Στο πλαίσιο των αυξανόμενων περιβαλλοντικών και κοινωνικών προκλήσεων, η L’Oréal επιταχύνει τον μετασχηματισμό της προς ένα επιχειρηματικό μοντέλο, που σέβεται τα όρια του πλανήτη και ενισχύει τις δεσμεύσεις για τη βιωσιμότητα και την κοινωνική ενσωμάτωση. Το νέο πρόγραμμα βιωσιμότητας με τίτλο «L’Oréal for the future» καθώς και οι νέες φιλοδοξίες του Ομίλου για το 2030 παρουσιάστηκαν στις 26 Ιουνίου 2020, στο πλαίσιο της διεθνούς ψηφιακής Συνέντευξης Τύπου του Ομίλου L’Oréal.
Μετά την παρουσίαση αυτής της στρατηγικής, ο Διευθυντής Operations της L’Oréal Hellas εξηγεί στο marieclaire.gr τους τρόπους με τους οποίους αυτή έχει αρχίσει να υλοποιείται ήδη στην Ελλάδα, ενώ τονίζει πως το κοινό μέλλον είναι καθήκον όλων.
Μπορεί η ομορφιά να είναι βιώσιμη; Με ποιους τρόπους συμβάλλει ο Όμιλος L’Oréal σε ένα πιο βιώσιμο περιβάλλον;
«Η ομορφιά μπορεί και οφείλει να είναι βιώσιμη. Οι περιβαλλοντικές και κοινωνικές προκλήσεις αυξάνονται μέρα με τη μέρα, οπότε η βιωσιμότητα αποτελεί μονόδρομο για όλους. Στο πλαίσιο αυτό, η L’Oréal έχει δεσμευτεί να προχωρήσει σε ένα ριζικό μετασχηματισμό, που είναι απαραίτητος για να εξασφαλίσουμε ένα βιώσιμο μέλλον. Λαμβάνοντας μάλιστα υπόψιν μας την πρόσφατη κρίση που προκλήθηκε παγκοσμίως λόγω της πανδημίας Covid-19, είναι σημαντικό να μην επιτρέψουμε να μετατοπιστεί η εστίαση της προσοχής όλων από την οικολογική μετάβαση, η οποία είναι ζωτικής σημασίας για τον κόσμο του αύριο. Έτσι λοιπόν, το πρόγραμμα L’Oréal for the Future αποτελεί τη νέα φιλόδοξη δέσμευση του Ομίλου μας για βιωσιμότητα προς το 2030 και αποτελεί συνέχεια του πρώτου προγράμματος βιωσιμότητας της L’Oréal, Sharing Beauty with All, το οποίο ξεκίνησε το 2013 και ολοκληρώθηκε φέτος.
Το πρόγραμμα «L’Oréal for the Future» βασίζεται σε τρεις πυλώνες: Μετασχηματισμό του επιχειρηματικού μας μοντέλου με στόχο τον σεβασμό των ορίων του πλανήτη. Ενδυνάμωση του οικοσυστήματός μας, βοηθώντας στη μετάβαση προς ένα πιο βιώσιμο κόσμο. Συμβολή στην επίλυση των παγκόσμιων προκλήσεων, μέσα από τη στήριξη κοινωνικών και περιβαλλοντικών αναγκών.»
Είναι γνωστό, ωστόσο, ότι οι φιλοπεριβαλλοντικές πολιτικές συχνά ανεβάζουν το κόστος παραγωγής…
«Σήμερα οι εταιρείες πρέπει να σκέφτονται την επιτυχία τους πέρα από την απλή οικονομική απόδοση. Πρέπει να διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην αντιμετώπιση όλων των περιβαλλοντικών και κοινωνικών προκλήσεων που αντιμετωπίζει ο κόσμος.
