Το “Checking Invoices” είναι ένα ξεχωριστό duo-project, που στοχεύει στη στυλιστική αυθάδεια με incognito ταυτότητα. Δεν είναι κάτι παραπάνω από μια επιτυχημένη δουλειά, που πίσω της κρύβονται δυο γνωστοί άγνωστοι επαγγελματίες της βιομηχανίας της μόδας, έχοντας ως τέρμινο σκοπό την αναπαράσταση μιας διαφορετικής πλευράς του στυλ.
Δεν οικειοποιήθηκαν το όραμα ενός style icon, αλλά παρουσιάστηκαν στο ευρύ κοινό όταν η βιομηχανία της μόδας βρισκόταν σε καλλιτεχνική ανομβρία. Κι αυτό ήταν που προκάλεσε έκπληξη, δημιουργώντας, εν αγνοία τους, τη no face εποχή!
Αρχικά, μπορείτε να περιγράψετε τι είναι το Checking Invoices;
Το Checking Invoices είναι ένα λογαριασμός στο Instagram, που διευθύνεται από ένα ανώνυμο καλλιτεχνικό δίδυμο. Για περισσότερα, μπορείς να επισκεφτείς το λογαριασμό μας στο Instagram @checking_invoices
Πώς αποφασίσατε να δημιουργήσετε το project «Checking Invoices»;
Το project δημιουργήθηκε από δύο συγκατοίκους (ο Α και ο Β). Ο Α δεχόταν πολλά ρούχα από διαφορετικά brands για φωτογραφίσεις, οπότε ο B έπρεπε να τα φορέσει για να βοηθήσει στη δημιουργία μιας εικόνας. Ο Β δεν ήθελε να φανεί η ταυτότητά του, οπότε χρησιμοποιούσε ύφασμα για να καλύψει το πρόσωπό του. Μετά από λίγο καιρό, καταλήξαμε σε ένα αρχείο εικόνων ενός απρόσωπου χαρακτήρα με ρούχα υψηλής μόδας. Έτσι, ξεκίνησε η ιδέα! Αρχικά ως κάτι αστείο μεταξύ φίλων και στη συνέχεια εξελίχθηκε σε αυτό που είναι σήμερα.
Μόνο αφότου άρχισε να γίνεται ευρέως γνωστό το περιεχόμενο μας, συνειδητοποιήσαμε ότι ήμασταν μέρος μιας ευρύτερης τάσης, η οποία αν κι είχε ξεκινήσει πολύ νωρίτερα, κατάφερε να γνωστοποιηθεί εκείνη τη χρονική στιγμή, χάρις στη δύναμη των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και της γενικότερης επιθυμίας να αποκαλυφθεί.
Αυτό μπορεί να είναι μια απάντηση στην έννοια “Overdose of beauty” του Bogomir Doringer, κατά την οποία όλοι έχουν πάθει εμμονή με την εικόνα τους. Έτσι, παρουσιάζοντας, κάλλιστα, το άλλο άκρο, δημιουργείται κάποια υποτυπώδης σύγχυση. Αυτό κάνει το “Checking Invoices”!
Ξέρουμε ότι στην πραγματικότητα, η ομάδα αποτελείται από ένα στυλίστα και ένα κινηματογραφιστή, αλλά επιλέξατε να κρατήσετε την ταυτότητά σας προσωπική. Ποια είναι η σκέψη πίσω από αυτή την ιδέα;
Αυτή είναι η πιο συχνή ερώτηση και δεν έχουμε μια συγκεκριμένη απάντηση να δώσουμε. Δεν υπάρχει κάποια σκέψη πίσω από την ιδέα του Checking Invoices. Ξεκίνησε με αυτόν τον τρόπο και δεν βλέπουμε κάποιο λόγο να συνδέσουμε τον λογαριασμό μας στο Instagram με οποιοδήποτε όνομα, καθώς μιλά από μόνο του και αυτό είναι μέρος της επιτυχίας του. Το “no face” έγινε η ταυτότητά μας, οπότε δεν υπάρχει λόγος να αποκαλυφθεί η δική μας, ειδικά σ’ αυτό το σημείο. To Checking Invoices είναι ένα ανεξάρτητο project, η αρχή και το τέλος του είναι μέσα του και είναι πολύ διαφορετικό από αυτό που κάνουμε συνήθως ως μονάδες. Επίσης, με αυτόν τον τρόπο οποιοδήποτε άτομο μπορεί να ταυτιστεί με αυτόν τον ανώνυμο χαρακτήρα, οποιουδήποτε φύλου και οποιασδήποτε εθνικότητας.
