το ντροπαλό 33χρονο κοριτσάκι που θυμόμουν στη Μαδρίτη είχε δώσει τη θέση του σε μια σεξοβόμβα μέσα σε μια λευκή τουαλέτα με αποκαλυπτικό ντεκολτέ που θα ήταν πολύ εύκολο να την προδώσει. Και την πρόδωσε, κάτι που την οδήγησε να δηλώσει: «Ελπίζω ότι θα καταφέρουμε να φτάσουμε κάποτε στο σημείο που θα παίρνει κανείς στα σοβαρά μια γυναίκα άσχετα από το εύρος του ντεκολτέ στο φόρεμά της». Θυμάμαι να διαβάζω την αποστομωτική απάντησή της στα σχόλια που ακολούθησαν εκείνη την εμφάνιση και να σκέφτομαι πως, ναι, αυτή μπορεί να είναι η ηρωίδα μιας νέας εποχής.

Ενδεικτική φιλμογραφία και τηλεοπτικές σειρές

The Master (2012)
Φανταστική και υποψήφια για Όσκαρ στο αριστούργημα του Πολ Τόμας Άντερσον με τον Χοακίν Φίνιξ και τον πρόωρα χαμένο Φίλιπ Σίμουρ Χόφμαν.

Οδηγός διαπλοκής (2013)

Πιο σέξι από ποτέ και υποψήφια για Όσκαρ με συμπρωταγωνιστές τους Κρίστιαν Μπέιλ, Μπράντλεϊ Κούπερ και Τζένιφερ Λόρενς στην ταινία που σκηνοθέτησε ο Ντέιβιντ Ο’Ράσελ.

Man of Steel (2013)
O ρόλος της δυναμικής Λόις Λέιν πλάι στον Superman Χένρι Καβίλ σε αυτή την ταινία την οδήγησε στη μεγαλύτερη εισπρακτική της επιτυχία, «Batman vs Superman: Dawn of Justice» (2016).

H Άφιξη (2016)
H δραματική ταινία επιστημονικής φαντασίας του Ντενί Βιλνέβ. Ποητική και αλληγορική με συμπρωταγωνιστή της τον Τζέρεμι Ρένερ.

Νυκτόβια Πλάσματα (2016)
Μια ταινία του Τομ Φορντ με συμπρωταγωνιστή της τον Τζέικ Τζίλενχαλ.

Αιχμηρά αντικείμενα (2018)


«Υπάρχει κάτι πολύ απελευθερωτικό στο να υποδύεσαι κάποια που είναι χάλια», είχε πει για την Καμίλ, το ρόλο της στην τηλεοπτική μεταφορά του βιβλίου της Τζίλιαν Φλιν.

Το Τραγούδι του Χιλμπίλι (2020)

Πλάι στην Γκλεν Κλόουζ, με την οποία αναμένεται να είναι συνυποψήφιες για Όσκαρ.

Η γυναίκα στο παράθυρο (2020)


Με τον Γκάρι ‘Ολντμαν στην κινηματογραφική μεταφορά του ψυχολογικού θρίλερ του Έι Τζέι Φιν, το οποίο σκηνοθέτησε ο Τζο Ράιτ.

 

Advertisement - Continue Reading Below
Advertisement - Continue Reading Below