Για αυτό και ο βαθμός δυσκολίας δεν αποτέλεσε ποτέ τροχοπέδη για εμάς. Στη L’Oréal, μοιραζόμαστε έναν κοινό σκοπό: να δημιουργούμε την ομορφιά που κινεί τον κόσμο, οπότε είμαστε διατεθειμένοι να κάνουμε όλες τις αλλαγές που χρειάζονται για να είμαστε πάντα πιστοί στο σκοπό αυτό. Ήδη από το 2013, όταν ανακοινώσαμε την πρώτη γενιά των φιλοδοξιών μας, θέσαμε στόχους που τότε φάνταζαν άπιαστοι, αλλά σήμερα τους έχουμε όλους ξεπεράσει. Και το κάναμε αυτό, καταφέρνοντας να μειώσουμε το περιβαλλοντικό μας αποτύπωμα, ενώ παράλληλα θέσαμε την αειφορία στο επίκεντρο της δραστηριότητάς μας.»
Μπορεί ένα προϊόν να σέβεται τον πλανήτη και ταυτόχρονα να διατηρεί την ποιότητά του σε υψηλό επίπεδο; Είναι εφικτό ένα πολυτελές προϊόν να σχεδιαστεί και να δημιουργηθεί με έναν πιο βιώσιμο τρόπο, αλλά να είναι το ίδιο ελκυστικό;
«Φυσικά και μπορεί και αυτό το έχουμε ήδη αποδείξει καθώς το 2020, το 95% των προϊόντων μας βελτίωσε το περιβαλλοντικό ή κοινωνικό προφίλ τους, εξασφαλίζοντας σε κάθε περίπτωση την ποιότητά του.
Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της Biotherm. Η προσέγγιση της Biotherm για τη βιωσιμότητα βασίζεται στην πεποίθηση ότι αξιοποιώντας την επιστήμη και την τεχνολογία για την ενίσχυση της ακατέργαστης δύναμης της φύσης, μπορεί να δημιουργήσει πολυτελή και αποτελεσματικά προϊόντα, που προστατεύουν το δέρμα, ενώ ταυτόχρονα σέβονται τον πλανήτη. Το καλύτερο παράδειγμα αυτής της φιλοσοφίας είναι το βασικό συστατικό της μάρκας, το Life Plankton ™, που βρίσκεται σήμερα σε σχεδόν όλα τα προϊόντα Biotherm και με την υψηλότερη συγκέντρωση 5% στο εμβληματικό Life Plankton ™ Elixir της Biotherm.»
Πόσο σημαντικό είναι να επιλέγουν οι καταναλωτές προϊόντα που μειώνουν το αποτύπωμά τους στο περιβάλλον; Με βάση την εμπειρία σας, πόσο εύκολο είναι να αλλάξουν συνήθειες οι καταναλωτές ειδικά σε ό,τι αφορά προϊόντα που χρησιμοποιούν καθημερινά; Πιστεύετε ότι είναι σημαντικό οι εταιρείες να δίνουν περισσότερα κίνητρα στους καταναλωτές; Για παράδειγμα, μέσα από δράσεις που έχουν σαν στόχο την προστασία του περιβάλλοντος, στις οποίες συμμετέχουν και οι ίδιοι οι καταναλωτές;
«Όσα περισσότερα γνωρίζουν οι καταναλωτές, τόσο καλύτερα μπορούν να δράσουν – και το κάνουν όταν έχουν την κατάλληλη ενημέρωση και τα απαραίτητα εργαλεία. Γι’ αυτό το λόγο, ταυτόχρονα με το δικό μας μετασχηματισμό, θέλουμε να εμπνεύσουμε και να ενδυναμώσουμε και τους καταναλωτές μας να λάβουν και οι ίδιοι δράση. Για να βοηθήσουμε λοιπόν τους 1,5 δισεκατομμύρια καταναλωτές μας να κάνουν πιο βιώσιμες επιλογές, αναπτύξαμε ένα μηχανισμό Σήμανσης του Περιβαλλοντικού και Κοινωνικού Αντικτύπου των προϊόντων μας. Η σήμανση, η οποία έχει εγκριθεί από ανεξάρτητους επιστημονικούς εμπειρογνώμονες, θα περιλαμβάνει μια βαθμολογία σε κλίμακα από το Α έως το Ε, με ένα προϊόν «Α» να θεωρείται «το καλύτερο στην κατηγορία» όσον αφορά στον περιβαλλοντικό και κοινωνικό του αντίκτυπο.»
