Τολμά. Ταξιδεύει. Μοιράζεται. Έχει συναίσθημα. Πάθος. Πολυτέλεια. Είναι αιχμηρό, οικείο, στην πρώτη γραμμή του στιλ.

Kάτι περισσότερο από ένα περιοδικό, τo Marie Claire είναι ένα μοναδικό μείγμα από υψηλή μόδα, ομορφιά και προκλητική δημοσιογραφία. Ένα κορυφαίο γυναικείο brand που αμφισβητεί τους κανόνες, ενημερώνει, ψυχαγωγεί, πειραματίζεται, απόλυτα αφοσιωμένο στη σύγχρονη γυναίκα και όλες τις πτυχές της ζωής της.

Tώρα, το Marie Claire, ο τίτλος που εμπνέει εκατομμύρια γυναίκες παγκοσμίως, θα κυκλοφορεί σύντομα μαζί με το Πρώτο Θέμα και στη συνέχεια στα περίπτερα, φέρνοντας πάντα στο επίκεντρο τις νέες αξίες της πολυτέλειας, του στιλ, και τις καλύτερες ιστορίες δημιουργίας και μόδας μέσα από τις σελίδες του, το ίντερνετ και λαμπερά event.

Εξήντα τρία χρόνια μετά την κυκλοφορία του πρώτου τεύχους του στη Γαλλία, το Marie Claire εκδίδεται σε 32 χώρες, μιλά σε πάνω από 15 εκ. αναγνώστριες, και αγγίζει πάνω από 30 εκ. χρήστες του ίντερνετ μέσω των ψηφιακών του μορφών και των social media, πιστό πάντα στο αρχικό μανιφέστο του: ότι η μόδα και η γυναικεία χειραφέτηση δεν είναι αντικρουόμενες έννοιες.

Η προϊστορία του τίτλου ξεκινά στα τέλη της δεκαετίας του ’30, όταν η Γαλλίδα συγγραφέας και δημοσιογράφος Μαρσέλ Οκλέρ αναπτύσσει στον μεγαλοεκδότη Ζαν Προυβόστ, (παππού της Εβελίν Προυβόστ, νυν προέδρου του Marie Claire Group) την ιδέα της για ένα νέο γυναικείο περιοδικό μόδας στα πρότυπα της αμερικανικής δημοσιογραφίας αλλά με τα στάνταρ της γαλλικής αίσθησης του στιλ. Ο διορατικός εκδότης του Paris-Soir και του Match πείθεται, ταξιδεύει με την Οκλέρ στην Αμερική και σε λίγους μήνες, το 1937, το νέο του απόκτημα βρίσκεται στο τυπογραφείο. Το βαφτίζουν Marie Claire από το ομώνυμο δημοφιλές μυθιστόρημα του 1910 της Μαργκερίτ Οντού.

Η επιτυχία ήταν τόσο αναπάντεχη ώστε φημολογείται ότι χρειαζόταν η επέμβαση της αστυνομίας για να συγκρατούνται οι Παριζιάνες να μη ρίξουν τα περίπτερα κάθε Τετάρτη που κυκλοφορούσε το εβδομαδιαίο τότε Marie Claire. Η ίδια η Οκλέρ και άλλοι αρθρογράφοι απαντούν σε ερωτήματα αναγνωστών και γίνονται ένα είδος πνευματικών γκουρού του έθνους, θίγοντας ταμπού, σχηματίζοντας νέες ηθικές αρχές και προσφέροντας απλόχερα συμβουλές σε εκατομμύρια αναγνώστες, έως το 1942, όταν η κυκλοφορία του αναστέλλεται εξαιτίας της γερμανικής προέλασης στο Νότο.

Μετά τον πόλεμο το Marie Claire επαναλανσάρεται πλέον ως ένα μοντέρνο μηνιαίο περιοδικό το 1954, μια εποχή καινοτομιών και αισιοδοξίας. Πέρα από την ταλαντούχα πένα της Μαρσέλ το σήμα κατατεθέν του γίνεται η πρωτοπόρα για τα κοινωνικά δεδομένα φεμινιστική θεματολογία του: ισότητα, αντισύλληψη, επαγγελματική κατάρτιση, σεξουαλική απελευθέρωση, δικαιώματα των γυναικών σε άλλα μέρη του κόσμου. Μαζί με τις συνταγές μαγειρικής και τις σελίδες με τα «φιγουρίνια» βρίσκονται ακόμη στήλες για το σινεμά, τη λογοτεχνία, τη μουσική, την τέχνη.

Η γυναίκα Marie Claire αντιπροσωπεύει ακόμη και σήμερα, 63 χρόνια μετά, ακριβώς αυτή τη μετάβαση. Τη μετάβαση από τη θέση του παρατηρητή, στη θέση του πρωταγωνιστή. Ακόμα και η μόδα δεν επιβάλλεται στην αναγνώστρια, αλλά φιλτράρεται μέσα από την ευφυΐα και το στιλ.

Η γέννηση του ελληνικού Marie Claire, το 1988, τιμά το αρχικό μοντέλο και γίνεται το απόλυτο trend setter στη μόδα της δεκαετίας του 90 και ένα παράθυρο στον κόσμο για χιλιάδες πιστές αναγνώστριες. Με editorial μόδας φωτογραφημένα από την ελληνική ομάδα σε εξωτικούς προορισμούς και προτάσεις για την γκαρνταρόμπα της γυναίκας καριέρας, ερμηνεύει τις τάσεις με τον δικό του signature τρόπο. Στη νέα εποχή του, το Marie Claire είναι ο τίτλος που πρωτοστατεί και στην 360 εμπειρία της ψηφιακής εποχής, με εκατοντάδες χιλιάδες επισκέπτες στις ψηφιακές πλατφόρμες του, με μια κοινότητα που ολοένα και μεγαλώνει στα social media και ειδικές ενέργειες που απέκτησαν την δική τους οντότητα ως ετήσιοι θεσμοί, όπως τα Prix d Excellence και τα Marie Claire Blog Awards.

 

Advertisement - Continue Reading Below
Advertisement - Continue Reading Below