Διαβάσαμε ότι και τα δύο μέλη του εδρεύουν στο Μιλάνο, αλλά είναι από την Ελλάδα. Γιατί διαλέξατε να ζήσετε στο εξωτερικό;
Είστε τόσο σίγουροι γι’αυτό; “Καλησπέρα σας, λοιπόν!” (γέλιο). Βρεθήκαμε στο Μιλάνο για σπουδές και εκεί ξεκίνησε η καριέρα μας. Δυστυχώς, η Ελλάδα δεν είχε μια αγορά που θα μπορούσε να μας στηρίξει.
Τι σάς αρέσει και τι όχι στη βιομηχανία της μόδας;
Μας αρέσει η δύναμη του κοστουμιού. Ο τρόπος, με τον οποίο ένα ύφασμα δημιουργεί μια ενδιαφέρουσα ιστορία γύρω του, δίνοντας πληροφορίες για το φύλο, την εποχή, την κοινωνική τάξη, κτλ, ενώ δημιουργεί έναν χαρακτήρα / προσωπικότητα. Άλλωστε είναι γνωστό πως ο τρόπος με τον οποίο ντυνόμαστε λέει τόσα πολλά για την κοινωνία και τον εαυτό μας.
Από την άλλη, θεωρούμε πως η βιομηχανία μόδας έχει εγκαταλείψει τη δημιουργικότητα της για χάρη του οικονομικού κέρδους, παραβλέποντας, συνεχώς, το ήθος της. Το σύστημα δεν είναι πλέον σταθερό και οι άνθρωποι της μόδας τείνουν να παίρνουν τον εαυτό τους πολύ σοβαρά.
Με μια γρήγορη ματιά στο feed του λογαριασμού, είναι εμφανές ότι το περιεχόμενό σας είναι κάπως περίεργο και χιουμοριστικό. Πώς αντιδράει ο κόσμος κατά τη διάρκεια των φωτογραφήσεών σας;
Όταν αποφασίσαμε για πρώτη φορά να βγούμε έξω και να φωτογραφηθούμε δημόσια, ντρεπόμασταν αρκετά, καθώς μια απρόσωπη μορφή μπορεί να προκαλέσει μεγάλη αντίδραση στον κόσμο. Ήταν αρκετά αμήχανο! Σιγά σιγά συνηθίσαμε και πλέον δεν υπάρχει κάποιο αίσθημα ντροπής. Οι αντιδράσεις των ανθρώπων ποικίλλουν, αλλά τις περισσότερες φορές γελούν, μας φωτογραφίζουν και προσπαθούν να μας μιλήσουν για να κατανοήσουν καλύτερα τι συμβαίνει και τι κάνουμε. Προσπαθούμε συχνά να χρησιμοποιήσουμε τις αντιδράσεις του κοινού στα βίντεό μας.
Έχετε δουλέψει με πολλά αξιόλογα brands, όπως Fendi, Trussardi και Farfetch. Ποια είναι τα κριτήρια για να επιτευχθεί μια τέτοια συνεργασία;
Αρχικά, θα πρέπει να μας αρέσει το brand και τα ρούχα του για να υπάρχει κάποιου είδους συνεργασία. Η βασική μας προϋπόθεση είναι η διατήρηση μιας δημιουργικής ελευθερίας. Μπορεί να είναι μια δουλειά με επαγγελματική βάση, αλλά πιστεύουμε ότι για να είναι επιτυχής και να δώσουμε τον καλύτερο εαυτό μας, πρέπει να είμαστε σε θέση να διασκεδάσουμε μέσα απ’ αυτό.
Ποια είναι η γνώμη σας για τους Έλληνες σχεδιαστές; Και ποιον ξεχωρίζετε;
Α: Πάντα θαύμαζα το brand Parthenis, ένας οίκος που υπήρχε από τη δεκαετία του ’70, αλλά παραμένει, μέχρι σήμερα, πολύ μοντέρνος και επίκαιρος. Θυμάμαι τη μαμά μου να φοράει ρούχα του brand τη δεκαετία του ’90 και σήμερα αρκετά κομμάτια της βρίσκονται στη συλλογή μου.