Πόσο εξοικειωμένοι θεωρείτε πως είμαστε στην Ελλάδα ως προς την προστασία του περιβάλλοντος;
«Η ευαισθητοποίηση γύρω από το περιβάλλον αυξάνεται με ταχύτατους ρυθμούς τόσο σε τοπικό όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο. Από την πλευρά μας, ως L’Oréal Hellas συμμετέχουμε ενεργά στην προσπάθεια βιώσιμου μετασχηματισμού του Ομίλου και μέσα από αυτόν στην εκπαίδευση, ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των Ελλήνων καταναλωτών στο ζήτημα αυτό.
Ήδη, στο πλαίσιο της πρώτης φάσης του ταξιδιού προς ένα βιώσιμο μέλλον για όλους και μέσω του προγράμματος Sharing Beauty with All, θέσαμε πολύ φιλόδοξους στόχους για τη λειτουργία μας στην Ελλάδα. Έτσι, μέχρι το 2019 μειώσαμε στην Ελλάδα κατά 100% τις εκπομπές CO2, κατά 61% την κατανάλωση νερού και κατά 68% την παραγωγή αποβλήτων. Ένα από τα πιο πρόσφατα παραδείγματα μάλιστα, αποτελεί το γεγονός ότι πλέον πραγματοποιούμε τις μεταφορές των προϊόντων μας στο κέντρο της πόλης μέσω της χρήσης ενός ηλεκτρικού φορτηγού. Θέλουμε σαν εταιρεία ομορφιάς να ομορφύνουμε την Αθήνα μας, μηδενίζοντας τις εκπομπές άνθρακα και βελτιώνοντας το περιβαλλοντικό μας αποτύπωμα.
Και φυσικά δε θα σταματήσουμε εκεί. Η L’Oréal έχει δεσμευτεί σε μια διαδικασία συνεχούς, σταδιακής βελτίωσης και στο πλαίσιο της νέας αυτής δέσμευσης, η L’Oréal Hellas θα ακολουθήσει πιστά τις προτεραιότητες που ορίζονται από το νέο πρόγραμμα βιωσιμότητας L’Oréal for the Future, με τοπικές δράσεις περιβαλλοντικού και κοινωνικού χαρακτήρα προς το 2030, που θα ανακοινώσουμε σύντομα.»
Γιατί είναι ορθό όλες οι εταιρείες να ακολουθήσουν το μοντέλο λειτουργίας του Ομίλου L’Oréal;
«Οι περισσότερες μεγάλες εταιρείες συμμετέχουν σε γενικές γραμμές σε αυτήν τη διαδικασία μετασχηματισμού και η καθεμία το κάνει με βάσει των ικανοτήτων και συνθηκών της. Μην ξεχνάμε ότι ο δρόμος είναι μακρύς και δύσκολος αλλά η πορεία μας ξεκάθαρη. Πρέπει να έχουμε κατά νου ότι έχουν να γίνουν ακόμη πολλά. Εταιρείες, Δημόσιες Αρχές και οργανισμοί, κανείς δεν μπορεί να πολεμήσει μόνος την κλιματική αλλαγή ή την κοινωνική αδικία. Το κοινό μέλλον είναι καθήκον όλων: για να είμαστε όλο και περισσότεροι να το υπερασπιστούμε, ας αποδείξουμε καθημερινά ότι η οικονομική ανάκαμψη πρέπει να είναι περιβαλλοντική και κοινωνική.»