Τον περασμένο μήνα η Carmen Zolman, διευθύντρια σχεδιασμού ενδυμάτων της Nike, παρουσίασε μέσω ZOOM την καινούρια καινοτόμα συλλογή της αθλητικής μάρκας με τη συντροφιά δύο μοντέλων που περίμεναν παιδί. «Επικεντρωνόμαστε σε ένα από τα πιο μεταβαλλόμενα στάδια της ζωής μιας γυναίκας: τη μητρότητα», δήλωσε η Zolman. Η νέα σειρά ένδυσης για εγκύους της Nike, η Nike (M), ήταν το πνευματικό τέκνο της εταιρείας, που αναπτύχθηκε για να καλύψει τις συγκεκριμένες αθλητικές ανάγκες των γυναικών.
«Εργαζόμαστε για το συγκεκριμένο project για πάνω από 3 έτη, αλλά ήταν πολύ πιο σημαντικό να το κάνουμε σωστά από το να το βγάλουμε γρήγορα στην αγορά», εξήγησε η Zolman.
Τα τελευταία χρόνια, η Zolman και η ομάδα της έχουν ερευνήσει και σχεδιάσει μια capsule συλλογή τεσσάρων τεμαχίων που θα προσαρμόζονταν στο μεταβαλλόμενο σώμα μιας γυναίκας πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την εγκυμοσύνη. Η συλλογή περιλαμβάνει ένα αθλητικό σουτιέν που επιτρέπει τον εύκολο θηλασμό, ένα κολάν, ένα tank top και ένα πανωφόρι από fleece με επιπλέον χώρο, κατάλληλο για όλα τα στάδια της εγκυμοσύνης.
«Η Nike (M) είναι ένα πολύ προσωπικό έργο για μένα, όχι μόνο ως μητέρα, αλλά ως κάποια που στοχεύει στην καινοτομία των γυναικών», δήλωσε η Zolman. Η συλλογή Victory Swim 2019, μια σειρά από mix-and-match τουνίκ, κολάν κολύμβησης και hijab, καθώς και μια συλλογή χωρίς μεγέθη που κυκλοφόρησε επίσης πέρυσι, είναι κάποια παραδείγματα της δέσμευσης του αθλητικού κολοσσού για διαφοροποίηση των γυναικών στα αθλητικά ρούχα.
Ενώ άλλες εταιρείες αθλητικών ρούχων δέχθηκαν πυρά για μια προσέγγιση «ροζ και συρρικνωμένη» στα γυναικεία ενδύματα, η Zolman εξήγησε ότι η δημιουργία μη πρακτικών αθλητικών ενδυμάτων για την εγκυμοσύνη απλά δεν λειτουργεί. Πριν από δέκα χρόνια, αντιμετώπισε κι η ίδια τις δικές της ανασφάλειες. Ως δραστήρια μαμά, βρίσκει ότι τα ρούχα μητρότητας δεν ταιριάζουν αρκετά με το μεταβαλλόμενο σώμα της ή δεν πληρούν τις απαιτήσεις απόδοσης του δυναμικού τρόπου ζωής της. «Η Nike (M) αναπτύχθηκε για να γιορτάσει το γυναικείο σώμα, όχι για να το κρύψει, να το μεταμφιέσει ή να το αγνοήσει», είπε.
Ενώ στην οικογένεια της Nike βρίσκονται κορυφαίοι αθλητές και αθλήτριες στον κόσμο, η Nike (M) ελπίζει να αντιμετωπίσει ένα ευρύ φάσμα φυσικής κατάστασης των γυναικών – από τη συμμετοχή σε διεθνείς αγώνες μέχρι απλές βόλτες στη γειτονιά.
Για να το επιτύχει αυτό, η ομάδα ανέλυσε περισσότερες από 150.000 γυναικείες προσωπικότητες σε όλο τον κόσμο και διεξήγαγε μελέτες με 30 έγκυες και λεχώνες αθλήτριες. Δοκίμασαν 70 υλικά για να ελέγξουν τις δυνατότητες τεντώματος, ανάκτησης και απορρόφησης ιδρώτα προτού καταλήξουν στην τελική συλλογή – αυτό που η Zolman περιγράφει ως ένα ύφασμα απαλό στην αφή και διαισθητικό για το σώμα μιας γυναίκας. Η τελευταία τεχνολογία απόδοσης της Nike, ένα αυτο-εξατμιζόμενο ύφασμα, θα βοηθήσει στην άρνηση της ορατότητας της υγρασίας κατά τη διάρκεια της φάσης θηλασμού.
“Η εγκυμοσύνη δεν είναι μόνο μια περίοδος εννέα μηνών για την οποία μιλάμε. Για πολλές γυναίκες, αν έχουν δύο έως τρία παιδιά, κάτι που δεν είναι καθόλου πρωτόγνωρο με βάση το μέσο όρο, αυτό μπορεί να είναι ένα ταξίδι 7 έως 10 ετών πριν και μετά τη γέννα. Η Nike θέλει να είναι εκεί για όλα τα στάδια της αθλητικής ζωής μιας γυναίκας, συμπεριλαμβανομένης της εγκυμοσύνης και της μητρότητας”, δήλωσε η Zolman.“Δεν είναι μόνο σημαντικό να κάνεις παγκόσμια ρεκόρ και να κερδίζεις αγώνες. Μερικές φορές χρειάζεσαι μόνο να ενθαρρύνεις κάποιες γυναίκες να φτάσουν στην εκκίνηση.”
Η συλλογή Nike (M) είναι ήδη διαθέσιμη προς πώληση.