Β: Λατρεύω την εταιρεία SERAPIS! Σε μια εποχή με αμέτρητες εταιρείες ρούχων και ατελείωτων ιδεών, νομίζω ότι είναι πολύ σημαντικό για μια εταιρεία να επικεντρωθεί σε ένα θέμα και να πει μια συγκεκριμένη ιστορία, μέσω των ενδυμάτων, για κάτι που γνωρίζει ή θέλει να ανακαλύψει ο κόσμος. Προσθέτει μια επιπλέον αξία στο χώρο της μόδας, αφήνοντας παράλληλα μια προσωπική και ιδεατή σφραγίδα. Κατάφεραν να δημιουργήσουν μια πολύ ισχυρή ταυτότητα και μέσω μιας περιφερειακής προσέγγισης 360ᵒ – εκθέσεις, prints, έργα τέχνης κ.λπ. – καταφέρνει να επικοινωνεί με τον κόσμο, ο οποίος είναι πολύ συνδεδεμένος με την Ελλάδα.
Δυστυχώς, ο κορωνοϊός “χτύπησε” οικονομικά τo χώρο της μόδας, όπως κι άλλες βιομηχανίες. Πώς επηρέασε αυτό την δουλειά σας, ως content creator;
Φυσικά η κρίση έχει επηρεάσει τους πάντες και σίγουρα και τη βιομηχανία μόδας, η οποία είναι αναμφίβολα μια τεράστια βιομηχανία, ειδικά στην Ιταλία. Σε αυτό το σημείο είναι αδύνατο να προβλεφθεί ο αντίκτυπος που θα έχει στη δουλειά μας. Φυσικά θα θέλαμε να συνεχίσουμε τη ροή του λογαριασμού μας στο Instagram, αλλά πιστεύουμε ότι η κατηγορία «influencer» που ξεχωρίζουμε –η οποία στις μέρες μας έχει γίνει λίγο υπερβολική– αλλάζει δραματικά. Σε κάθε περίπτωση θα συνεχίσουμε, αδιάκοπα, να δουλεύουμε και να διασκεδάζουμε!
Κατά τη διάρκεια αυτής της δύσκολης περιόδου οι άνθρωποι προσπαθούν να παραμείνουν παραγωγικοί και δημιουργικοί. Εσείς πώς καταφέρατε να χειριστείτε αυτή την κατάσταση, χωρίς να εξαλειφθεί οποιοδήποτε ψήγμα δημιουργικότητας;
Δυστυχώς, λόγω πολλών και διαφορετικών παραγόντων, όπως το γεγονός ότι η καραντίνα μάς βρήκε και τους δύο σε διαφορετικές πόλεις, το Checking Invoices δεν κατάφερε να παράγει περιεχόμενο. Σχεδιάζουμε να επιστρέψουμε τις επόμενες εβδομάδες με κάποιες συνεργασίες, που θα παραχθούν στην Ελλάδα για πρώτη φορά. Όσον αφορά τη δημιουργικότητα, παρόλο που υπάρχει αρκετός ελεύθερος χρόνος, ο αντίκτυπος της αυτοαπομόνωσης μας έχει επηρεάσει άρδην. Παρ’ όλα αυτά, προσπαθούμε να παραμείνουμε δημιουργικοί, κάνοντας κυρίως έρευνα (ταινίες, βιβλία κ.λπ.) για να οξύνουμε τη φαντασία μας και να επανέλθουμε πολύ δριμύτεροι.
Κατά τη διάρκεια της καραντίνας, έχετε κάποιο συγκεκριμένο στυλ ή κάποιο ρούχο που σπάνια αποχωρίζεστε;
Το στυλ μας παρέμεινε το ίδιο, αλλά προφανώς η μάσκα είναι απαραίτητη αυτή τη στιγμή. Ίσως είναι καιρός να δείξουμε τα πρόσωπά μας! (Πλάκα κάνουμε!)
Πώς βλέπετε να εξελίσσεται το «Checking Invoices» μετά από αυτή την περίοδο;
Δεδομένου ότι το Checking Invoices κρύβει μια πολύ μικρή ομάδα από πίσω του – συνήθως είμαστε μόνο οι δυο μας και περιστασιακά έχουμε 1-2 άτομα ακόμη – έχουμε τη δυνατότητα να συνεχίσουμε το project μας τους πρώτους κρίσιμους μήνες μετά το τέλος των περιοριστικών μέτρων. Άλλωστε, είμαστε σε θέση να παράγουμε περιεχόμενο οπουδήποτε και με πολύ λίγους πόρους. Σίγουρα θα κάνουμε ενδιαφέροντα και ευχάριστα πράγματα.